Game Hantu

2K 99 13
                                    

Pagi-pagi lagi Rizu sudah sampai di rumah Fang dan Kaizo. Dia dengan kerepek pisangnya dan sebuah beg yang berisikan video game "ABANG PAIZO! ABANG FANGGG! PIZU DATANG BAWAK KEREPEK PISANG DAN VIDEO GAME!" Pintu rumah di buka tetapi bukan Fang ataupun Kaizo yang muncul, Faye yang muncul dengan rambut serabai dia. Faye baru sahaja bangun dari tidur dan dia terdengar jeritan dari Rizu

"KAKAK FAYEEEE!" Rizu meloncat-loncat dan terus memeluk Faye "Selamat pagi kakak Faye"

"Selamat pagi Rizu" Faye mengosok-gosok matanya dan lalu dia menguap besar "Awalnya Rizu datang"

"Sebab abang Fang suruh datang awal. Jadi Pizu datanglah awal" Faye terus menjemput Rizu masuk ke balik rumah. Tanpa di suruh, Rizu terus naik ke atas dan menuju ke bilik abang kesayangan dia. Rizu membuka pintu bilik Fang "ABANG FANGGGGGGG!" Terkejut Fang, dengan serta merta dia terbangun dengan rambut serabai dia. Rizu melompat-lompat pergi ke katil Fang "ABANG FANG BANGUNNNN!"

"Errrmm.." Fang masih lagi dalam keadaan mamai "Rizu buat apa dekat sini?" Fang menguap besar

"Abang Fang lupalah tu" Rizu keluarkan video game terbaru dia dari beg kertas yang dia bawa tadi "Pizu bawa game hantu! Tapi Pizu takut nak main sorang-sorang. Game ni baru sahaja keluar semalam. Pizu kumpul duit sebab nak beli game ni"

"Kenapa Rizu tak main dengan Gopal aje?"

"Tak nak lah main dengan abang Gopal. Pizu nak main dengan abang Fang dan abang Kaizo juga" Rizu buat muka comel dia dan tersenyum lebar kepada Fang "Boleh kan boleh kan boleh kan"

"Hmm... boleh boleh tapi bagi abang tidur selama 10 minit" terus Fang masukkan diri ke dalam selimut. Rizu pun turut masuk ke dalam selimut juga "Rizu ikut sekali kenapa?"

"Abang Fang nak tidur, Pizu pun tidurlah sekali" Rizu tersengih kepada Fang

"Yelah" Fang pejamkan matanya dan tiba-tiba sahaja selimut dia di buka dengan luas

"RIZU DAH DATANG KE SINI! YANG KAU NAK SAMBUNG TIDUR BALIK KENAPA!" Fang tutup kepala dia dengan bantal kerana tidak mahu mendengar bebelan abangnya "CUMA TENGOK SI RIZU TU! AWAL PAGI SUDAH BANGUN! KAU NI, MASIH LAGI NAK TIDUR!"

"Abang ni, bagilah adik tidur sekejap.. sekarang kan musim cuti sekolah" kata Fang di bawah bantalnya. Rizu terpaksa turun dari katil dan keluar dari bilik kerana takut dengan kegarangan Kaizo

"BANGUN AKU KATA!"

"Hmmm... yelah, adik bangunlah" Fang terus keluar dari katilnya "Puas?" Kaizo tidak berkata apa, dia terus keluar dari bilik adiknya. Fang mengemas katilnya dan Rizu masuk balik ke dalam bilik "Rizu pergi tengok tv sekejap, abang nak pergi mandi"

"OK!" Sebelum Rizu keluar dari bilik tersebut, dia sempat lagi ambil anak patung landak "Jom landak, kita tengok cerita kartun dekat tv" Fang gelengkan kepala sahaja melihat Rizu bercakap-cakap dengan anak patung landak. Shadow yang ada di dalam bilik Fang, dia terus ikut Rizu keluar dari bilik tersebut

1 jam kemudian...

"Kakak Faye.. kakak Faye tak rasa ke kumpulan trio huru hara macam the powerpuff girls" Rizu dan Faye duduk di ruang tamu sambil menonton rancangan kartun The powerpuffl girls. Kedua-dua mereka sedang menikmati sarapan pagi mereka iaitu cereal. Rizu siap masukkan kerepek pisang dia di dalam cereal tersebut

"Maksud Rizu.. akak salah satu dari watak powerpuff girls ke?"

"Ha ah, kakak Faye macam Blossom" kata Rizu "Kakak Lily macam Bubbles dan kakak Bella macam Buttercup"

"WAH! AKAK MACAM BLOSSOM! KALAU MACAM TU!" Faye cuba untuk menukar style dia tapi "Aduh, lupa pulak.. alat tu ada dekat Lily"

"Kakak Lily tak datang hari ni?"

Aku Abang, Kau Adik (Season 3)Where stories live. Discover now