29.

1.1K 45 2
                                    

Ketukan pada pintu menyentakkan lamunan. Hayra memandang pintu dengan rasa cuak. Bagaimana kalau ada orang datang mencari Ivan sekarang? Bagaimana kalau keberadaan Hayra di dalam bilik itu mengundang salah faham?

"Housekeeping!" Laungan dari orang di luar menyebabkan Hayra menghembus nafas lega. Hayra bangun dari katil lalu melangkah ke arah pintu untuk dibuka ruang kepada pengemas hotel.

"Ya?"

Pengemas bilik itu nampak terkejut. Dia melirik ke atas melihat nombor bilik lalu curi-curi lihat ke dalam kalau-kalau ternampak batang hidung penghuni yang dicari.

"Ini bilik Tuan Syed?" Hayra mengangguk kekok. Jarang sekali dia memberikan gelaran itu kepada Ivan kecuali dulu ketika dia berbual dengan Megat Irman.

Pengemas itu menghulurkan segelas air jernih kepada Hayra, "Ini Tuan Syed ada order."

Bila pula Ivan memesan? Dia ada sebut pada pelayan di restoran sana? Tanpa mempersoalkan semua itu, dia terus ambil gelas itu lalu mengucapkan terima kasih kepada penghantarnya.

Gelas itu diletakkan di atas meja sisi dengan berhati-hati lalu Hayra kembali duduk termangu di kaki katil besar itu. Bunyi pili air ditutup kedengaran seiring bunyi pintu dibuka.

Ivan yang hanya bertuala di pinggang keluar lalu mencari bajunya di dalam beg bagasi yang diletakkan di tepi meja sisi. Sepasang seluar pendek paras lutut dan t-shirt tanpa kolar warna hitam kosong dikeluarkan. Tanpa segan silu, dipakainya semua di hadapan Hayra termasuk seluar dalam.

Hayra walaupun berlagak tenang, hatinya tetap berdetak laju dan pipinya sudah memerah tidak menahan dengan bahang wajah yang sangat tinggi. Ivan sempat tertawa kecil.

Lengkap berpakaian, baru Ivan perasan akan satu gelas asing di atas mejanya. Berkerut keningnya melihat cecair jernih di dalam gelas itu, "Apa ni?"

"Housekeeping cakap you order."

"Bilanya I order?" Semakin berkerut dahi lelaki itu. Gelas itu didekatkan ke hidung lalu dihidunya air jernih itu, "Lemonade rupanya. I rasa diorang silap hantar ni, I tak minta."

Walaupun tidak berpuas hati, Hayra diamkan saja. Penghantar tadi ada menyebut nama Ivan, tidak mungkinlah tersalah bilik. Fikiran itu ditolak ke tepi apabila Ivan membuka bicara, "So, you setuju ke tinggal dengan I?"

"I tak faham motif you ajak I tinggal serumah dengan you."

"Hey, jangan cakap macam I ada niat jahat dekat you okay! Kita dah kahwin pun I belum setubuh you lagi." Makin memerah wajah Hayra apabila bab sensitif sebegitu diungkit didepannya. Ivan tersenyum simpul.

"I ajak you tinggal serumah dengan I sebab mungkin akan tolong you kutip memori you balik," kata Ivan menerangkan motifnya. Kalau dengan cara itu dia boleh kembalikan isterinya, dia tidak akan mengalah daripada terus mencuba.

"We've been in that house for more than two months, sayang. You mesti akan teringat memori lain." Ivan masih mencuba nasib untuk menukar minda Hayra agar bersetuju.

"I tak minta lama pun, just one week? Before majlis tunang you dengan Aniq?" Pinta Ivan bersungguh-sungguh. Hayra mula pertimbangkan dan perlahan-lahan dia menganggukkan kepalanya.

"Yes, baby! Thanks!" Hayra ditarik dan dahinya dicium penuh syahdu. Perasaan yang aneh menjalar di dalam diri Hayra tika itu. Selepas itu, Ivan mengambil gelas berisi jus limau dan mengaju kepadanya, "You nak?"

Hayra menggeleng sambil tersenyum, membuka ruang untuk Ivan teguk gelas itu sehingga tinggal separuh. Gelas itu sekali lagi diaju kepada Hayra dengan muka penuh nikmat, "This tastes really good, nak cuba?"

Oleh kerana sudah dua kali dipelawa, akhirnya dia ambil juga gelas itu lalu minum seteguk. Sedapnya jus limau itu luar biasa dan amat jauh beza daripada jus limau yang dia pernah minum. Hayra sambung minum lagi dan tanpa sedar dia sudah menghabiskan baki air yang tinggal.

Namun, apa yang berlaku selepas itu di luar jangkaan. Ivan bangun dari katil menuju ke pintu lalu menguncinya rapat. Dari situ, Ivan memandang Hayra penuh nafsu sambil menyoal, "Medina, you rasa apa yang I rasa?"

Automatik seiring dengan soalan itu, Hayra rasakan dalamannya mula panas. Hormonnya mula bercambah. Tubuhnya sangat dahagakan sentuhan lelaki yang sedang berdiri tidak jauh dari situ.

Dia tidak dapat menahan lalu ikutkan saja apa yang dia rasa dan mahu buat. Tudung yang masih tersemat elok ditarik perlahan-lahan supaya lucut dari kepalanya lalu dilempar ke bawah katil.

Hayra turun dari katil lalu berlari mendapatkan Ivan. Mereka berpelukan dengan penuh nafsu yang menguasai diri mereka. Habis diramas belakang tubuh masing-masing. Bibir mereka bertaut rapat, lidah bertarung lidah.

"Sayang, I rasa something wrong with the lemonade." Ivan menyuarakan kegusarannya dengan nafas yang naik turun ketika tautan terlepas. Hayra sekadar mengangguk lalu kembali meragut bibir lembut milik Ivan, tidak mampu meredah gelombang nafsu mereka.

"Sayang, I'm sorry. I tak boleh fikir dengan waras sekarang," kata Ivan sewaktu dia bertindak mengangkat Hayra dan berlalu ke arah katil. Ivan menutup suis di tepi katil untuk memadamkan lampu, memberi mereka lebih privasi.

Baju Ivan dibuka dan dilempar ke tepi sebelum bibir Hayra kembali diragutnya. Mereka berciuman sambil tangan Ivan sesekali memegang erat pinggangnya atau mengusik bahagian perutnya.

Bibirnya berhenti mencium gadis itu lalu kepalanya diletakkan di leher Hayra, mencari nafas sebentar.

"Riyan.."

"I minta maaf, Medina. I don't mean all this," kata Ivan dengan gigi yang diketap. Jelas dia cuba menahan gelonjak nafsunya apabila terasa batangnya keras mengenai pinggul Hayra.

Perlahan-lahan Ivan mulakan ciuman semula; bermula dari leher sehingga ke kolar leher. Diciumnya bertubi-tubi tanpa rasa hendak berhenti.

"Medina..," panggilnya meminta izin untuk meneroka, walaupun dia tidak dapat mengawal nafsunya kini. Gadis itu masih diam memejamkan mata.

Puas meratah bahagian atas, kini giliran bahagian bawah. Mereka lurutkan seluar mereka, tinggalkan tubuh mereka diatas katil tanpa seurat benang. Akhirnya, mencapai klimaks yang sepatutnya.

"Sayang, I minta maaf atas apa yang berlaku. I can't control myself," pinta Ivan lagi selepas semuanya selesai. Dia tidak mampu terima reaksi Hayra sekiranya dia mula membencikan dirinya.

"Neither I, Riyan. Kita sama-sama terdorong dan bersalah." Hayra akhirnya memberi respon. Tidak mampu mendengar Ivan sering menyalahkan dirinya seorang.

"Esok I pindah rumah you, sekarang I balik," putus Hayra setelah lama berdiam. Badannya yang mula bergerak jauh ditarik kembali ke pelukan Ivan, "Sayang, again I minta maaf."

"Tapi, sekarang I tak puas lagi."

- - -

segan tulis bab ni --"

Percaturan Paling Sempurna | ✓Where stories live. Discover now