19

21.7K 1.2K 128
                                    

Aisyah dipimpin masuk ke dalam dewan oleh Izz. Suasana meriah itu membuatkan Aisyah sedikit tidak selesa. Jarang sebenarnya dia pergi ke majlis besar macam ni. Orang tengok dia pun lain macam. Yela, perempuan bertudung. Kau rasa?

"Amboi! Pegang-pegang ni, ada apa-apa ke? " Usik Danial sebaik sahaja mereka tiba di satu meja khas untuk mereka sekeluarga.

Aisyah dan Izz berpandangan sebelum melepaskan tautan. Muka Aisyah merona merah menahan malu. Manakala telinga Izz kemerahan.

Lantas Aisyah mendekati Eva dan Zaty yang duduk tak jauh dari tempat dia berdiri. Nak lari daripada kena usik sebenarnya. Kerusi kosong di sebelah Zaty dia duduki. Jus oren milik Zaty yang masih sejuk itu diteguk perlahan. Nak hilangkan rasa panas di pipi.

Zaty menyenggol lengan Aisyah sambil melirik nakal. Aisyah membuat muka. Ada la tu nak mengusik. Kalau tak disebabkan dua ekor ni, tak ada nya dia dipimpin masuk oleh Izz. Salah satu sebab kenapa dia dipimpin adalah, masa nak masuk ke dalam dewan tadi, hampir sahaja di jatuh. Tersandung okeh! Bukannya saja-saja tersandung.

"Sebab kau dengan Eva la aku kena usik! " Ujar Aisyah dengan suara yang keras.

Eva yang berborak dengan Aki tadi menoleh ke tepi. Dia tersengih bersama Zaty. Nak dekatkan hubungan je. Mana tahu nanti naik atas pelamin. Kan?




"Argh!"

Arena mengamuk bersama jeritan di dalam ladies. Wajahnya yang terpantul di cermin dipandang tajam. Matanya dikecilkan.

Aku tak cukup cantik ke? Aku tak cukup sexy ke sampaikan kau hiraukan aku dan lebih memilih perempuan acah alim tu?!

No, no! Aku tak boleh biarkan kau jatuh cinta dengan perempuan sundal tu! Aku akan pastikan kau jadi milik aku. Kalau aku tak dapat kau, tiada siapa yang akan dapat kau!

Dan kau perempuan! Aku akan pastikan kau merana. Aku akan singkirkan kau daripada keluarga ni. Mereka hanya untuk aku. Hanya untuk Luna Arena.

Perempuan macam aku je yang layak untuk Izz. Aisyah si perempuan sundal tu tak layak! Dia, perampas! Kalau dah namanya perampas, dia tak akan mengaku. Betul tak?

Bibir Arena tersungging senyuman sinis. Aku akan singkirkan kau, Aisyah. Walaupun terpaksa gunanya cara yang kasar. Kau sendiri yang paksa aku!

Selepas berkata sendiri, Arena menilik wajahnya di cermin. Makeup nya dibetulkan. Merah gincu ditambahkan lagi. Maskara dibetulkan.

Perfect!

Dengan senyuman senget, Arena melangkah keluar daripada ladies dan terserempak dengan seorang lelaki. Arena tersenyum. Dress ketat yang dipakainya dibetulkan.

Lelaki yang sedang berjalan ke tengah dewan itu, Arena panggil manja. "Baby!"

Lelaki itu menoleh dan Arena melambaikan tangan. Arena berlari anak mendapatkan lelaki itu.

Lelaki itu menghentikan langkah lalu tersenyum senget. Perempuan! Tch, murah!

Apabila Arena sudah berada dekat, cepat-cepat dia mengukirkan senyuman manis. Bahu Arena dipeluk dan sebelah tangan kiri di seluk dalam poket seluar.

"Baby, why didn't you answer my call last night?" Tanya Arena dengan nada rajuknya.

Lelaki itu tersenyum sinis. Rambut perang Arena dibelai lembut. Ganas perempuan ni. Itu yang dia suka.

"I'm sorry, darling. I've an urgent case last night. And I forget to brought my phone." Bohong lelaki itu.

Sebenarnya, dia tak buat apa-apa pun semalam. Cuma tengah rancang untuk jatuhkan musuhnya. Sengaja dia tak angkat call Arena kerana mengganggu ruang dia untuk bersama dengan anak-anak buah dia.

"Darling, no! We're in public place. People will see us." Tegah lelaki itu dengan riak tenang.

Dia tak kesah. Arena yang nak serah, jadi dia okay. No problem. Lagipun, dia dah lama tak dapat belaian Arena di atas katil. Sungguh dia katakan, Arena pandai main orangnya dan pandai menggoda. Tapi pelik, kenapa musuhnya tidak tergugat? Gay ke?

Arena berhenti daripada mengelus dada bidang lelaki itu disebalik kemeja putih yang dipakai lelaki itu. Arena memuncungkan bibirnya.

"You, please! I want you so bad! " Rengek Arena perlahan. Tidak mahu orang lihat perbuatannya.

Lelaki itu tersenyum penuh makna. Tangan yang tadinya memeluk bahu Arena, turun ke pinggang ramping Arena pula.

Lama kelamaan, tangan sasa lelaki itu turun ke punggung Arena dan diramas perlahan. Perbuatan yang dapat membuatkan Arena menggigit bibir bawah.

"Let's face it, I can't wait. You're really challenging me, Arena!" Kata lelaki itu perlahan dan menarik Arena masuk ke dalam ladies dan mengunci pintu.

Arena tersengih manja. Senang je nak jinakkan lelaki ni. Hanya dengan sedikit usikan dan elusan, jatuh di dalam genggamannya.







Tch... Tipikal perempuan murah!

Meja dimana keluarganys berada, dia dekati dan kerusi kosong disebelah abangnya ditarik. Punggung dilabuhkan di atas kerusi. Badannya didekatkan sedikit mendekati tubuh sasa abangnya.

"I saw Arena near the front of the ladies with Declan. And I believe Declan must have known about Aisyah. Whenever he can take the first step to bring us down." Jelas Danial berbisik di tepi abangnya.

Izz yang sedang fokus terhadap ucapan rakannya di atas pentas, terganggu apabila terdengar nama musuhnya yang keluar daripada mulut si adik.

Muka Izz sedikit berubah kepada kemerahan. Menahan amarah barangkali. Tangannya digenggam membentuk penumbuk. Keluar segala urat di leher dan lengannya yang tersembunyi di sebalik lengan kemeja putih dan kot hitam yang dipakai olehnya.

Perihal tentang Arena dan Declan, sudah lama dia tahu. Dan dia tidak kesah. Arena dianggap sebagai punca arwah mamanya meninggal kerana bersubahat dengan Maria. Walaupun Arena tu cantik, tapi dia langsung tidak tertarik. Orang yang dah tak suci. Tch, pikir cantik ke bila dah tak suci?

"I thought, you should take the first step too. Any time he could meet Aisysh and tell us about ourselves, and I know what you need to do to get that first step." Izz menjongketkan sebelah keningnya lalu memandang raut adiknya yang sedang tersengih nakal.

Mata Danial melirik ke arah sebelah Izz di mana Aisyah duduk. Perbuatan itu menjadi tanda tanya pada diri Izz.

"What are you going to do?" Kening Izz terangkat sebelah.

"You should marry her. " Mata Izz membulat.

What the heck!

"Are you crazy! " Suara Izz meninggi tetapi masih dapat dikawal.

Anak mata hazelnya memandang Danial tajam. Tak habis-habis nak merepek! Keputusan ni giler! Aku tak kan kahwin dengan dia!

Danial tergelak kecil. "That's just my suggestion. If you have another plan, go ahead. But you have to remember, she is in danger. Anytime Declan can make him a hostage. This is not about Aqif."

"When we're in Malaysia, things are still the same. She is in danger and you are the one who can save her. She's your life. Your heart. I know, you like her. You love her. And please, don't waste her." Sambung Danial lagi sebelum tersenyum manis dan fokus pada ucapan yang diberikan. Sesekali itu, matanya memerhatikan sekeliling.

Dan anak matanya tertacap pada musuh abangnya. Declan dan Arena. Duduk berpeluk di meja selang dua baris. Tch, murah!

Izz tergamam. I like her? I love her? What's all this?

Kenapa aku nak kena suka dia? Dia siapa? Kenapa dia selalu masuk dalam mimpi aku? Kenapa dia buat jantung aku tak rehat?




Tbc...

Dia Mr. Mafia ✔️ Where stories live. Discover now