💋 •BAB 2•

52.7K 3.4K 214
                                    

ENRIQUE DANNIKA berjoging sambil-sambil mencuci mata memandang pokok-pokok hijau disekelilingnya. Saja mahu release tension daripada nak hadap assignment tiap-tiap hari. Mahu botak kepala.

Suasana agak sunyi. Haruslah. Jam baru menunjukkan pukul tujuh pagi. Pasti ramai orang masih lena dibuai mimpi indah. Nak nak pula hari ini hari cuti.

"Err mister?" Enrique berhenti melangkah apabila ada suara memanggil. Lambat-lambat Enrique pusingkan tubuh. Seorang gadis yang kelihatan masih muda berlari mendekatinya. Tercungap-cungap gadis itu mengatur nafasnya.

"Yes miss? Anything i can help you with?" Gadis itu senyum manis.

"I don't know know what wrong with my car. Can you help me take a look at it? Or you can help fix it?"

"Oh sure. Come. Where is your car?" Sebagai bakal jurutera, in shaa Allah dia boleh tolong.

"Oh thank you very much sir. This way." Gadis itu menunjukkan arah ke 'keretanya'.

Enrique Dannika mengangguk sebelum berjalan menuju ke arah yang ditunjukkan oleh gadis itu. Khusyuk benar dia mencari kereta yang ditunjukkan gadis berambut perang itu. Tapi...

Takde pun...

Cleopatra Rose berjalan tenang ke arah lelaki itu dengan tuala kecil di sebelah tangan.

Perlahan-lahan Cleopatra Rose menjengket sedikit. Tangannya bersedia ingin menekup lelaki itu.

One... Two...

"Miss. Where..."

Three!

Sebelah tangannya terus menjerut leher lelaki itu manakala sebelah lagi tangannya terus menekup tuala putih itu di hidung dan mulut lelaki itu

Enrique pantas meronta. Terkejut. Kuat dia meronta tetapi semakin kuat pula jerutan di lehernya.

Shit!

Cleopatra berdecit geram. Lingkaran lengannya di leher lelaki itu terus diketatkan. Tuala putih itu ditekup kuat di hidung lelaki itu. Cepatlah pengsan!

Kuat lelaki itu meronta sebelum perlahan-lahan menjadi lemah.

Cleopatra terus menolak tubuh yang sudah terlentok tidak sedarkan diri itu sehingga lelaki itu jatuh terbaring di atas jalan.

Cleopatra mendengus. Kuat jugak mamat ni!

Kereta Range Rover hitam berkilat muncul di sebelahnya.

"Miss Cleo!" Dua orang lelaki dengan tatu di lengan dan bahu mereka berdiri tegak dihadapan Cleopatra. Menunggu arahan seterusnya.

"Take him."

ENRIQUE DANNIKA membuka matanya perlahan-lahan. Tangan naik memegang kepala yang rasa berdenyut-denyut. Berkerut wajahnya.

"Aduh!"

"You awake earlier than i thought you will. Congrats. You impress me." Enrique Dannika terus mengangkat kepala memandang wajah si pemilik suara itu.

"You?" Tajam matamya memandang gadis yang bersandar tenang di dinding. Gadis yang dia langgar tempoh hari. Rose?

Gadis itu hanya memakai lose shirt dengan seluar dark jeans. Simple tetapi cantik. Tapi ada tatu dengan tulisan berangkai cantik di collarbonenya. Di bawah tulisan itu ada gambar bunga ros dengan batangnya yang penuh duri. Tulisan itu diamati sesaat.

Rose.

"I've been kidnapped? Oh funny. Whatever just happen, let me go." Diam. Clarissa Rose hanya memandang sepi wajah Enrique Dannika.

✓ ENRIQUE DANNIKAWhere stories live. Discover now