🌺 - Bab 137

380 16 0
                                    

Amymas balik ke bandar semula untuk pergi kolej, sudah dua minggu mereka balik dan selama dua minggu ni, Alhamdullilah, mereka masih tidak buat perangai lama lagi, mereka hanya berkawan dengan orang di kolej seperti biasa.

Marahkan Malik, Daniel pun tiada sudah. Mereka gembir apabila Puan Fatimah sudah pun nak start kerja semula tapi itu tidak bermakna Daniel berhenti kerja menjadi pensyarah. Mybe Daniel mengajar mereka juga tetapi buka mengajar apa yang dia ajar sebelum ni.

Amymas memandang ke arah Lucky Girls yang mendekati mereka dengan tangan penuh dengan assignment masing-masing. Lucky Girls tetap dengan perangai Miss TroubleMakers cuma Amymas sahaja dah berubah sedikit.

Amymas tidak mengecam, mengumpat, menghina, memerli dan pelbagai lagi kepada mana-mama pelajar dikolej itu semenjak dua minggu ini. Itu yang mama nak, Amymas akan cuba tunaikan walaupun susah bagi diri mereka untuk berubah kerana mereka memang dah biasa dengan perangai Miss TroubleMakers.

Lucky Girls letak assignment mereka lalu kerusi terus ditarik oleh mereka untuk duduk semeja dengan Amymas. Lucky Girls memandang Amymas.

"Tak sangka eh korang.. kali ni memang dah betul-betul berubah.." puji Lucy walaupun lebih kepada memerli mereka.

"Of couselah.. demi mama! Korang tu bila nak berubah? Jangan jadi macam kitorang susahlah wey, kalau mama aku sakit tak semestinya mama korang sakit sebab perangai korang kan..?" - Emylia.

"Aku tetap dengan Alice Lucy aku okey.." kata Lucy dengan penuh berlagak.

"Disebabkan aku dah taknak dah buat benda jahat, mengutuk, membuli, memerli, menghina orang tu. So, kau jangan jadi batu api nak hasut aku! Ingat tu?!" Tegas suara Danisya.

"Lantak kau lah. Kau nak apa datang sini?" Soal Emylia pelik, mana Amymas ada mesti diorang akan ada, dah macam spy!

Lucky Girls memandang Amymas pantas.

"Bagus kau tanya.. aku sebenarnya kan bengang betul lah dengan Daniel dengan Tuan Malik tu.. diorang ingat diorang sapa nak kena bagi aku assignment banyak macam ni?" Zatty melepaskan geram.

"Kan.. aku rasa aku nak kenakan dioranglah. Dah lama tak kena prank dengan Lucky Girls agaknya si Daniel dengan Si Malik Tua Bangka tu agaknya.. diorang ingat diorang sapa?!!" - Sally

"Aku sebagai kawan hanya nak tegur kau lah. Tak baik macam tu tapi kalau benda tu tak ada libatkan Amymas. Aku sokong kau buat.." Danisya senyuma kepada Lucky Girls.

"Pulakk?" Sally pelik

"Yelah.. aku dah tak boleh nak buat semua tu. Aku dah janji dengan mama aku, tapi aku tak ada lah cakap yang aku janji betul-betul. Aku cuba lah untuk ubah perangai.. jadi. Aku tak boleh buat, korang kan still Lucky Girls yang dulu, korang buat lah" balas Danisya selamba.

"Heh.. kau ni terbaliklah. Kau tu sebagai kawan patutnya halang kitorang tau, bukan bagi kitorang buat benda macam ni, siap sokong lagi.." - Lucy

"Aku halang ke larang ke tegur ke apa kejadah sekali pun, korang mesti taknak dengar. So, daripada aku buat habis air liur aku tegur korang, baik aku sokong ke apa yang korang buat.." - Danisya

Lucky Girls mengangguk faham.

"Hey Danisya! Tapi aku nak warning kau tau, kau jangan nak hina Faizal tau. Aku tak akan benar kan sebab dia orang yang aku sayang.." Lucy tunjuk Danisya dengan jari telunjuknya,

Terlalu dekat di muka Danisya sehingga juling biji mata Danisya melihat jari tersebut. Danisya menepis tangan itu dengan tangannya, dan Lucy dipandang.

"Kau ingat.. panggil dia baik-baik" - Lucy

"Aku tahulah.." Danisya jeling

Semasa Danisya tengah jeling mereka nampak Faizal mendekati mereka dengan senyuman. Lucy dah mula senyum kepada Faizal yang semakin hampir itu. Bila Amymas dah baik ni.. teringin juga dia nak berkawan.

Miss TroubleMakersWhere stories live. Discover now