🌺 - Bab 49

297 24 2
                                    

Lucky Girls masuk ke dalam dewan tetapi dia tidak berjalan dengan dua orang perempuan itu kerana mereka sudah ugut perempuan tu. Diorang kena pilih diantara yang berikut.

Pertama, basuh rumah mereka dan yang kedua jalan bersama mereka untuk menuju ke arah dewan. Itu sudah membuat mereka terkejut kerana syarat yang paling teruk mereka dapat dari Lucky Girls

Jika kedua perempuan itu pilih basuh rumah Lucky Girls, diorang akan keletihan dan akan balik lewat. Jika mereka pilih jalan bersama Lucky Girls untuk masuk ke dalam dewan, mereka akan dianggap mangsa buli dan ramai yang akan bergosip pasal mereka.

Pilihan yang mereka buat adalah mengemas rumah Lucky Girls tetapi mereka bernasib baik kerana Amymas hanya memaksa mereka membasuh kereta mereka. Membasuh kereta dan mengemas rumah, membasuh kereta lagi senang.

Lucky Girls pergi duduk ditempat mereka, tempat mereka dibelakang kedua-dua perempuan tadi. Perempuan dua orang itu, rasa tidak sedap hati duduk di depan Lucky Girls, takkan mereka nak toleh belakang semata-mata nak pandang apa yang Lucky Girls buat dibelakang mereka.

"Aku still tak puas hati dengan diorang ni" kata Lucy separuh bisik kepada Zatty dan Sally.

"Kau nak buat apa?" Tanya Zatty pelik.

"Entah tapi yang aku tahu. Aku tak puas hati" - Lucy

"Kau gigit leher di macam pontianak!" Kata Zatty lagi.

"Gigit? Geli aku! Pontianak sesuai untuk Amymas je!"

"Dah tu kau nak buat apa?" - Zatty

"Buat jelah apa pun yang aku rasa aku nak buat" balas Lucy sambil berpeluk tubuh, mata dia siap tengok perempuan tu dengan tajam.

"Untung kita hari ni sebab ada bibik tanpa bergaji" kata Sally tiba tiba, dia sengaja menguatkan suaranya. Sengaja nak bagi dua perempuan tu dengar.

Dua orang perempuan tadi hanya menahan geram. Diorang tak berani nak lawan dengan lebih mendalam lagi. Lucky Girls akan buat lebih lagi jika mereka melawan.

"Menyesal aku kena kan diorang!" Kata salah seorang daripada mereka berdua.

"Tapi diorang memang patut kena pun. Walaupun tak mencabar, tapi aku puas dapat kena kan diorang dengan cara buka stapler, pasang stapler je pun. Asalkan diorang sakit hati" jawab seorang lagi.

"Masalahnya rancang kau ni dah buat kita menderita! Aku menyesal ikut plan kau, kau pun macam tak kenal siapa diorang tu termasuklah Amymas"

Kawannya tidak membalas malam dia mengambil assignmentnya dari beg dan memanggil sebatang beg dengan kasar. Serius dia sakit hati dengan Lucky Girls dan Amymas. Palling benci dengan Lucky Girls lah.

10 minit mereka menunggu sehingga pensyarah Malik masuk ke kelas tersebut. Waw.. hidup lagi orang tua ni Soal Lucy dalam hati secara tiba tiba.

Semasa mereka tengah belajar dan Malik tengah mengajar mereka. Mereka sempat membaling-baling kertas dekat perempuan tu, dua orang perempuan tu hanya bersabar.

Kerana tiada respon yang negetif dekat mereka, Lucy mengulung kertas dengan lebih tebal lagi, biar ada rasa sakit sikit dekat kepala diorang tu. Siap sahaja, Lucy terus target kawasan yang hendak dia baling.

Tidak sampai sesaat, Lucy pun baling ke kepala salah seorang. Kelihatan perempuan tu terkejut dan memegang kepalanya, itu je kau buat? Soal Lucy.

Lucy meminta tolong Zatty dan Sally untuk gulung kertas tebal-tebal kerana dia nak main perang kertas kepada pihak musuh. Kali kedua baling, pegang kepala lagi, kali ketiga baling, toleh belakang memandang Lucky Girls tetapi itu je yang dia buat.

Miss TroubleMakersWhere stories live. Discover now