Bab 12

6.8K 154 0
                                    

              " Kau memang dah melampau tau ! Kau bawak Syahmin balik kampung kau dah kenapa ? Eh jangan cakap dengan aku yang kau sukakan Syahmin ? " Tanya Juliana straight . Geram!
iiiiii
          " Aku ? Hangkut dia balik ? Kau tanyalah Syahmin dia buat apa datang rumah aku malam malam? Kau jangan nak tuduh aku bukan bukan ! " Bidas Amira Sakit hati dengan semua tuduhan yang dilemparkan.

        " Korang ni ! Boleh tak jangan nak bergaduh sebab sorang lelaki je ? Bingitlah telinga aku dengar. Lelaki je kot. Melambak lagi kat dunia ni. Setakat lelaki macam tu pun nak hadap ! " Marah Wani . Dia terus beredar .

Amira dan Juliana diam. Terkejut dengan teguran kawannya itu. Juliana pula sudah geram masuk kebiliknya. Amira pula ? Hanya terduduk. Entah lah. Perasaannya benar benar terusik dengan kawan baiknya seorang lagi itu. Juliana dahulu tidak pernah bergaduh denganya. Amira terus kebiliknya yang berkongsi dengan Wani.

         " Wani, sorrylah dah buat kau bengang. Aku geram sangat dengan Ju tu. Tuduh aku bukan bukan. Kau tahukan aku macam mana ? " Luah Amira Alia. Bukan dia sengaja. Dia tidak mahu bergaduh dengan Wani kalau boleh.

       " Aku kenal kau lebih dari aku kenal Ju. Aku tahu kau bukan macam tu. Tapi better kau jauhkan diri daripada Syahmin tu. Aku rasa dia ada niat tak baik dengan kau " Tegur Wani perlahan. Setelah Ameen memberitahunya , Syahmin memang ada niat tak baik pada Amira.

         " Thanks. Pandai pandailah aku jaga diri. Terima kasih jugak sebab selalu ingatkan aku " Kata kata itu diakhiri dengan pelukan erat antara Wani dan Amira.

Amira merasakan perkenalanya dengan Tengku Syahmin yang sudah masuk bukan ke dua tiada apa apa masalah. Lelaki itu seperti biasa. Tidak pernah mengambil kesempatan atasnya. Entah mengapa hatinya gembira bersama lelaki itu. Dia tidak ada terdetik untuk menjauhkan diri tapi kata kata Wani menakut nakutkannya.

                                    *******

" Mira, tunggulah aku !  Aku nak cakap dengan kau. Dah dekat seminggu lebih kau taknak tegur aku. Cakaplah apa salah aku ? " Jerit Tengku Syahmin mengejar Amira yang laju melangkah meninggalkanya.

             Hadui ! Kalau macam ni boleh rosak plan aku ! Apsal ni ? Siapa pulak yang kacau plan aku ni ! Susahlah aku macam ni. Nanti member member semua cakap aku ni pengecut. Ish pahal minah ni ? Takkan period kowt ? Dah seminggu lebih ni, penipulah kalau period pun ! Takkan sampai taknak tegur aku langsung doh ?

Akhirnya Amira  dibiar sepi pergi meninggalkan dirinya. Tengku Syahmin menyumpah nyumpah dalam hati . Tempoh tinggal lagi sebulan nak pikat minah tomboy ni. Puih ! Sial betul nasib aku ! Kau memang dah cabar maruah aku ! Selama ni aku tak pernah gagal nak ayat perempuanlah ! Tapi kau ni betul betul dah melampau tahap dewa kau tahu tak!

            Berkali kali juga Tengku Syahmin cuba memujuk Amira namun entah kenapa kali ini dia benar beria ria hendakan wanita itu. Ego dan maruah lelakinya tercalar. Tempoh yang diberikan oleh kawanya juga hampir tinggal dia minggu. Entah apa akan berlaku. Sama ada dia akan berjaya atau gagal ? Atau sebaliknya ?

       " Hai, Syahmin. " Sapa Amira  perlahan ketika melihat Tengku Syahmin duduk di cafeteria. Fikiran lelaki itu nampak berserabut. Berkali kali dia melihat lelaki itu menguap dan mengusap ngusap rambutnya dari jauh. Rambutnya pula diserabutkan. Nampak ada masalah.

        " Mira ? " Hanya itu sahaja terluah daripada bibir lelaki itu. Terkejut mungkin ?

      " Lama aku tak jumpa kau. Aku minta maaf sebab layan kau acuh tak acuh je lately ni. Aku tak nak bergaduh dengan Ju. Ju tu kekasih kau kan ? Kau kawan dengan aku buat dia dengan aku salah fahamlah weyh. Syahmin , pleaselah. Aku taknak bergaduh dengan dia " Luah Amira Alia perlahan. Mengharapkan sebuah pengertian yang besar daripada Tengku Syahmin.

          " Aku dah lama clash dengan dia. Semua sebab kaulah. Sebab kau, Mira . Aku nak kau jadi awek aku. Aku cintakan kau sungguh sungguh, Mira " Luah Tengku Syahmin penuh perasaan. Hanya ini sahaja cara dia mendapatkan habuan wanita itu. Dia sudah muak untuk bersama Juliana. Perempuan itu asyik menghalangnya itu ini. Rimas jadinya!

       " Kau cakap apa ni ? Aku tak boleh terima , Syahmin. Aku dah ada orang lain. Kau kena faham. Kita dua ni kawan je tau " Pujuk Amira. Entah mengapa permintaan lelaki itu sangat meragut jiwanya. Terbit rasa bersalah. Kata kata abahnya terngiang ngiang.

         " Adik kawan dengan Syahmin tu tak salah. Tapi yang salah kalau adik bagi harapan pada dia. Tak baik adik buat orang macam tu. Ingat pesan abah ni "

Kata kata abahnya benar. Dia sudah memberi harapan pada Tengku Syahmin. Sebenarnya hatinya juga mencintai lelaki itu namun, dia takut kehilangan kawan baiknya dalam masa yang sama.
 
          " Cakap dengan aku yang kau tak cintakan aku, Mira. Cakap dengan aku ! Aku nak dengar dari mulut kau sendiri. Then I let You go. " Kata kata Tengku Syahmin lebih kepada mencari kepastian. Dia tahu kali ini dia akan gagal. Namun masih ada seribu satu ayat manis yang belum digunakan untuk memikat wanita itu. Kenapa tak cuba ?

        " Aku .. aku ... aku memang cintakan kau Syahmin. Tapi aku tak boleh. " Kata kata yang diluahkan umpama pisau yang sudah tertusuk didalam dagingnya. Perit.

      " Tak. Kau tak cintakan aku. Kalau kau cintakan aku, kau akan buat apa je untuk akukan Mira ? " Duga Tengku Syahmin. Tak sangka jugak perempuan tomboy macam kau ni masuk dalam perangkap aku ! Stupid bitch ! Tengku Syahmin ketawa sinis didalam hati.

      " Apa maksud kau ni ? " Kata kata itu sungguh berani diluahkan. Entah mengapa hatinya telah tunduk dengan kata kata lelaki itu. Dia benar benar tidak mahu kehilangan lelaki itu kali ini !

        " Sebelum aku pergi ke luar negara , aku nak kau. " Luah Tengku Syahmin. Kata kata itu lebih perlahan dan lembut.

Kata kata Tengku Syahmin hanya dipandang sepi oleh Amira. Namun akhirnya dia bersetuju atas dasar cinta yang suci antara dia dan Tengku Syahmin. Biarlah ini sebagai tanda cinta mereka berdua. Amira benar benar sudah dimabukan oleh cinta palsu Tengku Syahmin yang penuh dengan kata kata manis dari luaranya.

Akhirnya mereka bersama atas dasar cinta yang tulus dan suci atau dasar cinta palsu dan penipuan ?

           

Cinta Dosa Semalam (Completed)Where stories live. Discover now