Bab 4

36.5K 1K 15
                                    

Arghh, bosannya!!

Satu persatu rancangan televisyen aku tukar namun semuanya langsung tak kena dengan selera. Drama pun tak best, filem pun tak menarik, berita pun erm tawar dan hambar. Akhirnya, aku ambil keputusan untuk menutup televisyen. Remote control yang berada dalam tanganku aku lempar ke sofa sebelah.

Setelah itu, aku capai telefon pintar ku yang berada di meja kopi. Untuk seketika, aku membelek. Selepas buka whatsapp, aku buka pula twitter dan akhirnya laman Instagram. Arghh!! Tak ada mood nak melayan komen orang, perbualan kawan dan tak ada mood nak baca status merapu. Huh!!!

Aku menghela nafas berat. Telefon pintarku yang berjenama iPhone, aku lempar ke sofa juga. Tubuhku yang kelelahan aku baringkan di atas sofa. Siling kosong aku renung dengan pandangan kosong.

Entah kenapa, aku rasa teringin nak berjalan ke luar pula hari ini. Ermm.. selalunya aku ni memang orang yang tak rajin nak keluar waktu petang macam ni. Kalau malam, yurp.. itu memang waktu kegemaran aku.

Kalau keluar malam, pemandangan di bandar kelihatan sangat cantik. Lampu berkelipan, dan waktu itu lah kau akan nampak ramai kutu jalan akan melepak di sekitar bandar. Ehmm.. itulah yang aku akan buat bila dah jumpa dengan kutu jalan. Melepak.

Namun, semenjak aku berkahwin dan jadi isteri kepada Engku Zafriel.. aku rasa aku tak seliar dulu kot. Agaknya lah. Kalau sebelum kahwin, aku melepak sampai ke 6 pagi tapi lepas kahwin, belum pun jarum panjang tuding angka 1 pagi.. si Zafriel itu akan call suruh aku balik awal.

Tanpa aku sedar, bibir aku tersenyum bila bayangkan perkara itu.

"Kau kat mana sekarang ni?"urghh!! Mamat ni, tak habis-habis nak mengganggu hidup aku.

Rakan-rakanku yang lain sudah pandang aku hairan. Terpaksa. Aku minta diri untuk menjauh dari mereka semua untuk seketika. Takkanlah aku nak jatuhkan maruah aku sebagai seorang Qaliesya depan mereka kan? Malu kot kalau kena sound dengan lelaki bergelar 'suami' ni.

"Kat luarlah. Kenapa?"soalan berbalas soalan. Aku sudah buat muka malas nak layan.

"Ada kau minta izin aku keluar tadi, hah, Que Sarah Qaliesya?" lelaki itu mulai bersuara dengan nada tenang.

Bibirku aku ketap kejap. Menyampah . Tak habis-habis dengan peraturan minta izinnya itu. Suka hati akulah nak keluar pun, hak aku kan?

"Perlu ke? Lagipun, tadi awak tak ada kat rumah pun kan? Saya bosan tahu tak duduk dalam rumah awak itu. Hmm.. daripada membuang masa duduk rumah, lebih baik saya keluar. Lepaskan stress." balasku cuba membela diri.

Aku dengar lelaki itu mengeluh kecil. "Sepatutnya kau tunggu aku balik. Sebagai seorang isteri, kau tak boleh keluar sesuka hati kau. Faham tak? Kau tak takut dosa ke?"

Aku sudah mendengus geram bila teguran lelaki itu menyapa halwa telingaku. Huh!! Aku tak sukalah jadi macam ni.. sikit-sikit, dosa. sikit-sikit isteri.. memang apa yang isteri selalu buat itu selalu dosa ke? Geram betullah!

"Kalau awak nak call saya sebab nak bincang benda ni, saya akan off sekarang. Jangan buang masa saya semata-mata nak cari fasal dengan saya."tegasku seperti menggertak.

"Kau pun jangan buang masa aku untuk call kau semata-mata nak panggil kau balik rumah. Kalau kau tak keluar, tak adalah aku buang top up nak call kau." balas Zafriel di hujung talian.

Tergamam aku bila dengar jawapan lelaki itu. Isy!

"Saya tak minta pun awak call kan? Saya tak nak balik. Awak tak ada hak nak suruh saya balik, faham tak?"aku sudah berkeras.

"Then, kau nak aku guna cara lama ke? Baru kau nak balik?" soal Zafriel.

"Cara apa?"

Di hujung talian, Zafriel meleret senyum panjang. "Aku akan datang jemput kau sekarang. Nak aku tarik paksa kau depan kawan-kawan kau?"

Tidak Untuk Lepaskan Mu.. (✔COMPLETED)Where stories live. Discover now