Všichni studenti se už chystali do postelí, stejně tak jako Renon, Gabriel a Michael, které Iris poslala do postele s tím, že zajde za profesorem lektvarů sama. Ještě ke všemu, nechtěla, aby ti tři měli hnedka na začátku školního roku problém, hlavně, když se snažili své kamarádce pomoct.
Iris se stále cítila nejistě, když kráčela do sklepení velkolepého Bradavického hradu. Nebyla si jistá, že se rozhodla správně, ale pokud by tím měla ještě víc něco pokazit, tak to bude řešit později. Hlavně, aby o tom věděl Severus, který je pravděpodobně jediný, kdo může dívce nějak zásadně pomoct. On určitě bude vědět, co dělat.
Severus čekal, že se někdo objeví, ale tuto myšlenku měl momentálně někde v pozadí. Neustále přemýšlel nad tím, co viděl - chladná majestátnost dívky, její pohled, oblečení, vlající vlasy. Byla už dospělá, nehledě na to, že jí od samotné dospělosti dělily dva roky. Pravděpodobně to ale bylo tím, že byla natolik jiná. Profesor se rozhodl, že si dívku další den zavolá k sobě do kabinetu a promluví si s ní. Teď by nemohl, potřeboval se uklidnit a obraz temné královny nasoukat někam stranou, aby mu nepřekážel v přemýšlení. Když se ale na prahu jeho osobních komnat objevila profesorka Obrany, necítil žádné překvapení. Dokonce kdyby za nim došli přátele Cadenc, nic by necítil. Možná by tak už na začátek mohl strhnout náležitým kolejím pár bodů, to by mu možná pomohlo v tom, aby se cítil líp, ale takhle ani to nemohl. Jediná osoba, která by ho překvapila svojí návštěvou, mohla být samotná havraspárská dívka, o které, jak tušil, bude rozhovor.
,,Severusi, musím ti něco povědět," řekla jistě Iris, ale bylo jasné, že se necítí jistě ohledně svého rozhodnutí. Profesor ale nic proti neměl a pustil jí dovnitř.
,,Bez pochyb se to týká Cadenc, že?" profesorka ihned přikývla a ani si nesedla. Byla napjatá a tak jí Severus pro jistotu dal lektvar na uklidnění. Teď ho bez pochyb potřebovala. Když se už konečně zdála klidnější, posadila se do křesla u krbu a spustila, zatímco se dívala do plápolajícího ohně: ,,Když jsem ještě studovala, Trelawneyová v mé přítomnosti měla jeden z těch svých.. záchvatů či co a pověděla proroctví. O Cadenc," vážně se podívala na staršího muže a pak mu pověděla to, co pověděla Renon, Gabrielovi a Michaelovi.
Teď už slova Buba začínali pro Severuse dávat smysl a samosebou pokud i teorie Iris, kterou mu pověděla, byla taktéž pravdivá. Ovšem, po porozumění přišlo naštvání na profesorku, jenže tentokrát se zmohl na rychlé uklidnění. Ve své době taky přece udělal chybu.
,,Moc se omlouvám, že jsem ti to nepověděla dřív, ale.. bála jsem se, že bych tím jenom všechno zkazila.. Bála jsem se, že už jenom kvůli tomu, že jsem to pověděla Michaelovi, Gabrielovi a Renon jsem tak narušila osud Cadenc," svěřila se Iris s důvodem toho, proč mlčela.
,,Kdyby proroctví neměla být vyslyšena a vyřknuta, neexistovala by. Oba jsme udělali chybu - já ve své době Temnému pánovi pověděl o proroctví a ty, že jsi ho naopak zatajila, ale nic už nelze změnit a nejen to - tys to neřekla špatné osobě, ale těm, kteří jsou Cadenc nejblíž," Profesor si všiml pohledu Iris a prvně nechápal, proč se na něj tak posmutněle dívá.
,,I po tolika letech se stále obviňuješ," v ten moment si Severus vzpomněl na to, jak mu něco podobného řekla samotná Cadenc. Stále nese vinu na svých ramenou, stále se nemůže smířit s tím, že kvůli němu zemřela žena, kterou tak hluboce miloval. Začínal ale pomalu chápat, že mu nejspíš osud dává druhou šanci... Počkat, ale on Cadenc nemiluje - to je absurdní! Jenže měl jí na starost, byla skoro jeho rodina a proto se musí chopit příležitosti a pomoct jí, aby nedošlo nejen k tomu, že by Cadenc zničila všechno okolo, ale také aby nezničila sebe.
Chvíli mezi profesory panovalo ticho, než si Severus neuvědomil, že to proroctví nějak.. nesouvisí s tím, co se teď s dívkou děje a rozhodl se na to poukázat.
,,Nynější stav Cadenc ale nesouvisí s tím, co jsi mi řekla. Dobře - víme, že se tedy přiklonila na špatnou stranu, jenže to stejně nic nemění. Zvlášť, když mám být ten, kdo jí má pomoct," Iris pokrčila rameny, ale náhle, jakoby si něco uvědomila a koukla na Severuse.
,,Ten sen! Tedy, noční můra! Měla jí v prvním ročníku!" Severus svráštil obočí, ale pak si vzpomněl, jak u něj Cadenc byla pro informace o kouzlu Poslední naděje a svěřila se mu, že si ho kouzlí před spaním kvůli nočním můrám, které se jí kolikrát zdály i přes to, že použila tak mocné kouzlo. ,,Zdálo se jí, že je zlá čarodějka s vránou na rameni a všichni okolo ní jsou mrtví! Věděla jsem tenkrát, že je to znak, ale nebyla jsem si jistá a nechtěla jsem tomu ani věřit!"
,,Nebylo to jenom jednou, Iris. Když se mě Cadenc vyptávala na kouzlo Poslední naděje, řekla, že ho kouzlí před spaním kvůli můrám, ale co bylo pozoruhodné, že jedné se vždycky dařilo dostat se přes to kouzlo," hnědovláska těžce povzdechla a pak si dlaněmi zakryla obličej.
,,U Merlina, Severusi, tak trpěla - co když má ty noční můry doposud a natolik jí ovládly rozum, že není schopná se tomu postavit sama?" Profesor ale rychle profesorku zastavil.
,,Iris, důvod může být zcela jiný a jenom ten zná Cadenc. Nemyslím si, že to bylo kvůli nočním můrám. Ty nejspíš byly jenom varováním a zároveň svým způsobem.. proroctvím. Nejspíš na to mělo vliv kouzlo Poslední naděje, stejně tak jako na to, že mumlala ve snu další proroctví," Severus si promnul spánky. ,,Byl jsem nevšímavý, až moc. Mohl jsem už něco dělat od začátku, ale byl jsem moc soustředěný na nepodstatné věci," Iris byla překvapená tím, že viděla Severuse takového, protože.. nikdy dřív ho takového neviděla. Nikdy se tak neobviňoval, jako teď.
,,Neobviňuj se znovu, prosím. Nejsi jediný, kdo si ničeho nevšímal, to ani já a ani její přátelé. Ale ještě je tu šance něco změnit a musíme se maximálně snažit a pomoct jí," Iris dala Severusovi jakousi naději a ten usoudil, že mladá žena má pravdu - nikdo ještě nezemřel, všichni jsou v pořádku a dokud to tak je, ještě je možnost něco změnit a pomoct havraspárské dívce, která se právě v Tajemné komnatě hlasitě zasmála tomu, co jí právě řekl její temný Patron o jejích přátelích a Iris.
YOU ARE READING
Stříbrná Sova [Harry Potter]
FanfictionCadenc Jameová je velice zvláštní mladá čarodějka - od mala umí vyvolávat Patrona i bez hůlky a ještě ke všemu jen tak nezmizí a přetrvává s ní pořád. Jak to, že ale jejího Patrona zná většina lidí? A nejen jeho, jaktože znají i jí? A proč má téměř...