CHAPTER 74 : TWO PRINCES

1.4K 116 0
                                    

Imej Felicia pada imej

Ikhwan berdiri di atas bangunan yang tinggi,angin bertiup kencang dan rambutnya mengikut aliran anginnya. Felicia dan beberapa spirit animal yang lain,berdiri di belakangnya salah seorang mempunyai sembilan ekor berwarna merah gelap.

"Jadi tuan putera bila nak kami lakukan tindakan? Kami tahu tuan putera nak hapuskan The Chess itu...." Ujar gadis berekor sembilan sambil memeluk tubuh,wajahnya masih tidak kelihatan.

"Aku dah janji dengan anak saudara aku,tidak akan lakukan apa-apa untuk kali ini..." Jawab Ikhwan dan gadis berekor sembilan itu hanya tersenyum sahaja.

"Tapi itu tidak bermakna kita tidak akan lakukan perkara lain..." Tambah Ikhwan tersengih.

"Kami sedia menerima arahan,Sixth..." Seorang lagi spirit animal bersuara,berambut hitam anak mata kemerahan.

"Aku nak kamu semua lindungi anak saudara aku dari jauh,bantu mereka jika benar-benar dalam kesusahan...." Arahan yang dikeluarkan oleh Ikhwan membuatkan si ekor sembilan tersenyum.

"I see.... Why don't do it by yourself? I mean you're strong enough to take care of them?" Soal si gadis musang ekor sembilan itu.

"Like i said before....it's a promise..." Jawab Ikhwan menoleh ke arahnya.

"Apa yang Sixth katakan itu betul,Recca.." Felicia bersuara.

"Felicia..." Gadis musang ekor sembilan itu memandang ke arahnya.

"Memang betul kata awak Recca,Sixth boleh uruskan mereka tanpa bantuan kita tetapi kita kena faham musuh kali ini bukan sembarangan...musuh kita yang bakal hadapi adalah benih kegelapan dari raja segala kejahatan Marvus..." Jelas Felicia dan gadis spirit animal yang lain mengangguk faham.

"Ouh begitu tapi...." Recca mengangguk faham.

"Ya?...." Soal Felicia selamba.

"Kenapa kau melekat dengan Sixth sahaja!" Jerit Recca tidak puas hati melihat Felicia memeluk lengan Ikhwan.

Ikhwan hanya menghela nafas pendek,kemudian melepaskan lengannya dari pelukan Felicia secara lembut. Kepala Felicia diusap lembut,kemudian kepala Recca pula dan gadis musang merona merah. Reaksinya diperhatikan dua gadis spirit animal,anak mata berwarna merah dan seorang lagi berwarna biru.

"Dia nak dilayan macam pet...." Ujar gadis mata biru.

"Ya...jelas sekali..." Gadis mata merah mengangguk setuju.

Angin bertiup lembut dan rambut Ikhwan beralun mengikut aliran angin,dia tertanya jika raja kegelapan bangkit mampukah dia menanganinya?

"Siapakah Marvus?..." Soal gadis kucing anak mata warna oren cerah.

Ikhwan sekadar tersenyum kelat dan mendongak ke langit,ahli skuad Ghost hanya memandangnya termasuk Felicia dan Recca.

"Kamu pernah baca sejarah seribu tahun yang lepas?..." Soal Ikhwan memandang ke arah gadis separuh haiwan itu.

"Maksud tuan?" Soal gadis kucing bermata oren cerah itu.

"Pernah dengar nama Raphael?..." Soal Ikhwan lagi.

"Kalau tidak silap dia tergolong dalam puak naga seribu tahun yang lepas bukan?..." Soal Recca.

"Yup... Dia dikatakan pernah membantu puak manusia demi keamanan dunia..salah satu naga berjuang dengan Chronos satu ketika dulu...." Jelas Ikhwan lagi.

Seribu tahun yang lepas puak manusia dan haiwan mistik tidak sependapat,oleh kerana itu perang sering berlaku dan banyak korbankan nyawa. Puak naga pula berlainan ingin perang ini selesai tanpa tumpahkan darah,lalu puak naga masuk campur diketuai oleh Chronos naga terkuat zaman itu. Namun perang masih tidak menunjukkan tanda ingin berakhir,akhirnya puak naga mengambil keputusan untuk tidak masuk campur lagi.

TALE OF YOUNG PRINCE : SECOND TRIAL (C)™Where stories live. Discover now