Kapitola XII. - Zmijozel

2.8K 238 40
                                    

Celá škola teď znala pravdu o hůlce Cadenc, ale ona to takhle nechtěla. Chtěla ihned utéct, ale stála tam a její tvář nikdy nebyla tak kamenitější než právě dnes. A proto vykročila směrem k Nebelvírskému stolu, jakoby se nic nestalo. Když jí Michael pozdravil, jeho hlas se Cadenc už nezdál tak krásným a samotný Michael v jejích očích najednou jakoby vybledl. Všechno jakoby najednou ztratilo své barvy.

,,Cadenc, měla by jsi jít a vypustit smutek," houkl jí lehce posmutněla Bubo a Cadenc si vzpomněla na jeho slova. Měl zase pravdu. Nechala se napálit, unést city a to už neudělá. Rychle do sebe hodila jen prach obyčejný čaj bez cukru a zmizela ze svého místa. Jen dva páry očí ji pozorovaly - jedny hnědé, druhé černé.

Cadenc měla ještě před první hodinou čas a chtěla se někam schovat a vypustit ty slzy, které pomalu stěží zadržovala ve svých očích.

,,Slečno Jameová," ozval se známý hlas Mistra lektvarů a ona se otočila.,,Pojďte za mnou," pobídl jí lehkým kývnutím hlavou, aby šla za ním a tak šla. Mnula si lem hábitu, snažila se zadržet své pocity, zadrže ty slzy, ale s každým krokem to bylo těžší. Nakonec došli ke známý dveřím učebny lektvarů, které Snape otevřel a pustil Cadenc dovnitř.

,,Tady můžete neskrývat své pocity," a pak jí letmo obejmul. Cadenc mu doslova zkolabovala v náručí. Slzy se jí začaly lít po tvářích a ona hlasitě vzlykala a ve svých rukou tiskla profesorův hábit. Cadenc cítila, jak jí bledé ruce muže hladí po vlasech a... byla ráda, že byla teď tady. Byla ráda, že je tu někdo další, komu může věřit, kdo jí přijde na pomoc, když to potřebuje. Byla ráda, že tu Snape prostě s ní je.

Uběhlo necelých patnáct minut, když se Cadenc konečně vybrečela a odtáhla se s rudýma očima od profesora.

,,Děkuju vám, p-pane.." pronesla mezi doznívajícími vzlyky, zatímco se jí Bubo otřel o tvář.

,,Jsem vám vždy k dispozici," jednoduše pokrčil rameny, ale dívka si všimla, že mu v očích pohrává pocit úlevy.,,První hodina brzy začne, měla byste jít," pobídl jí Snape a Cadenc se vzpamatovala. Měl pravdu, musela jít a tak se s ním rozloučila a když odcházela ze sklepení, na tváři měla drobný úsměv. Nebyla sama, už ne.

Před obrazem Buclaté dámy si ale všimla Michaela a Iris. Hnědovlasá primuska vypadala velice naštvaně přímo rozzuřeně a Michael stál provinile se sklopenou hlavou. Když za nimi Cadenc došla, tak se Iris zklidnila a usmála se na ní. Do toho drkla loktem do Michaela, který ke Cadenc provinile přistoupil.

,,Omlouvám se, že jsem to všem pověděl.. Nevěděl jsem, že si to chceš nechat pro sebe," Cadenc se pousmála. Už se na něj nezlobila. Z druhé strany ale věděla, že Michael už v jejích očích nebude nikdy tak zářit, jako před tím.

Michael měl stále sklopenou hlavu a tak ho Cadenc pohladila po karamelových neupravených vlasech.

,,Odpouštím ti, už je všechno v pořádku," ale v pořádku to nebylo, protože fakt zůstával faktem - celá škola věděla, že je hůlka Cadenc podobná hůlce Harryho Pottera.

Po tom,co se černovlasé dívce Michael omluvil, mohli všichni bez problémů zamířit na vyučování. Cadenc ale stejně měla problémy - šeptání a pohledů bylo hned víc a tím pádem i víc pomluv. Teď nejen že byla zlodějkou štěstěny, ale i zlodějka hůlek, ale při tom to nebyla pravda - nekradla hůlku Chlapce, který přežil a zvítězil!

,,Určitě to měla být ta hůlka, která si měla vybrat Harryho Pottera! A ona mu jí ukradla!" šeptal někdo na hodině lektvarů, když všichni studenti byli ponořeni do své práce. Cadenc se to snažila ignorovat. Byla ráda, že to nebyl nikdo z Nebelvírských. Ti se jen mračili, když se dívali na Cadenc, protože nevěděli, jestli pomluvám věřit, či ne.

,,Odebírám pět bodů Zmijozelu. Nestrpím konverzace během přípravy lektvaru," pronesl nahlas profesor lektvarů, který zase evidentně kontroloval domácí úkoly. Cadenc se v duchu pousmála - Snape je na její straně.

Podobně postupně proběhl zbytek týdne a nastala neděle a s ní přechod do poslední koleje - Zmijozelu. Cadenc celou dobu cítila knedlík v krku a nevěděla, jestli má být ráda (bude se častěji vidět s profesorem Snapem!) nebo naopak ne (bude mít hodiny s Celeste, která si každý pátek odpikávala trest u školníka Filche).

V Nebelvíru se s ní loučili... no, těžko říct jak. Někteří vypadali, že jsou šťastni, že odejde. Jiní zase vypadali posmutněle a někteří stále nevěděli, co si mají myslet. Každopádně jako poslední ji obejmul Michael.

,,Hodně štěstí, Cadenc. Jsem si jistý, že to zvládneš," letmo se pousmál a Cadenc ho pohladila ve vlasech.

,,Budu v pohodě," přikývla a zmizela za portrétem Buclaté dámy. U obrazu už postával profesor Snape, který, když spatřil Cadenc, pozdravil jí pokývnutím.

,,Máte všechno?" Cadenc němě přikývla a pak následovala profesora, který byl nyní o ředitelem její další koleje do chladného sklepení. Byla ale zatraceně nervozní, nevěděla, co má očekávat, ale ostatně, tam, kde byla Celeste, jí nečeká nic dobrého.

,,Vypadáte nervozně," promluvil Snape chladným hlasem a podíval se na ní černým pohledem.

,,Jsem," řekne upřímně, i když to vypadá, jakoby byla nanejvýš v pořádku. Měla stejně chladný výraz jako Snape.

,,Jsem si vědom toho, že máte se slečnou Eunovou jisté... problémy a proto, pokud se naskytne situace podobná té na hodině létání, doporučuji vám za mnou zajít," Cadenc byla lehce překvapená slovy profesora Snapea, ale jistým způsobem jí to těšilo, jenže... ne, ona si to stejně nedovolí - byla taková.

,,Dobře, budu brát na vědomí, děkuji," a ocitli se před vchodem do společenské místnosti Zmijozelu. Cadenc se maximálně napjala a její výraz byl ještě kamenitější.

,,Všechno bude v pořádku," houkl Bubo a jemně Cadenc klovl do tváře. Ta se na něj podívala a pousmála se. Oni to zvládnou.

,,Smrtonoš," pronesl Snape a obraz se odkolonil. Cadenc se hluboce nadechla, než uviděla Zmijozelskou společenskou místnost. Všichni žáci, kteří se v ní právě nacházeli se na Cadenc se Snapem podívali a mezi těmi pohledy Cadenc postřehla i pohled hnědovlasé dívky. Celeste se mírně mračila a první myšlenka, která Cadenc napadla, byla, že bude mít pravděpodobně brzy vrásky. Teď ale nebyl čas se bavit.

,,Jak jistě víte, stráví tento týden slečna Jameová na této koleji. Očekávám od vás, že se o svojí novou spolužačku postaráte," Cadenc se naposledy podívala na Snapea a snažila se u toho vypadat normálně. Pokud ke konci týdne bude žít, tak ho snad úlevou obejme!




Stříbrná Sova [Harry Potter]Kde žijí příběhy. Začni objevovat