🔧 Bab 27: Unreasonable Demands 🎂

784 115 16
                                    

Baekhyun

HARI ini dah masuk hari ketiga belas si tua Changwook tu tinggal aku. Tinggal buat selama-lamanya. Perlahan-lahan aku belajar terima yang hyung memang tak boleh dan tak akan ada dengan aku dah sekarang ni. Tapi jangan risau, hanya jasad dia saja yang tak ada depan mata aku tapi wajah, kasih sayang dan kenangan dia dengan aku akan aku semat dalam hati dan ingatan aku sampai bila-bila.

Sumpah!

Memang takkan ada siapa pun yang dapat ganti tempat dia kat hati aku.

Haihh... Hyung. Orang rindu. Sumpah orang rindu! Hati Baekhyun, jebal... Aku tahu kau kuat. Kalau kau tak kuat, macam mana dengan aku? Jadi... tolonglah dorong aku untuk jadi terus tabah.

"Esok dah cukup dua minggu, Baekhyun." Suara Jongdae yang datang dari belakang, aku biar lalu tepi telinga.

"So... how?"

Oh, Kyungsoo pun dah sampai. Pagi tadi dia ada cakap dalam group yang dia akan datang workshop lepas kelas. Chanyeol yang berada di India sibuk buat kecoh dalam group sebab dia kena fly empat hari pergi sana. Lusa baru balik. Dan paling dia ralat adalah dia tak dapat nak join meeting penting esok. Aku punya malas nak hadap hari esok, budak-budak ni boleh pulak rasa teruja?

Tsk!

"Tell us what you have decided. Kau mesti dah ada jawapan kan?"

Diam. Aku biar soalan dari Kyungsoo masuk telinga kiri dan keluar telinga kanan, macam aku buat kat Jongdae tadi. Susunan botol minyak enjin 4liter dari berbagai jenis jenama, aku buat analisis satu persatu. Mana tahu kalau ada yang dah perlu dibuang. Karang kalau aku apply untuk kereta customer yang dah expired punya, tak pepasal ada kereta yang nak kena tukar seluruh enjin. Aku jugak yang rugi. Nak harap si Bogum dengan Jongsuk tu haram nak tengok.

Tapi aku faham. Staf aku dua orang tu pun sibuk repair kereta yang bersusun kat luar sana. Lagi pula, workshop aku kekurangan pekerja lepas Daehwan berhenti secara mengejut minggu lepas. Aku sedang cari pekerja baru tapi yang datang interview semua tak tahu menahu langsung pasal kereta. Macam mana aku nak ambik bekerja?

"Baekhyun..."

Panggilan Kyungsoo aku balas dengan keluhan berat. Otak aku serabut gila sekarang. Aku tak tahu nak fikir apa. Banyak benda yang berlaku. Serentak pulak tu. Belum lagi boleh hadam dengan apa yang menimpa aku, datang pulak lagi satu masalah. Masalah yang aku tak boleh nak elak dengan guna cara aku tapi kena guna cara Byun Changwook.

Kali ni aku dikehendaki untuk menurut kemahuan atau lebih tepat lagi arahan hyung. Kalau manusia sorang tu hidup lagi, memang sungguh-sungguh aku berdebat, protes, menolak permintaan dia yang tak logik tu. Tapi sekarang hyung tak ada dengan aku. Aku nak berdebat macam mana? Apa guna kalau aku protes pun? Dengan cara apa aku boleh menolak? Changwook hyung-ahh... why did you do this to me? It's definitely unreasonable demands for me to do, hyung. Aish! Chincaaa...

"Okey. Aku nak tanya. Kau dah tengok profile yang lawyer Song bagi hari tu?"

Tetap dengan cara seperti tadi, aku mendiamkan diri. Tak ada nafsu ataupun perasaan nak menjawab soalan dari Jongdae tu.

"Seriously, dude? Kau belum tengok?"

Ya, adalah jawapan aku kepada soalan Kyungsoo tu. Tapi aku tak jawab secara lisan. Botol-botol minyak enjin lebih menarik perhatian aku walaupun aku hanya merenung kosong.

"It means, kau belum tahu siapa orang tu?"

"Yah, Byun Baekhyun! Kau diberi dua minggu. Hari ni dah masuk hari ke tiga belas. Dan esok kau perlu bagi jawapan yang muktamad. Tapi dah kalau kau belum buat keputusan lagi, kau nak jawab apa dekat lawyer esok?"

[COMPLETED] Mind Over Matter (Baekhyun)Where stories live. Discover now