Dunia Fairytale

1.2K 93 6
                                    

"Oh donut lobak merah ku, bila kau hendak berdating dengan aku lagi?" Fang berpusing-pusing di atas katil Hello Kitty dia. Fang masih lagi marah dengan abang dia tetapi Kaizo buat-buat tidak tahu sahaja. Jadi dia terpaksa terima sahaja bilik yang bertemakan Hello Kitty. Paling malang sekali, beg sekolah dia pun di tukar menjadi beg Hello Kitty. Budak-budak perempuan di sekolah hanya tergelak melihat Fang memakai beg Hello Kitty

"Donut lobak merah, tunggu aku dekat istana yea" kata Fang di dalam tidurnya. Kaizo ada di pintu bilik adiknya, dia hanya mengangkat kening sambil melihat adiknya sedang bermimpi tentang donut lobak merah. Fang berpusing lagi sambil memeluk anak patung landak dia. Kesemua anak-anak patung dia sudah pun kembali ke dalam bilik dia tapi ada juga anak patung yang tidak undang, plushie Hello Kitty

"Adik aku ni, takde benda lain ke nak mimpikan" bisik Kaizo. Dia masuk ke dalam biliknya, berdiri di sebelah katil adiknya dengan muka serius, dan dia terus menarik selimut Hello Kitty adiknya dengan begitu kasar sekali "PANGGG! BANGUNNNN!"

"DONUTTT!" Fang terjaga dari mimpi indah dia. Fang melihat ketepi dan terus menjerit sekuat hati "ABANGGGGG! Apasal abang pergi kejutkan adik!"

"Habis tu, kau nak aku biarkan kau tidur sampai ke tengahari"

"Hehehee..." Fang tersengih sambil melihat jam di bilik dia "Tapi, baru pukul 8 pagi. Bagilah adik tidur puas-puas"

"Takde maknanya. Nanti kau langsung tak bangun. Mentang-mentanglah kau sekolah petang, ingat boleh tidur lama-lama ke. Cubalah rajin macam Faye, awal pagi lagi dia sudah bangun dan siapkan sarapan pagi untuk abang. Kau tu tahu membuta aje" Fang bermasam muka dekat abangnya "Bangun, jangan nak tidur balik"

"Baiklah abang ku sayang" Fang mengeluh sedikit, lalu dia keluar dari katil itu. Kaizo campak selimut Hello Kitty di atas kepala adiknya "ABANGGGG!" Kaizo sudah pun lari keluar sebab malas nak dengar adik dia membebel. Fang menarik selimut itu dan terpaparlah wajah geram dia "Abang aku ni, tak habis-habis nak buli aku. Sudahlah bilik aku bertukar menjadi bilik Hello Kitty. Apalah nasib aku yang begitu malang sekali" Fang lipat selimut katilnya dengan perasaan sedih. Kepala Faye menjenguk masuk ke dalam bilik Fang

"Fang!"

"Kau nak apa Faye?" Faye bergegas masuk ke dalam bilik. Fang nampak Faye seperti ada sesuatu mengejutkan dia, seperti ada kecemasan, seperti ada serangan musuh atau seperti ada keamukan Kaizo "Apasal dengan kau?"

"Aku tadi pergi ke rumah Bella sekejap tapi... ada sesuatu yang pelik berlaku"

"Sesuatu yang pelik?" Fang meletakkan selimut yang sudah dilipatnya di atas katil "Apa yang terjadi?"

"Aku nampak rumah Bella berubah menjadi sebuah istana besar tapi paling mengejutkan aku, tiba-tiba aje ada akar-akar berduri di sekeliling rumah dia. Aku call dia, dia langsung tak angkat"

"Kau dah bagitahu abang aku?" Faye hanya gelengkan kepala "Kita kena bagitahu dia"

"Bagitahu apa?" Kaizo muncul kembali di bilik adik dia. Faye menarik nafas sebentar kerana dia penat berlari tadi dan lalu dia bercerita kepada Kaizo "MACAM MANA BOLEH BERLAKU?" Bergema satu bilik dengan suara Kaizo

"Mana Faye tahu tapi bukan itu sahaja..." Faye menarik nafas lagi "Ada kereta kuda lalu masa Faye lari balik rumah"

"Kereta kuda?!" Fang garu-garu kepala dia sebab rasa pelik. Faye angguk sahaja kepada sepupunya. Kaizo tengah fikirkan, musuh yang manakah yang mempunyai kuasa seperti itu "Tapi rumah Bella tu, tak kan tiba-tiba musuh baru kita pergi serang kawan-kawan kita pulak"

"Tak tahulah Fang. Aku cuma berharap Bella selamat dalam rumah istana dia tu... tapikan..." Faye terus fikirkan sesuatu "Fang, pinjamkan laptop kau" Fang secara cepat, dia buka laptop dia yang terletak di atas meja belajar. Faye duduk di atas kerusi meja belajar, dia terus mencari sesuatu di internet "Aku dah agak dah"

Aku Abang, Kau Adik (Season 3)Where stories live. Discover now