🔧Bab 49: Oh. My. God! 🎂

1.4K 115 62
                                    

#komen2 awak chapter lepas ifti akan reply lepas ni k 👌

Hyuna

SEPULUH minit!

Aku bukan nak syok sendiri ke apa. Tapi perbuatan dia sangat jelas dan ketara. Dah sepuluh minit Baekhyun perhati aku. Kononnya dia tengah dengar MP3 dengan earpieces disumbat ke dalam telinga macam tu. Padahal aku perasan je mata dia tu menghala ke sini. Dan itu buat aku rasa sangat tak selesa. Tak betah nak buat kerja apa pun.

Aku dah suruh dia duduk tempat lain tapi dia dengan degilnya memilih untuk berada dengan aku di dapur. Sofa yang aku letak dekat dinding bertentangan dengan meja yang aku guna untuk memotong perkakas untuk dimasak menjadi pilihan dia.

Dia yang sedang bersantai di situ sambil bersilang kaki dengan kedua tangan berpeluk tubuh, mata dia tak lekang-lekang dari menatap aku.Pehal dengan apek tu? Buang tebiat apa entah main tenung orang macam nak tembus? Dah la baru datang je dah minta aku masak untuk dia.

Mengada betul!

Yang si Eunha ni pergi mana tak balik-balik lagi? Membawang dengan Madam Oh pun berpada-pada la sikit. Tengok ah situasi aku macam mana sebelum dia fikir nak tinggal aku lama-lama. Haih! Aku harap tuhan gerakkan hati dia untuk balik cepat-cepat. Tak adalah aku nak awkward sampai ke sudah. Ada dia boleh juga dia bersembang dengan si apek ni. Dan aku pun bolehlah memasak dengan tenang. 

Nasib baiklah kat dapur sini ada station yang aku sediakan untuk memasak. Tak adalah besar mana, tapi muatlah untuk aku letak dapur electronic, periuk-kuali pinggang mangkuk barang sebiji dua. Kiranya completed la perkakas yang boleh aku guna untuk memasak. 

"Mi jangan lembut sangat. Aku nak ayam lebih. Sayur hijau letak banyak." Okey, sepuluh minit berlalu, kali ini baru dengar suara dia. Itupun lepas dia tengok aku terkial-kial menghiris bawang.

Mi sup ayam. Menu yang dia request dari aku. Nasib baiklah semua bahan yang aku perlukan ada kat dalam peti sejuk. Dan nasib baiklah dia minta resipi yang bagi aku kalau pejam sebelah mata pun boleh buat. Tak perlu ah aku nak kena google mencari resipi. Jimat data. Heh.

"Fishball tu taknak potong tau. Biar je sebiji-sebiji. Lepastu, bawang putih tu taknak hiris. Kau ketuk je bagi hancur. Tapi jangan terlalu hancur. Agak bila kunyah tu boleh rasa rangup pun dah okey."

Ini melampau sangat ni! Adab minta tolong orang mana adab minta tolong orang? Kemain demand lagi!

"Oh ya. Aku tak makan timun. Jangan pandai-pandai nak letak pula."

Pergerakan pisau aku terhenti serta merta. Aku berdecit sebal. Pandang dia dalam-dalam, aku buka mulut. "I am not as dumb as you think. Mana ada orang letak timun dalam mi sup?" Aku dah habis jegil ni. Harap dia rasa gentar la walaupun sikit.

Dan tahniah untuk aku! Plan aku menjadi. Air muka dia berubah lepas dengar aku cakap macam tu. Hilang terus aura seorang bos yang sedang memberi arahan kepada orang bawahan.

Tangan dia bawa ke belakang leher, menggosok kulitnya di situ. "A-aku saja je cakap macam tu. Nak test kau pandai masak ke tak." Tegakkan tubuh dari kondisi bersandar, dia bawa mata arah lain. 

Haa.. tahu pun nak elak berlaga mata. Yang dia dari tadi dok perhati aku macam mata tu ada laser boleh pulak?

Malas nak balas dendam lama-lama, aku hentikan perbuatan merenung dia. Fokus aku bagi seratus peratus pada bawang putih yang berada di atas papan hiris. "Kyungsoo punya seminar habis bila?" Teringat akan lelaki comel yang bermata bulat itu, aku terus lontarkan soalan.

[COMPLETED] Mind Over Matter (Baekhyun)Where stories live. Discover now