🔧Bab 26 : Stop Doing It All, Then🎂

736 119 45
                                    

#Komen-komen awak dekat previous chapters nanti akak reply k. thanks muahh😘😘

***

Baekhyun

"WHAT the hell is wrong with you, Byun Nari!!?"

"Byun Baekhyun!" Suara kuat Jongdae datang dua saat lepas jeritan aku pada Nari.

"You are talking to Nari right now, buddy. Be aware with your words." Kyungsoo berkata perlahan pada telinga aku seraya bahu aku ditepuk lembut.

Sedar akan keterlanjuran kata-kata, aku tarik nafas dalam. Tangan kiri masih mencekak pinggang. Tangan kanan aku bawa ke tepi dahi. Memicit bahagian yang terasa berdenyut.

Kepala aku sakit!

Otak aku tepu!

Fikiran aku buntu!

Nari yang duduk atas sofa depan aku sambil menyembamkan muka pada lutut cuma diam tak menjawab. Balik dari sekolah tadi, dia terus menghilangkan diri dalam bilik. Kunci diri kat dalam dari pagi sampai ke malam. Makan pun tak turun.

Aku tak boleh biarkan dia macam tu, terus paksa dia keluar dari bilik lepas ceroboh bilik dia dengan menggunakan kunci pendua. Dan sekarang ni, aku dan dia berada di ruang tamu. Kyungsoo dan Jongdae setia jadi bodyguard tak jauh dari sini. Berjaga-jaga takut aku tak dapat kawal amarah aku dekat Nari.

Masuk hari ini, dah lebih dari lima kali Nari buat perangai. Dan dah lebih dari lima kali jugak aku kena pergi sekolah dia. Dah la semalam punya kes pun dahsyat. Anak sedara sulung aku ni bergaduh dekat kantin sekolah. Dibelasahnya anak makcik kantin dengan sadis. Bila ditanya sebab apa, dia taknak bagitahu. Tutup mulut rapat-rapat!

Tak pepasal aku kena hadap pengetua sekolah dan rendahkan diri minta maaf pada kakak pengusaha kantin sekolah dia. Dah ah muka kakak tu bengis namatey! Berpeluh jugak ah ketiak aku sementara nak dapat maaf dari dia.

Kes tiga hari lepas pun tak kurang teruk. Dia pergi toreh Toyota Camry cikgu disiplin pulak dah. Habis calar satu badan kereta. Pun, tak pepasal aku yang kena hadap. Kena bayar ganti rugi segala. Bab duit aku tak kesah. Yang aku kesah perangai dia makin menjadi-jadi sekarang ni.

Aku ada bertanya pada kawan-kawan dan cikgu-cikgu dia kat sekolah pasal perangai dia tu. Semua orang cakap Nari tak pernah buat perangai macam ni before. Dia seorang pelajar yang bijak. Antara pelajar top three dan juga merupakan pelajar harapan sekolah. Dia jugak aktif dan ceria. Tak pernah buat masalah dekat sekolah.

Dan nama dia pun tak pernah tercatit di dalam buku masalah disiplin pelajar. Tapi sejak hyung meninggal, dia berubah tiga ratus enam puluh darjah. Dalam masa dua minggu ni, boleh dikatakan dalam buku masalah disiplin tu penuh dengan nama dia saja. Naik juling mata aku tengok buku tu tadi. Macam-macam hal yang dia buat.

Haih!

Dan untuk telahan hyung pasal peribahasa 'mana tumpahnya kuah kalau tak ke nasi' yang selalu dia sebut bila aku merungut pasal sikap puaka Nari pada aku sebelum ni, aku tolak mentah-mentah. Byun Nari dan perangai rebel dia. Memang sangat dahsyat. Dahsyat dari perangai aku zaman sekolah dulu.

Serius!

Benda paling dahsyat aku-Chanyeol-Jongdae-Kyungsoo-InJeong buat dulu pun cuma menyebabkan seluar cikgu Kimia kitorang terkoyak di bahagian punggung gara-gara lumuran gam kasut paling kuat pada kerusi. Itu je pun. Mana ada dahsyat pun kan? Kan? Dan disebabkan hal itu kitorang berlima kena berdiri sebelah kaki selama tujuh jam dekat padang sekolah.

[COMPLETED] Mind Over Matter (Baekhyun)Where stories live. Discover now