🌺 - Bab 54

286 25 4
                                    

Danisya dan Emylia memandang Kaisara dengan muka penuh merayuan, Kaisara dan Emysha sedikit pelik dengan mereka berdua itu. Apa diorang ni nak sebenarnya dan tolong apa?

"Tolonglah pujuk si Faizal tu" pujuk Danisya

"Kenapa aku? Kenapa Faizal?" Tanya Kaisara terkejut.

"Sebab aku rasa kami ada harapan bila kau yang pujuk" balas Emylia pula.

"Harapan apa?"

"Apa yang diorang akan makan masakan kami"

"Aku taknak! Kau nak diorang mati dengan makan makanan tak sedap kau ni ke?" Soal Kaisara tidak bersetuju dengan rancangan mereka. Dah lah dia yang kena pujuk.

"Alah! Kau kenalah sokong aku, Kau tak sayang aku ke?" Mengada-ngada pulak Danisya ni.

"Okeylah" akhirnya Kaisara mengalah. "Tolong apa?"

"Pujuk Faizal makan masakan aku tapi kau cakap lah kau yang masak sebab dia akan makan punya kalau kau yang suruhh" balas Emylia pula.

"Nasib baik aku fikir member. Kalau tak, jangan mimpi lah kau, aku nak buat. Jom!"

Amymas menuju ke arah Faizal.

Faizal yang nampak Emylia dan Danisya menuju ke arahnya siap membawa masakan mereka itu lagi, dia terus mengeluh. Tak insaf insaf lagi ke nak paksa aku makan masakan dia? Faizal memandang semula ke arah Danisya dan Emylia, tiba tiba dia terpandang Kaisara dan juga Emysha dibelakang mereka terus mukanya berubah. Kaisara? Janganlah dia paksa aku makan benda tu.

"Hallo Ahmad Faizal Iskandar! I come back!" Kata Emylia terus letak ayam masak lemaknya dia atas meja study Faizal dan rakannya.

"Kenapa muka tu macam terkejut? Terharu eh aku ingat nama penuh kau?" Soal Emylia sengaja dengan muka sinis.

"Eh..eh.. kau letak jauh sikit. Kotorlah assignment aku ni. Najis!" Balas Faizal kasar sambil menolak sedikit pinggan tersebut.

"Amboi engkau! Mulut kau, minta kaki!" Menyampah pula Emysha dengan perangai sombong Faizal.

"Apahal kau datang balik?" Faizal menyusun bukunya bersiap sedia untuk berambus.

"Faizal" tahan Kaisara.

"Yes, Kaisara" balas Faizal dengan penuh lemah-lembut.

BAM! Kau dengan Kaisara bukan main lembut lagi. Kau memang ambil kesempatan betul lah! Menyampah Amymas yang lain melihat, sampai ternganga.

"Kau nak pergi dah ke?" - Kaisara perlahan

Kaisara you're the best! Pandai kau berlakon! I love you wahai Nur Kaisara Hazel Binti Nizam! You're my girl puji Danisya dan Emylia di dalam hati.

"Ye.. ada apa-apa yang boleh saya tolong ke?" Tanya Faizal lembut, sangat berbeza percakapan dia terhadap Kaisara dengan Emylia dan Danisya.

"Sebenarnya.. masakan ni.. aku buat sekali. Aku baru first time buat. Jadi aku nak semua orang rasa masakan aku, bila Nisya dengan Lia datang diorang cakap kau dengan kawan-kawan kau taknak rasa. Aku rasa kecewa sikit" balas Kaisara dengan riak wajah yang sedih.

Emysha senyum sedikit. Bodoh betul kau Faizal, percaya sungguh dengan kata-kata perempuan yang kau suka kan. Eh? Percaya ke dia dengan kata-kata Kaisara?

"Jadi?" Balas Faizal sedikit perlahan.

"So, aku nak kau rasa juga. Kau cakap kau suka aku tapi kau taknak makan masakan aku? Macam mana tu? Ke kau tipu je yang kau suka aku? Aku benci orang yang scammer" ugut Kaisara suara yang lembut, dia senyum.

Miss TroubleMakersWhere stories live. Discover now