🌺 - Bab 112

169 13 1
                                    

Amymas melihat Lucky Girls menuju kepada kedua-dua perempuan tersebut dari belakang. Kebetulan meja mereka duduk dengan meja Aminah dan Saleha tidak berapa jauh. Mereka menunggu Aminah dan Saleha order makanan dahulu. Baru mereka pergi lebih dekat.

Kalau Aminah dan Saleha tahu mereka duduk dekat dengan Amymas dan Lucky Girls mesti mereka akan beralih tempat lain kalau paling menakjudkan pun.. blah dari kedai tu sebab mereka tahu yang Amymas dan Lucky Girls akan datang dekat mereka. Nak makan tak tenang.. baik blah je.

Aminah dan Saleha duduk di meja selang dua dari meja yang Amymas duduk tak jauh sangat pun. Dan mungkin apa yang Lucky Girls kata dekat diorang, Amymas akan dengar.. tapi tulah.. macam mana pula dua ekor ni tak sedar yang diorang duduk dekat dengan Lucky Girls.

"Hello the enemy's.." tegur Sally

Suara itu membuatkan Aminah dan Saleha agak terkejut dengan teguran tersebut. Mereka menoleh ke arah suara itu, bertambah terkejut apabila melihat itu adalah Lucky Girls!

"Ouh ni lah perempuan yang suruh kita buka ubat stapler lepastu buka balik ubat stapler?" Soal Lucy

"Dari dulu sampai sekarang kepala aku tak habis-habis tertanya dalam kepada otak aku hah, apa function kau suruh kitorang buat benda alah tu?" Sambung Lucy

"Kenapa muka nampak terkejut ni? Takut ke? Kenapa nak kena takut? Terkejut jumpa dengan kitorang, why you nak terkejut pula jumpa i?" Bertubi soalan dari Sally

Aminah dan Saleha menahan geram.

"Guys nak tahu tak.. dulu kita ingat yang tu kerja mak diorang kan beb tapi bukan. Aku dapat tahu yang mak diorang dah mam..pus. Hahah" Zatty sengaja ketawa jahat.

"La...ye ke? Dah tu kalau bukan kerja exam mak kau. Tu kerja exam siapa? Kerja siapa kau suruh kitorang buat tanpa apa-apa function tu?"

"Makcik diorang lah kot" teka Zatty tetapi tekaan betul.

Makcik jiran yang dianggap makcik betul. Mak mereka meninggal atas sebab tertentu. Mereka hanya tinggal dengan ayah mereka dan mereka adalah sepupu.

"Kalau dah dinamakan cousin tu mestilah sama-sama bengap. Btw.. korang nampak gemuk sejak semenjak ni. Hahah gemok sangatlah korang ni"

Aminah dan Saleha masih diam.

"Korang anak dato ke makan tempat yang boleh tahan mahal macam ni? Wah.. kaya betul lah korang ni.." puji Lucy dengan senyuman memerli.

"Tapi kan.. korang ni bukan anak orang yang mis..kin kerr? Kenapa boleh masuk kolej pula? Ada orang nak tolong bayarkan yuran ke?" Perli Sally sambil ketawa

Aminah memandang Sally

"Aku tahulah kau tu anak orang kaya tapi kau tak ada hak nak hina kitorang miskin tau!" Tegas suara Aminah menegur.

"Jadi betul lah korang ni miskin, pandai aku teka.. ternyata betul. Hahah.. nama pun macam kampung, tak sangka tuan badan pun dari kampung!" Sindir Sally gelak jahat.

"Korang kalau jumpa kitorang je mesti nak cari gaduh kenapa? Apa kitorang buat dekat korang?" Serius Saleha tanya mereka.

Soalan Saleha buatkan Lucky Girls ketawa dengan kuat dan susah nak berhenti ketawa dengan soalan itu, orang yang berdekatan hanya memandang. Aminah dan Saleha menahan malu.

"Kau tanya apa kau dah buat dekat kitorang? Hahaha" Lucy ketawa sedikit dan dia bertukar menjadi serius "Heh bodoh. Kau lupa ke kau cari pasal dengan siapa sebenarnya ni ah? Kau jangan ingat aku berubah macam Amymas dan tak akan buli sesiapa dah. Kalau kau ingat kitorang dah berubah kau silap besar tau. So, kau redha je lah asyik jadi bahan buli kitorang dari kelas sampai lah sini" sambung Lucy

Miss TroubleMakersDonde viven las historias. Descúbrelo ahora