Bab 14

30.4K 777 5
                                    

Mika memandu dari KL ke Cameron Highlands.
Amna setia menemani suaminya itu. Sudah beberapa kali dia menguap tapi tak sampai hati nak tidur dan biarkan si suami memandu sorang-sorang.

Tapi encik suami yang dah perasan aku menguap macam mulut ikan paus suruh juga aku tidur dan dalam tak nak tidur akhirnya......aku tidur juga sampai la Cameron.

Dua hari di Cameron ,Mika pilih untuk menginap di Cameron Highlands Resort. Puas dia menggoogle dua hari lepas nak cari tempat sesuai untuk short term honeymoon kami ni.
Dan secara tak sengaja dah bocor rahsia aku yang sebenarnya aku tak pernah ke Cameron Highlands. Percaya ke idok?

"Hahaha....Amna lagi teruk dari abang. At least abang pernah juga pergi. Kesian isteri abang, Cameron pun tak pernah pergi". Mika ketawa lagi.

"Ye lah. Sapa la nak bawa Amna. Ayah dan ibu meninggal masa Amna sekolah rendah lagi dan Abang Ammar masa tu form 2. Lepas ayah, ibu meninggal kami tinggal dengan Mak Long. Lagi la tak merasa nak berjalan. Duduk rumah je". Cerita Amna

"Okay..okay...sorry ye kalau abang dah buat Amna kecil hati. Abang tak da niat pun. Esok kita pergi, kita jalan puas-puas ye sayang ". Mika seperti memujuk dan dia tak nak mood isterinya itu berubah.
Tak pasal-pasal habis rancangan dia nanti.

" Sayang...sayang...bangun sayang..kita dah sampai ni", panggil Mika.

Amna mengosok-gosok matanya.
Celik saja mata...alangkah terkejutnya dia melihat suasana hotel yang dipilih Mika. Bangunan kolonial. Macam berada di Eropah gitu.
Cantik sangat dan udaranya yang sejuk-sejuk lagi menyamankan.

"Jom kita tengok bilik pulak",ajak Mika.

Sekali lagi Amna terpana melihat bilik hotel mereka. Hampir keseluruhan perabotnya dari kayu. Lantai pun kayu. Memang Amna suka. Dia juga pernah berangan-angan kalau dah ada rumah sendiri dia memang nak gunakan kayu untuk lantai dan perabot rumahnya.

"Abang nak tau, Amna memang suka rumah kayu,maksud Amna material dari kayu macam bilik ni", beritahu Amna

Mika senyum lebar bila tengok si isteri yang sangat teruja dengan bilik tidur mereka.

"Okay, nanti kita buat macam ni rumah kita. Abang bagi Amna yang pilih nak hias yang macam mana". Mika angkat keningnya tanda buat tawaran pada Amna.

Amna senyum memandang si suami tanpa dia sedar dia memaut erat lengan si suami. Kepalanya dilentukkan ke bahu Mika. Dia rasa bahagia.
Mika disebelah dah senyum-senyum. Harap-harap plannya menjadi la kali ni.

Ya Allah permudahkan urusannya.
Doa Mika dalam hati.

"PLEASE....KAHWIN DENGAN DIA"Where stories live. Discover now