17

22.5K 1.2K 35
                                    

"Fuck you, bitch! Argh!"

Seorang lelaki mengamuk di dalam bilik di markas keduanya. Pembantu sudah kecut perut melihat amukan ketuanya. Apalagi kalau bukan pasal markas terbesar mereka yang menempatkan penyimpanan dadah, penjualan senjata, dan penjualan organ-organ di sempadan Itali habis terbakar.

Telefon kepunyaan lelaki itu berdering segera diangkat. Dahinya berkerut tatkala mendengar suara si pemanggil.

"How about your headquartes, Mr. Declan? How many died? Your drugs? The organs?"

"Poor you, Declan. I already told you. Don't mess me, don't mess my place, don't mess Shadow Wolf! What's mine, every single day will be mine. But, you're stubborn. Look! What happened to yours? What you give, you get back. Is it fun? "

Izz tergelak sinis di talian. Gelak sinis Izz membuatkan Declan mengamuk tidak puas hati.

"Bastardo, re! (Kau memang tak guna, King!) "

Izz hanya beriak selamba. Kerusi yang dia duduki dipusingkan-pusing. Kini, dia berada di ruang kerja di Villa tok daddy nya. Kejap lagi, turun makan tengah hari. Baik suka-suka dulu.

"Non lo so. Perché? (Memang aku tak guna. Kenapa?) "

Declan merengus geram. Bercakap dengan King,memang tak makan saman. Sesiapa yang bertekak dengan King, Memang tak dapat menang. Ada sahaja kata-kata yang diutarakan oleh king yang membuatkan orang merengus tidak puas hati.

"You have to remember, Declan. Your mother, in my arms. Whenever I can order my kids to touch your mom. And, of course, your sister is never forgotten. Don't remember I didn't know where your mom got married to my dad. All the plans you made are in my hands. Remember that! "

Izz tersenyum tatkala mendengar jeritan Declan yang lantang. Suka dengar dan melihat musuhnya yang seperti lemah apabila melibatkan ahli keluarga.

"Don't touch my family, bastard!"

"Whatever. Listen, this is my last warning. Leave or... die. "

Izz tergelak sinis seraya talian ditutup. I like it! Look, siapa yang merana? Aku... Atau.. Kau?

Pintu bilik kerja Izz diketuk. Terpacak tubuh adiknya, Izz Danial yang berwajah kacak bersama senyuman manisnya. Beza sungguh Izz dan adiknya.

Seorang periang,seorang bengis. Elok la tu. Air dengan api.

"What?"

"Makan.."

Ada yang boleh bezakan mereka. Seorang suka bercakap bahasa asing. Seorang suka bercakap dalam melayu. Kadang-kadang,dua-dua berbual dalam bahasa asing dan melayu. Ikut mood mereka.

Izz hanya mengangguk tidak balas. Matanya ralit melihat skrin komputer yang Terpampar maklumat berkenaan dengan Kumpulannya,Shadow Wolf.

"Kau bercakap dengan siapa tadi? Macam rancak je? " Danial sengih nakal. Punggungnya dilabuhkan pada sofa yang terletak di tepi dinding bersebelahan dengan meja kerja Izz

"Declan." Ringkas dan mampu membuatkan Danial senyum seribu satu makna.

"What's going on? "

"Just burn his big headquartes and I gave him The Warn."

Danial melompong tidak percaya. Serius ah? Habistu, habis ah dia punya dadah, organ-organ tu.

"Are you kidding meh? " Izz menayangkan riak bosannya.

Suis komputer ditutup dan meja yang tadinya bersepah dikemas rapi. Wajah adiknya yang kacak tapi lagi kacak dia, dipandang tajam.

Dia Mr. Mafia ✔️ Where stories live. Discover now