Adik Ku Seekor Kucing

1.3K 72 15
                                    

Gelak ketawa dari para remaja, membangkitkan suasana kedai Tok Aba menjadi ceria. Boboiboy, Fang, Gopal, Yaya, Ying, Bella, Faye dan Lily sedang berborak dengan mesranya di situ. Tok Aba suka melihat mereka berbual dengan senyuman di wajah masing-masing. Mereka seperti tiada masalah pada ketika itu tetapi sebenarnya, masalah-masalah yang mereka hadapi, masih lagi ada di hati mereka. Cuma pada ketika itu, mereka lupakan tentang masalah mereka buat seketika kerana ingin bersama dengan rakan-rakan mereka

"BBB-CHAN!"

"Err.. Lily nak apa?" Boboiboy tersengih sambil melihat Lily yang sudah bersemangat di situ

"Lily... Lily.. Lily nak bagi Boboiboy air ni" Lily tersipu malu di situ. Tangan dia sudah menghulurkan sebotol air formula yang Kaizo berikan kepada dia pada hari itu "Minumlah air ni.." Dia pejamkan matanya dan buat-buat malu kerana dia mahu diri dia nampak comel di mata Boboiboy

"Err.. terima kasih, Lily" Tangan Boboiboy sudah mencapai botol air itu tetapi tangan dia ditepis oleh seseorang iaitu Fang "Wei, wei.. apasal kau ambik air tu?" Botol air itu sudah diambil oleh Fang

"Hehehee.. sebab aku nak kenakan si pelik ni" Fang membuka penutup botol itu dan terus dia minum tanpa rasa curiga. Dia tidak tahu apa air itu akan buat kepada diri dia nanti "Sedap juga air ni.. mana kau dapat air ni?"

"Lily dapat dari si abang Kaizo yang serba hot tetapi hati ku tetap kepada pipi tembam iaitu Boboiboy ku!" Lily celikkan mata dia untuk melihat Boboiboy dia tetapi mata dia sudah membulat besar kerana ada seekor kucing montel berwarna ungu di kaki dia "COMELNYA!"

"Wei! Apasal kau tengok aku macam tu?"

"Kucing ni apasal garang sangat?" Bella belai kepala berbulu itu "Comel betul bila dia garang"

"Wei! Janganlah sentuh kepala aku!" marah Fang lagi

"Haiyaaa.. lu tak perasan ke, diri lu tu sudah bertukar menjadi kucing maa"

"ERK?!" Fang terkejut seketika. Dia melihat badan dia yang sudah berubah menjadi seekor kucing berwarna ungu "APASAL AKU JADI KUCING NI? INI MESTI KERJA SI ADUDU TU!"

"Bukanlah.." jawab Boboiboy "Ini sebab kau pergi minum yang sepatutnya aku yang kena minum.. hehee.. inilah akibatnya"

"Jadi.. kucing ni bukan BBB-CHAN? Patutlah suara dia macam landak" Lily melihat Boboiboy sudah tersengih lagi. Selepas itu dia melihat kucing bermasam muka itu tetapi tetap nampak comel. Lalu dia menangis di bahu Faye "UWAAAA! BARU NAK PELUK KUCING COMEL BOBOIBOY TAPI DAPAT SI LANDAK PULAK"

"Janganlah menangis Lily, sepupu aku jadi kucing pun, dia tetap comel macam Boboiboy"

"Comel?" Lily angkat kepala dia untuk melihat kucing ungu itu "Ini comel? Hahahaaaaa! Kalau comel macam Rizu, bolehlah juga.. landak comel memang tetap tak comel.. hahahaa- ADOI!"

"RASAKAN CAKARAN DARI AKU!" Fang sudah angkat tangan berbulu dia untuk mencakar kaki Lily lagi sekali "Jaga kau wahai si pelik!"

"Hmm.. macam-macam betul korang ni" Yaya gelengkan kepala dia sambil melihat gelagat Fang dan Lily. Dia tiba-tiba terbayangkan kalau Fang dan Lily adalah adik beradik. Mesti setiap hari ada agenda yang menarik akan berlaku. Dia tersenyum seorang diri di situ

"Kenapa kakak Yaya tiba-tiba senyum seorang diri? Ada sesuatu yang menarik ke?"

"Eh.. Rizu rupanya" Yaya belai kepala Rizu "Takdelah, akak terbayangkan kalau Fang dan Lily adalah adik beradik.. hehehee.. mesti kelakar"

"Ohhhh... kalau dia orang jadi adik beradik, mesti abang Kaizo akan pening kepala dan Pizu pula, akan jadi ADIK KEPADA MEREKA BERTIGA! YEAHHHHH!" Tiba-tiba mata Rizu bersinar-sinar apabila ternampak seekor kucing montel sedang cuba hendak mencakar kaki Lily lagi sekali "COMELNYA KUCING TU!"

Aku Abang, Kau Adik (Season 3)Où les histoires vivent. Découvrez maintenant