Bab 81

872 60 7
                                    

Perasan new cover? Credit to yaya_brutal for the lovely cover! Thanks, dear :))

Akhirnya dapat jua update... minta maaf sebab kemalasan saya ni melampau sangat. Seminggu tak boleh taip apa2 sebab tertunggu2 EXO comeback...

Sorry, kalau lepas ni tak boleh update selalu... saya kena heart attack sebab EXO hot sgt.. esp pcy n bbh... kbai

Bab 81 y'all~~

Date. Temu janji. Chanyeol sangat sukakan perkataan itu. Dia masih ingat yang sewaktu ketika dahulu dia pernah berazam untuk membawa teman wanitanya pergi ke mana-mana sahaja yang teman wanitanya itu mahukan malah, jika dia harus membawanya ke bulan juga dia sanggup. Apa yang dia mahukan ialah membuat orang yang disayanginya gembira. Tetapi Chanyeol tidak mempunyai teman wanita, apa yang Chanyeol miliki ialah seorang isteri dan Chanyeol tidak boleh menafikan yang dia sangat sukakan perkataan itu.

Isteri. Perkataan itu membuatkan Chanyeol tidak boleh berhenti tersenyum. Mungkin kerana perkataan itu lebih sedap kedengaran berbanding perkataan teman wanita? Atau mungkin kerana dia tahu dia mempunyai seorang isteri yang sangat dicintainya dan juga mencintainya. Tiada perkataan yang dapat menggambarkan kehidupan Chanyeol selepas mengahwini Yoon Hyeran. Barangkali sempurna? Tak, semuanya lebih dari sempurna.

Kegembiraan ini tidak pernah dirasakan oleh Chanyeol sebelum ini. Dia sangat gembira dengan hidupnya sekarang. Siapa sangka dalam umur 24 tahun, Park Chanyeol sudah merasakan alam perkahwinan? Tidak, umur bukanlah satu perkara yang merunsingkan Chanyeol tetapi dengan kerjayanya yang sebegitu rupa, Chanyeol berfikir yang dia akan dapat berkahwin pada umurnya 40 tahun atau lebih teruk lagi, dia tidak akan dapat berkahwin langsung.

Kerana bersyukur dengan kebahagiaan yang dikecapinya sekarang membuatkan Chanyeol selalu mempelawa Chanyeol untuk keluar bertemu janji dengannya. Chanyeol akan melakukan semua perkara yang akan dapat membahagiakan pemilik hatinya itu tetapi Hyeran bukannya orang yang mengharapkan sesuatu daripadanya. Hyeran berfikir yang dating bukan idea yang bagus. Sebenarnya Hyeran terlalu takut mereka berdua akan dicam di khalayak ramai walaupun Chanyeol akan memaksanya memakai pakaian yang menutup seluruh badannya; yang kelihatan seperti Ninja, atau itu yang dikatakan oleh Chanyeol.

Menjadi ninja ialah lumrah bagi para selebriti yang mahu lari dari paparazzi dan segelintir peminat mereka yang err-agak gila? Bagi Hyeran, menjadi ninja lebih menarik perhatian orang ramai memandangkan siapa yang mahu memakai jaket pada musim panas atau cermin mata pada malam hari atau topi pada hari mendung?

Walaupun Hyeran masih mahu menolak untuk keluar dengannya, tidak bermakna Chanyeol akan mengalah.

"Sudikah awak keluar dengan saya?" Soal Chanyeol pada satu malam ketika mereka berdua bercadang untuk tidak tidur kerana tiada apa-apa schedule besoknya. Chanyeol tidak tahu bagaimana caranya dia mahu memujuk Hyeran pada kali ini. Dia hampir sahaja melutut pada satu kaki dan menawarkan sejambak bunga kepada Hyeran atau sekotak cincin.

Cincin? Bercakap tentang cincin, sudah lama Chanyeol tidak melihat cincin pemberiannya menghiasi jari-jemari Hyeran. Yeah, Chanyeol tahu yang cincin itu akan menimbulkan perhatian orang ramai namun setiap kali Chanyeol melihat tangan Hyeran, dia merasakan yang tangan Hyeran kelihatan sangat-kosong. Dia hampir bertanya kepada Hyeran tentang cincin-cincin itu kerana penasaran walaupun dia tahu yang Hyeran sedang menjaganya dengan baik.

The Inevitable Chanyeol [EXOVELLE] [IN EDITING]Where stories live. Discover now