CHAPTER 50 : FIGHT!

1.3K 112 1
                                    


BOOOMMMM!!!!

"KNOCK OUT!!...WINNER TEAM THE CHESS!!!..." Jeritan lantang komentar pada perlawanan pembukaan,kumpulan The Chess sudah mendapat kemenangan pertama mereka.

Luqman dan Aminudden hanya memerhatikan dari tempat penonton,para pelajar ramai bersorak dengan kemenangan The Chess. Siddiq hanya menghela nafas pendek,kemudian menyilangkan tangan pada tubuhnya.

"Mereka kuat gak ea?" soal Nazrul.

"Semestinya kalau tak,mana mungkin mereka mampu menguasai 70% akademi ini.." ujar Nazryn pula dan Aqirah hanya mengeluh sahaja.

"Kuat huh? Aku nak cuba lawan boleh?" soal Aminudden tersengih dan Luqman mengetuk kepalanya.

"Hentikannya...kita kena low profile sampai turn kita..." ujar Luqman.

"Hehe...apa salahnya...lagipun diorang cuba serang kita tempoh hari..." kata Aminudden mengusap kepala sambil tersengih.

"UNTUK PERLAWANAN SETERUSNYA DIMINTA TEAM LIGHTNING BERSIAP SEDIA!..." Kedengaran pengacara pertandingan berkata untuk perlawanan seterusnya.

"Alright..now its our turn..." ujar Luqman memandang ke arah Aila.

"Lets keep going..." kata Aminudden pula tersenyum ke arah Alia.

Aila dan Alia sekadar tersenyum mengangguk,Aqirah dan Nazryn turut mengangguk begitu juga Siddiq serta Nazrul. Luqman dan Aminudden berpandangan,kemudian berlaga penumbuk dan tersengih.

"Lets crack this up!.." kata Luqman.

"Absolutely...." Aminudden membalas.

"PERLAWANAN SETERUSNYA TEAM LIGHTNING AKAN BERLAWAN DENGAN TEAM RAGAN!!...SAMA-SAMA KITA SAKSIKAN PERTARUNGAN MEREKA!!.." tambah pengacara pertandingan itu lagi.

"Haih bising betul...hmm...bang boleh bagi settle kan semua?" soal Aminudden menoleh pada Luqman.

"Kenapa pula?..." soal Luqman kehairanan.

"Aku nak lepas geram..." jelas Aminudden memandang ke arah gelanggang.

"Huh? Kalau macam tu yang kau nak..tapi jangan melebih sangat.." kata Luqman dan Aminudden sekadar tersengih licik.

"WOOO? APA YANG BERLAKU? LIHAT PADA SKRIN!!..TEAM LIGHTNING CUMA MENYUSUN SEORANG PEMAIN SAHAJA...YANG BAKI SEBAGAI BANTUAN SAHAJA! APA MUSLIHAT MEREKA?....." Pengacara memberi komen.

Seluruh pelajar yang sedang menyaksikan pertempuran bakal tiba,turut terkejut dengan penyusunan Luqman namun itu bukan perkara pelik bagi rakan kumpulan yang lain. King dan Queen dari kumpulan The Chess sekadar ketawa mengejek,namun tidak bagi Knight kerana dia merasakan aura yang berlainan daripada Aminudden.

"Oi..kau sorang je ke? Biar betul ni...boleh ke kau lawan kami berlima..." kata pemain pertama kumpulan Ragan,namun Aminudden hanya tersengih.

"Wanna try?" soal Aminudden tersenyum sinis,pemain pertama terhenti gelak dan mula meluat.

"Don't get to cocky!!..." jerit pemain pertama itu meluru ke arah Aminudden.

Aminudden hanya tersengih sambil mengelak tumbukan pemain pertama itu,setiap serangan musuh Aminudden elak dengan mudah. Luqman dan yang lain sekadar duduk menyaksikan pertarungan itu,tiada sedikit riak risau pada wajahnya.

"TENGOK! PEMAIN AMINUDDEN HANYA MENGELAK SETIAP SERANGAN LAWAN..APA YANG DIA INGIN LAKUKAN?...." Soal pengacara itu teruja.

"Heh...buat apa? Let me show to you..hmph!.." Aminudden menangkap penumbuk pemain pertama.

TALE OF YOUNG PRINCE : SECOND TRIAL (C)™Where stories live. Discover now