Dating?

1.3K 77 52
                                    

Lubang hidung Idoli terbau sesuatu yang sangat harum dan sangat sedap sehingga membuatkan perut dia berbunyi-bunyi. Dia ikut ke arah mana bau itu datang. Dia letakkan barang mainan dia di atas katil dan lalu keluar dari biliknya. Dari bilik dia, terus ke ruang tamu dan terus masuk ke dalam dapur

"Wah! Banyaknya donut! Abang Fang nak buat apa dengan donut banyak-banyak ni?" Mata Idoli bersinar-sinar melihat donut-donut dalam pelbagai perisa yang sudah tersusun cantik di dalam sebuah kotak besar berwarna hijau

"Abang nak bawa pergi ke sekolah nanti. Sekolah abang mengadakan jamuan hari raya. Jadi abang buatlah donut ni untuk jamuan itu" kata Fang sambil celup salah satu donut di dalam sebuah mangkuk yang penuh dengan chocolate cair

"Macam sedap aje donut chocolate tu tapi Idoli tak boleh makan chocolate"

"Idoli ambik aje donut lain. Ada donut peanut butter, ambiklah"

"Takpe ke abang Fang?" Tangan Idoli sudah menghampiri donut yang ada taburan kacang di atasnya "Idoli takut nanti abang Fang marah Idoli"

"Takdelah, abang tak marah pun" Fang letakkan donut chocolate itu di atas dulang. Lalu dia mengambil satu lagi donut kosong "Lagipun abang buat banyak sangat donut"

"Ok! Terima kasih abang Fang! tapi nanti buatlah donut yang ada perisa ikan" Fang rasa nak muntah pula kalau ada donut perisa ikan. Lalu dia tersengih sahaja kepada Idoli "Donut untuk abang Kaizo takde?"

"Ada, abang sudah siap-siapkan awal lagi donut green tea untuk dia. Abang sudah simpan donut dia di dalam bekas makanan!"

"Wah! Mesti abang Kaizo akan suka dengan donut tu"

"Mestilah. Abang kan adik kesayangan kepada abang Kaizo. Apa sahaja yang abang buat untuk abang Kaizo, dia akan tetap hargainya. Kalau abang buat makanan kegemaran dia, lagi dia suka"

"Hehehee.. comel abang Kaizo dan abang Fang sayang menyayangi antara satu sama lain. Bila tengok korang rapat macam tu, Idoli rasa rindu dengan adik beradik Idoli. Kami pun rapat juga tapi ini pertama kali Idoli duduk jauh daripada mereka tapi Idoli nak juga ikut abang Kaizo dan belajar dari dia macam mana nak jadi seorang kapten yang handal dalam berlawan! YAH YAH YAH!" Idoli ambil sebatang senduk dan lalu bayangkan senduk itu adalah pedang "YAH YAH YAH! Saya adalah Kapten Idoli! Kapten yang terkuat dan dihormati ramai! Hehehee"

"Seronoknya jadi budak kecik. Tak perlu fikirkan tentang masalah dunia, masalah peribadi, masalah keluarga, macam-macam masalah yang ada.. hmmm... tapi jadi budak remaja pun seronok juga"

"Jadi budak-budak, boleh main sepanjang masa! YEAHHH!" Idoli keluar dari dapur itu sambil kunyah donut peanut butter dia "ABANG KAIZO DAH BALIK!"

"Hmmm..." Fang terus menjenguk di luar dapur. Abang dia sudah pun pulang dari kapal angkasa. Kaizo kelihatan penat tetapi masih lagi bertenaga "Abang nak adik buatkan apa-apa ke?"

"Teh hijau untuk aku" jawab Kaizo sambil duduk di atas sofa untuk berehat seketika

"Abang Kaizo tadi buat latihan tempur ke?"

"Yea Idoli. Abang mengadakan latihan tempur seorang diri. Si Pang tak nak ikut sebab dia sibuk sangat buat donut. Kalau Idoli nak ikut, esok Idoli boleh ikut abang ke kapal angkasa"

"Kak Lynna ikut sekali tak?" tanya Idoli lagi

"Itu abang tidak tahu" Kaizo terus pasang TV menggunakan remote TV. Rancangan pertama keluar adalah rancangan kartun kegemaran Idoli iaitu Molang

"MOLANG!" Idoli duduk di sebelah Kaizo dengan muka comelnya. Pada masa yang sama, Shadow, Pikachu dan Lily si itik turut menonton rancangan kartun itu kerana mereka meminati kartun itu juga. Kaizo terpaksa layan karenah si anak kucing dan haiwan-haiwan peliharaan dia

Aku Abang, Kau Adik (Season 3)Where stories live. Discover now