🌺 - Bab 94

183 16 3
                                    

Emylia mendekati sahabatnya dan Lucky Girls yang akan menjadi kawan tidak lama je lagi. Lucky Girls memandang Emylia tajam, Emylia agak pelik, kenapa mereka memandangnya begitu tetapi dia hanya berwajah tenang. Emylia duduk disebelah Kaisara.

"Kau hebatlah beb" puji Kaisara dengan senyuman yang ikhlas untuk sahabatnya itu, walaupun tak adalah masalah sangat tapi Kaisara akan puji kalau itu kawannya yang buat.

"Aku tahu aku hebat.." Emylia berlagak lagi

"Kau tak payah nak berlagak sangatlah. Aku suruh kau buat buat benda lain, benda lain yang kau buat. Boleh kau bergambar dengan diorang? Bongok!" kata Lucy kasar.

"Kau apahal? Suka hati akulah!"

"Kau melawan cakap aku? Kau nak berkawan dengan kitorang ke taknak?!" Ugut Lucy kepada Emylia, dia tahu yang Emylia nak sangat kawan dengan diorang tetapi tak tahu atas sebab apa.

Emylia memandang Lucy tajam dan dia sengih.

"Sorry.. sayer janjih tak buat lagi.. Astaghfirullahalazim. Saya tahu mulut saya ni banyak jahat. Saya tampar dan lempang mulut sayee.." Emylia menampar mulutnya sendiri.

"Dah.. kau tak payah banyak cakap" Zatty memandang Danisya "Yuhuuuu! Takkan lah aku nak kena beritahu satu-satu? Ni turn kau kan? Buat-buat nyanyok ke kau ni?" Kaya Zatty kasar.

Danisya jeling Zatty dia memandang kesemua orang yang ada dalam cafe itu. Fikir nak mula dari siapa dulu, Danisya memakai microphone itu dengan tidak rela, sibuk je nak dengar apa yang aku bual kan kenapa?

"Kau tu kena belajar berlakon atau kacau orang dengan aku sebab apa? Sebab aku berbakat" sempat Danisya berkata begitu.

Danisya menuju ke arah seorang perempuan dan seorang lelaki. Mereka seperti tengah dinner dan ingin berkahwin tidak lama lagi, so baik aku pergi tanya soalan dekat diorang..

Danisya mendekati mereka berdua dan memandang mereka saling berganti. Danisya memandang lelaki dengan senyuman tetapi apabila memandang perempuan itu dengan muka yang bengis. Mereka memandang Danisya dengan pelik.

"Hai? Apa khabar?" Soal Danisya dengan suara yang ceria.

Mereka tidak menjawab malah memandang satu sama lain. Siapa perempuan yang tegur mereka tu? Bisik hati lelaki itu. Kacau line jee..

"Tengah dinner ke? Tengah romantik ke? Korang bercinta ke? Korang couple ke? Korang dah nak kawin ke?" Soal Danisya sambil mengambil makanan mereka dengan selamba.

"Kau ni sapa?" Soal wanita itu.

"Nak kawin dah ke?" Soal Danisya

"Haa.." jawab lelaki itu perlahan..

"Laa.. kenapa nak kawin dah? Berfoya-foya lah dulu. Rugi Oo.. kalau tak berseronok dulu, cubalah kawin lambat sikit. Aku tengok korang ni macam muda je.. kenapa nak kawin awal?" Soal Danisya sambil memakan kesemua makanan mereka.

"Kau ni siapa?" Ulang wanita itu lagi..

"Haa ni... chek ada soalan sikit nak tanya hang ni.. hang jangan nak marah chek pula! Hang nak kawin awal ni pasal apa? Pasal badan hang dan jadi dua ke? 2 in 1?" Tanya Danisya selamba sambil ketawa kepada perempuan tersebut, dah nak jadi macam makcik bawang.

Terkejut perempuan itu dengar

"Ni.. nak tanya sikit la wahai jantan.. kau sanggup ke jadi pak sanggup anak luar nikah ni? Ayooo! Kau ni tak matang langsunglah. Tak ada sesiapa pun nak jadi pak sanggup kau tahu tak.. ish ish ish!"

"Laa... hampa.. janganlah nak buat muka terkejut dengan chek ni.. chek ni nak tanya je betul ke apa yang chek tanya hampa tadi?" Sambung Danisya sambil menyedut air minuman perempuan itu.

Miss TroubleMakersWhere stories live. Discover now