Gagal

1.3K 68 65
                                    

"Prebet Idoli, apa status kita?"

"Kita sekarang berada di dalam kawasan asteroid.. batu-batu terapung! heheheeee! Kapten Rizu nak kita mendarat di mana-mana planet ke?"

"Tadi kapten ada terima satu panggilan dari puteri Lily, dia cakap kita perlu selamatkan sebuah perkampungan dari serangan lanun"

"Lanun... wah! ada lanun! ada pirate dekat planet tu nanti? Idoli suka movie tentang lanun. Hari tu kakak dan abang Gopal bawa Idoli pergi tengok movie hantu. Idoli tak takut pun dengan movie tu.."

"Tapi Idoli takut dengan bunyi kilatkan? hehehe... abang Pizu pun takut juga tapi abang bayangkan kilat tu tengah berlawan dengan monster besar yang cuba menyerang Pulau Rintis. Lepas tu datanglah seorang superhero! Dia ada kuasa petir. Mereka berlawan di langit gelap itu dan superhero itu baling pedang petir dia dekat monster tu" Rizu melihat Idoli sangat teruja dengan cerita dia. Lalu dia bersambung lagi sambil duduk bersila di atas meja ruang tamu bersama Idoli "Lepas tu, monster tu menyerang superhero itu. Kuasa dia adalah kuasa air dan angin. Dia berikan hembusan angin dekat superhero tersebut tetapi superhero itu tidak mahu mengalah. Dia keluarkan anak panah petir dan terus tembak menghala mulut monster tu. Monster tu terkena petir dan terus dia lari dari situ. Monster tu akan datang balik untuk menyerang lagi"

"Wahh! hebat superhero tu!" Idoli bertepuk tangan di situ "Hehehee.. tapi superhero tu abang Halilintar ke?"

"Tak tahu sebab abang Pizu dari kecik lagi selalu bayangkan ada superhero kuasa petir dekat atas tu. Dialah pelindung Pulau Rintis!"

Mereka berdua terus bermain tepuk-tepuk tangan di atas meja ruang tamu sambil diperhatikan oleh Kaizo. Sebuah senyuman terukir di bibir Kaizo. Dia suka melihat anak-anak kecil itu bermain tanpa perlu risaukan tentang apa-apa. Lalu dia kembali ke dalam dapur untuk sambung membaca novel cerita hantunya. Semenjak dia sudah pulih dari pistol cinta itu, peminat-peminat dia sudah berhenti menganggu dia tetapi ada juga yang masih lagi hantar hadiah-hadiah itu kepada diri dia. Lily pula, dia tidak datang ke Pulau Rintis kerana ingin membasmi segala bakteria-bakteria Kaizo yang melekat di badan dia. Selepas itu dia akan bertapa sambil fikirkan tentang Boboiboy. Apabila semuanya sudah selesai, baru dia kembali ke Pulau Rintis untuk bersuka ria bersama dengan kawan-kawan tersayang

"ABANG PAIZO!" Kaizo turunkan buku dia untuk melihat Rizu

"Rizu nak apa?"

"Pizu dan Idoli lapar. Kami nak makan.. abang Paizo tak masakan untuk kami ke?"

"Tapi abang Rizu tak suka dengan masakan abang Kaizo sebab dia masak terlampau masin tapi Idoli makan ok aje.. heheheee.. tak tahulah kenapa ramai sangat yang suka lari daripada masakan abang Kaizo cuma abang Fang sahaja yang tak lari" kata Idoli sambil garu-garu kepala dia "Abang Kaizo, kak Lynna tak datang ke? Selalunya dia datang ke sini tapi hari ni dia takde pula. Kakak Lily pun tak datang jugak. Kenapa dengan dia orang?"

"Kakak Lynna tak dapat mungkin sebab kejadian hari tu kot. Yelah, kak Lynna hari tu nampak sedih aje bila abang Paizo bercinta dengan kakak Lily tapi rupa-rupanya dia orang terkena pistol cinta si kepala kotak tu. Entah-entah kakak Lynna malu nak bersemuka dengan abang Paizo kot... dan kakak Lily tak dapat sebab tak nak bersemuka dengan abang Paizo juga. Kakak Faye beritahu Pizu, kakak Lily perlukan masa untuk bertapa dan ingatkan balik kenangan manis dia bersama abang Boboiboy. Kasihan kakak Lily gara-gara si Adudu tu. Kakak Lynna pun Pizu kasihan juga.. kalau Adudu buat balik, Pizu akan ketuk kepala kotak dia! Hehehee.. lepas tu Pizu gigit kepala dia! Hehehee.. lepas tu Pizu pijak-pijak kaki dia!"

"Wahhh! Idoli pun nak gigit tangan si alien kepala kotak tu!"

"Nanti abang Rizu ajar macam mana nak gigit si Adudu tu! Kita kena gigit biar tinggalkan kesan! Hehehee... lepas tu jangan lupa asahkan gigi taring Idoli, biar tajam"

Aku Abang, Kau Adik (Season 3)Where stories live. Discover now