Kembali Mengganas

1.5K 95 27
                                    

"Kita menari.. kita menari.. gerak ke kiri, gerak ke kanan.. lepas tu kita berpusing-pusing. Lenggok kan badan, goyang-goyangkan punggung tapi saya tiada punggung pula.. hehehe"

"APA KAU BUAT TU PROBE?" Adudu munculkan dirinya di depan mata Probe. Tangan dia sedang menggenggam sebiji tin cawan untuk mengetuk kepala robot itu "Kau nak kena ketuk ke?"

"Err... saya tengah menari ni, encik bos" Probe berpusing-pusing dengan pakaian tuxedo dia telah pakai "Saya tengah bosan tunggu encik bos cari idea baru, jadi saya menarilah untuk hilangkan rasa bosan ni"

"ENGKAU NI!" Adudu baling tin cawan itu ke arah kepala Probe "Bukannya nak bantu aku tolong carikan idea untuk kalahkan si Boboiboy tu. Boleh pulak kau pergi menari-nari, berjoget-joget, goyang sana, goyang sini.. aku cari juga robot yang baru nanti!"

"ERK!" Probe terus berhenti menari "Jangan encik bos.. saya sahajalah satu-satunya robot yang berguna walapun sudah beberapa kali masuk air. Adakah encik bos tidak ingat dengan Boboibot. Dia tu lagi tak guna. Saya juga paling setia dan paling sayang dengan encik bos"

"Sudahlah kau.. pergi sambung balik menari. Biar aku sahaja yang selesaikan si Boboiboy dan kawan-kawan dia tu"

"Si Kapten Kaizo tu pulak macam mana?" tanya Probe "Kalau encik bos serang Boboiboy dan kawan-kawan dia, mesti si Kapten Kaizo akan serang kita balik"

"Hmm... kalau begitu, kita serang Kapten Kaizo dulu, baru kita serang si Boboiboy tu! HAHAHAA!"

"Tapi nanti adik si Kapten Kaizo, si Fang tu akan serang kita orang pulak sebab pergi serang abang dia" Adudu terus berikan renunangan tajam dia kepada robot ungunya "Ke-kenapa encik bos?"

"Kau ni.. boleh tak jangan buat aku pening kepala! Aku ketuk juga kepala besi kau tu"

"Encik bos ni.. suka sangat ketuk kepala aku.. merajuklah macam ni.." Probe tinggalkan Adudu keseorangan di bilik markas kotak itu. Dia pergi ke sebuah bilik yang penuh dengan kotak "Baik aku sambung menari aje"

"Menarilah kau" bisik Adudu sambil perhatikan "Tapi..." Dia perhatikan lagi sambil memikirkan sesuatu "Aku rasa... aku dapat idea yang bernas.. HAHAHAAAAA! PROBE! KAU MEMANG BIJAK!"

"Eh.. encik bos cakap saya bijak?" Probe terbang ke sana ke sini kerana terlampau gembira sangat. Dia terus terbang ke arah encik bosnya untuk memeluk sekuat hatinya "OH ENCIK BOS KU!"

"EHH! NANTI NANTI! JANGAN NAK PELUK AKU PULAK!" Adudu larikan diri sebelum diri dia di peluk oleh Probe "Aku tak nak kena peluk peluk ni!"

"ALAA ENCIK BOS.. bukannya selalu pun dapat peluk encik bos" Probe tetap mengejar encik bosnya sehingga dapat "Encik bos.. janganlah lari, tak lama pun saya peluk encik bos!"

"Jangan datang dekat! JANGAN DATANG DEKAT!"

---------------------------------------------------------------------------------------------

"Huarghhhh! Mengantuknya aku hari ni" Fang mengeliat sedikit di luar pintu pagar sekolah. Mata dia kuyu sahaja. Tangan dia sudah garu-garu pipinya yang terasa gatal itu "Malasnya aku nak pergi sekolah"

"Tak pernah pula aku dengar kau malas nak pergi sekolah" tegur Boboiboy yang ada di belakang Fang

"Hmm.. aku malas sebab aku mengantuk sangat" balas Fang sambil melangkah masuk ke dalam kawasan sekolah "Abang aku malam tadi, pergi ajak aku buat latihan tempur. Orang nak rehat, dia ajak berlawan pulak dekat kapal angkasa"

"Hehee.. kasihan kau" Boboiboy tepuk bahu belakang Fang secara perlahan "Tapi itukan sudah menjadi hobi dia.. latihan tempur bersama kau"

"Bukan dengan kak Lynna ke?"

Aku Abang, Kau Adik (Season 3)Where stories live. Discover now