🔧Bab 39 : Behave Baekhyun, Behave!🎂

1.3K 143 158
                                    

Baekhyun

PEDIH! Itulah yang aku rasa sekarang. Dah dua kali aku tolak tangan dia jauh dari muka tapi dia tetap berdegil. Terus juga perbuatannya tanpa hiraukan aduan sakit dari aku. Luka pada hujung bibir aku ditekap dengan kapas.

"Ish! Slow sikit boleh tak?" Aku tolak lagi tangan dia. Kali ni kuat sikit dari tadi.

Dia merengus. Aku dipandang macam nak ditelan. "Dah habis slow la ni. Tahan ah sikit."

"Sakit tahu tak? Pedih!"

"Dah nama pun luka. Mestilah pedih."

"Dah tau orang pedih janganlah kasar sangat. Sapu tu perlahan-lahan la." Kenapalah tiga ekor tenuk tu taknak tolong rawat luka aku?

Tadi masa dalam perjalanan diorang hantar aku balik, aku ada mintak tolong diorang cuci luka aku, sapu ubat. Haram diorang nak tolong! Jongdae cakap aku dah ada bini jadi bukan dah jadi tugas diorang nak buat semua tu. Dan aku hanya mampu merengus dan mencarut dalam hati bila Chanyeol dan Kyungsoo menyokong padu kata-kata si unta tu.

Sekor-sekor perangai sakai macam apa je. Main hantar aku depan pintu rumah. Lepas tu menonong balik macam orang takde perasaan. Punyalah taknak tolong aku. Tsk!

"Kau nak aku perlahan macam mana lagi? Tangan aku bertulang. Bukan lembut macam jeli."

Uih, loyar buruk. Ingat kelakar ah tu. Tak langsung! "Dah ah. Letak ubat sikit cukup. Takyah banyak-banyak."

"Tsk! Lelaki apa lemah macam ni?"

Soalan itu mengundang mata aku untuk jadi besar. Terasa macam jantung aku mengalami renjatan elektrik jenis arus terus. Ewah! Sedap hati dia je cakap aku lemah.

Tangan yang sedang memegang kapas itu aku tangkap dan aku tarik. Disebabkan tak menjangka perbuatan mendadak aku, dengan mudah dia terdorong rapat ke dada aku.

"Yah!" Rengus dia, seraya mengangkat muka mencari mata aku.

Muka bengis dia aku pandang. Mata dia aku tatap dalam-dalam. "Lemah uh? Nak try ke?" Hujung bibir aku jungkit sebelah.

Bibir bawah dan atas terpisah menghasilkan satu ngangaan yang besar. Riak terkedu jelas pada wajah dia. O-key... dia faham maksud aku nampaknya.

Aku ubah posisi tangan ke belakang dia, betul-betul pada pinggang. "Nak try boleh je. Confirm lepas try kau akan tarik balik statement tadi. Mungkin kau akan ketagih dan mintak lagi...?"

Dan tahu tak apa reaksi dia? Kalau ada yang terfikir dia akan sambung terkedu macam yang aku fikir, korang salah! Dia dah keluar dari zon beku, jauhkan semula diri dia dari aku dan dengan selamba perut aku dipukul.

"Auww!" Adu aku seraya menggosok laju kawasan yang dijadikan sasaran tangan kecik itu. Nampak je kecik, lembut. Tapi sekali dia bagi naik senak wei! "Sakitlah!"

"Sape suruh sewel sangat? Kan dah mendapat." Tebak dia, garang. Nampak sangat tak rasa bersalah langsung. Kejam gila!

"Takleh bawak gurau ah dia ni." Omel aku dengan muka kerut tahan sakit. Rasanya takde la kuat mana pun dia tumbuk tapi apehal rasa sakit sampai macam ni sekali? Aku syak dia dah terpukul tempat yang sama mamat mabuk tu tumbuk tadi. "Arghh..." Seringai aku terlepas dibibir.

"Kuat sangat ke aku pukul?" Tanya dia tiba-tiba. Kali ni dalam nada dia ada aura risau.

"Reti pulak rasa bersalah." Satu jelingan aku lemparkan dekat dia. Tangan masih menggosok perut dimana rasa perit tak hilang. Malah makin menjadi.

[COMPLETED] Mind Over Matter (Baekhyun)Where stories live. Discover now