Neko Neko

1.1K 77 34
                                    

"Meow meow... meh sini, makan ikan ni..." Fang memanggil-manggil beberapa anak kucing sedang sorok di dalam longkang. Mereka takut untuk mendekati Fang "Meow... aku letak ikan ni dekat sini ok. Jangan lupa makan tau" Fang letak beberapa ekor ikan yang dia telah beli tadi untuk anak-anak kucing tersebut. Lalu dia bangun dan beredar dari situ. Dia menoleh kebelakang dan dia tersenyum melihat anak-anak kucing itu mula keluar daripada longkang untuk makan ikan tersebut

"Baiknya kau" tegur Yaya yang ada di sekitar itu juga

"Mestilah, tak kan aku nak biarkan anak-anak kucing tu kelaparan. Aku tak tahulah mana ibu dia orang tapi apa-apa pun, makanan sudah aku berikan kepada mereka"

"Baguslah tu, Fang tapi.. kau tak nak ke bela anak-anak kucing tu?"

"Kau nak aku kena marah dengan abang aku?" Yaya tersengih sahaja "Cukuplah dengan tiga ekor dekat rumah tu, tambah lagi dengan si Idoli. Aku rasa macam rumah aku, sudah jadi macam zoo. Kalau ada Neko Neko.. mesti bertambah pening kepala abang aku.. hehehee"

"Kalau abang kau bagi, mesti korang akan jaga anak-anak kucing itu dengan baik tapikan... aku suka tengok haiwan-haiwan dekat dunia ni ataupun di planet lain kerana dia orang sentiasa ada sifat kasih sayang. Tak kisahlah haiwan itu berbeza pun, mereka akan tetap menyayangi satu sama lain. Cuma kita sebagai manusia kadang-kadang lupa sifat kasih sayang terhadap sesama manusia"

"Begitulah manusia, penuh dengan pelbagai sifat. Ada baik dan ada buruknya" balas Fang "Kau seorang sahaja ke? Mana Ying?"

"Ying pergi sekolah awal hari ni. Dia cakap ada perbincangan dekat sekolah tentang club menjahit dia" Yaya teruskan berjalan bersama Fang

"Kau tak join banyak-banyak club pulak tahun ni? Dulu semua club kau pergi sertai, sampai semua club kau nak jadi ketua club" Yaya tergelak kecil di situ "Kenapa? Aku ada cakap sesuatu ke?"

"Takde, aku tahun ni nak slow down, nak enjoy life dengan korang semua tetapi aku still tegas dan garang dekat sekolah sebab aku nak kekalkan jawatan pengawas aku. Sabtu lepas, kenapa kau menghadiri mesyuarat club memasak?"

"Hmm... aku kena jaga Rizu dan Idoli dekat rumah. Faye dah lari ke sekolah sebab ada aktivity Pandu Puteri dia. Abang aku dah lari ke kapal angkasa dia sebab dengan latihan tempur dia tahap gila tu dan kak Lynna tak dapat datang ke sini sebab ada hal dengan family dia. Jadi tinggallah aku seorang diri menjaga mereka berdua.. lepas tu Emmy datang ke rumah, jadilah 3 orang budak aku kena melayan"

"Kasihan kau yea tapi eloklah tu, adalah kau untuk jaga dia orang. Kalau tidak, mesti abang kau terpaksa bawa mereka naik ke kapal angkasa" kata Yaya sambil tersenyum. Mereka belok ke kanan dan lalu terserempak dengan Gopal dan Faye

"Apa dia orang bawa tu?" Fang garu-garu kepala dia sambil melihat Gopal dan Faye sedang membawa sebuah kotak besar dan berat. Mereka terpaksa angkat kotak itu bersama

"Faye takde beritahu kau apa-apa ke?"

"Takde pulak Yaya" Fang ikut sahaja mereka berdua dari belakang. Yaya mahu pergi tegur Gopal dan Faye tetapi Fang menghalang dia "Nantilah dulu, aku nak tengok ke mana dia orang nak bawa kotak besar tu"

"Isk kau ni, buat apa kita nak menghendap sahaja.. baik pergi tanya sendiri"

"Betul kata Yaya tu Fang" muncul Boboiboy di belakang Fang

"Wei, bila masa kau ada dekat sini?" tanya Fang dengan nada marah dia

"Kau ni Fang, tanyalah elok-elok. Boboiboy kan kawan kita, bukan musuh kita"

"Yelah Yaya. Aku akan tanya dia yang lebih baik daripada tadi" Fang betulkan suara dia dan terus berikan senyuman paksa dia "Wahai sahabat ku yang tidak sehebat aku, dari mana kau datang? dan kemana tuan hamba mahu pergi?" Boboiboy tepuk dahinya sendiri "Apasal? Tak betul ke aku bertanya tadi tu?"

Aku Abang, Kau Adik (Season 3)जहाँ कहानियाँ रहती हैं। अभी खोजें