Bab 45 - Sentuh

37.7K 1.8K 649
                                    

MEDIA : TENTANG AKU KAU DAN DIA ( COVER )

WARNING ❗
BANYAK HARSH WORD DALAM BAB INI .


Aku dan Waniy sama-sama mengambil tempat di meja hujung restoran yang kami singgah sebentar untuk makan . Sebenarnya tak adalah untuk makan sangat pun tujuannya , cuma lebih kepada teman Waniy berjumpa dengan seseorang .

Aku sendiri tak pasti siapa yang Waniy beria sangat nak jumpa tu , tapi katanya lelaki . Dalam hati risau juga kalau-kalau dia terserempak dengan Ayriel di sini .

Dibuatnya laki aku tu salah faham , tak ke haru biru kedai ni nanti dia mengamuk ?

Sebelum ikut Waniy ke sini tadi , aku memang dah whatsapp Ayriel terlebih dahulu . Ayriel pun kata okay je cuma ada lah juga dia tanya pasal anak-anak siapa nak jaga nanti .

Kalau fikir pasal anak-anak , ikutkan hati memang aku tak nak ikut si Waniy . Habis minah ni tak sudah-sudah merayu suruh ikut , jadi di sinilah aku berada sekarang . Mujur Azriel , si adik ipar sudi menghulurkan tangan untuk tolong tengokkan budak tiga orang tu . Lega sikit hati aku .

" Lambat lagi ke kawan kau tu nak datang ? ", aku bertanya kepada Waniy . Sambil itu mata aku liarkan memandang segenap ruangan restoran ini . Boleh tahan ramai orang tengah hari macam ni . Mungkin sebab lunch hour kan ?

" Sekejap lagi sampailah tu . Kita pun baru je sampai kot , kau cepat-cepat nak ke mana ? ", jawab Waniy tenang . Mata gadis itu melekat pada menu untuk dipesan .

" Aku nak balik cepat . Kesian nanti Azriel yang jaga anak-anak . " ujarku sedikit gusar .

" Haih , kau nak takut apa ? Anak-anak semua angah aku yang jagakan ? Nak kata kau keluar tak minta izin along pun , kau dah whatsapp dia . Jadi apa masa-- "

Tidak sempat Waniy menghabiskan ayatnya , suara orang menyapa dari belakang terlebih dahulu mencelah .

" Sorry lambat . Traffic jammed tadi . "

Aku dan Waniy serentak mendongak kepala memandang figura manusia yang kini sudah berada di hadapan kami berdua .

" Eh Waqib ! Panjang umur kau .. Ingatkan tak nak datang tadi . Duduklah .  " Waniy menjemput lelaki itu duduk .

Membulat mataku tatkala lelaki bernama Waqib tadi melabuhkan punggungnya di sebelahku . Gila dia ni .. Tak tahu ke aku ni bini orang ? Nampak dek Ayriel ni mati aku !

Waniy pula aku lihat seperti tidak kesah . Rasa macam nak nangis pun ada . Ugh , aku benci situasi ni . Dalam hati meronta-ronta nak balik rumah .

" Erm korang berdua bual-bual lah dulu , aku nak pergi ladies sekejap lepastu terus order makanan . Korang tak kesah kan makan apa ? "

Aku cuma mengangguk , Waqib jugak begitu . Melihat Waniy yang sudah berlalu pergi ke tandas , aku mengeluh perlahan . Kenapalah waktu macam ni juga kau nak pergi tandas ?

" Beratnya mengeluh . Awak ada masalah ke ? "

Suaranya yang tiba-tiba menyapa membuatkan aku terkejut lalu pantas menoleh ke arahnya .

Terbekelakang aku sesaat apabila jarak tubuh antara dia dengan aku sangat intim . Ini kalau ada orang ambil gambar , confirm boleh jatuh fitnah .

" Kenapa ni , hmm ? ", dengan nada sensual Waqib sekali lagi cuba menghapuskan jarak antara kami berdua . Semakin aku ke belakang , semakin galak dia ke depan sehingga akhirnya tubuh aku tersandar terus pada dinding . Tiada lagi ruang untuk aku lari dari lelaki itu .

SUPER MAMA Where stories live. Discover now