🌺 - Bab 131

170 15 0
                                    


Amymas tidak dapat percaya apa yang dikatakan kedua-dua lelaki itu. Ingatkan tidak sengaja langgar papa semasa kemalangan itu tetapi lain pula yang mereka kata... mereka sudah lama dengki dan sudah lama kenal papa..

"Hey! Budak, orang yang dah mati tak payah nak sembang.." Aziz ketawa dengan kuat "Lagipun aku happy bila bapak aku tu dah mati!"

"Hey orang tua sial! Kau memang babi dan kau memang tak ada adab eh? Kau sengaja bunuh bapak aku sebab bisnes diorang lebih maju dari kau ke sial?!" Kali ini Emysha pula yang bersuara.

"Dengan perangai dengki kau ni memanglah rezeki kau tak masuk langsung! Tak ada cacat celah, boleh je kau cari kerja kan sial? Apahal kau nak kena hisap dadah, mabuk, judi bagai ah?! Kau memang tak bersyukur langsung sebab tulah allah tak turunkan rezeki dekat kau dah.." jerkah Emylia pula.

Salim dan Aziz memandang Emylia dan Emysha saling berganti dan tidak berkelip. Mereka memandang satu sama lain dan kembali memandang kembar itu.

"Korang mesti anak Amran kan? Hahah.. lupa pula yang Amran ada anak kembar! Cantik.." Salim ketawa dengan kuat sekali.

"Nak kawin dengan abang?" Soal Aziz pula. Gatal dan sengaja menyoalkan begitu kepada Amymas.

"Hey! Aku tak akan maafkan kau sampai kau mati tau orang tua, aku nak hidup kau merana dekat neraka tu macam mana kau merana kan hidup aku tanpa papa aku!" Tengking Emysha dengan kuat, mata memang sah dan mula berkaca.

Salim dan Aziz ketawa kuat

"Aku ingat aku dah besar ni je bodoh! Tengok-tengok ada lagi orang besar dari aku dan lagi bodoh dari aku.." perli Danisya dengan marah.

"Aku bukan nak biadab dengan kau tau, aku sebenarnya dah janji dengan mama aku yang aku nak berubah dan aku dah pun berubah tapi bila aku tahu papa aku mati sebab kena langgar terus aku tak jadi berubah sebab aku nak balas dendam dekat kau tapi aku tak tahu macam mana sebab aku ni perempuan je.."

"Haha tahu pun.. jadi kau jangan nak berlagak baguslah, budak! Kau baru 20 tahun tahu kan? Kerja pun belum ada hati nak balas dendam dekat aku, kau ingat kau lelaki?" Salim ketawa kuat lagi.

"Lelaki tua nak mampus tak lama lagi nak mati ni.. tak habis-habis gelak. Apa yang kelakar taktahu lah diorang ni.." bebel Kaisara ditelinga Emylia dan Emylia hanya membalas 'mental'.

Emylia memandang mereka.

"Pakcik kena ingat tau.. saya tak akan maafkan pakcik! Dan saya teringin nak tengok pakcik merangkak cari saya dekat pandang masyar nanti.." kata Emylia dengan senyuman jahat, kurang ajar

"Kan.. mesti best kan.." - Danisya

"Hahah! Nak cakap pasal mati konon, hey hal hidup aku, korang tak perlu ambil tahu! Dan korang dah marah aku pasal bapak tak guna korang tu kan.. sekarang.." belum habis Salim bersuara, Danisya memotong.

"Yang tak berguna korang berdua! Aku tak tahu lah apa nasib Aminah dengan Saleha ni dapat bapak yang penuh dosa macam korang ni.. ruang dosa dah bertumpah-tumpah dengan dosa korang" Dalam keadaan marah Danisya sendiri tidak sedar dengan ayat dia.

"Hahhaha. Kau nampak muka aku kisah? Sekarang korang dah marah aku kan.. aku nak duit, sial! Aku balik sebab aku nak duit!" Jerit Aziz dengan kuat.

Aminah dan Saleha diam.

"Korang pekak ke aku nak duit! Aku nak duit, bagi aku duit sebelum aku apa-apa kan korang!" Kasar Aziz bersuara.

"Abah.. Minah dengan Leha mana dapat gaji lagi.. kitorangkan cuti hari ni.." Beritahu Aminah dengan wajah yang sedikit sedih dengan perangai bapaknya sendiri.

Miss TroubleMakersWhere stories live. Discover now