IKS - BAB 8

12.4K 361 3
                                    


Ketibaan dulang boys yang beriringan dengan dulang girls sedang membawa dulang hantaran antara Emma dan Emir. Emma yang cantik berbaju pengantin berwarna putih itu bakal diijabkabulkan dan mula berjalan menuruni tangga rumah keluarganya dengan sopan santunnya. Acah je Emma tu. Farah, adik Emma yang menutup wajah jelita Emma dengan kipas pengantin itu memapah Emma ke pelamin megah indah itu.

Emir yang sedia menunggu di tempat akad nikah sudah cuak

Ups! Ten obraz nie jest zgodny z naszymi wytycznymi. Aby kontynuować, spróbuj go usunąć lub użyć innego.

Emir yang sedia menunggu di tempat akad nikah sudah cuak. Merah mukanya sambil memandang sekeliling. Borang perkahwinan diisi dengan cermatnya. Emir yang kelihatan segak berbaju melayu berwarna putih bersih serta bersampin kain songket dan bersongkok kemas. Cantik dan segak kedua-dua mempelai itu. Seri pengantin itu jelas menampakkan keterujaan dan getaran di dada si pengantin lelaki yang akan berjabat tangan dengan tok kadi.

"Bersedia sekarang?"soal Tok kadi kepada Emir. Emir lantas mengangguk laju.

"Bismillah Hirahmannirahim.. Muhammad Emir Zakwan bin Haji Idrus."Tok kadi sudah memulakan upacara akad nikah Emir.

"Ye saya."Balas Emir. Pendek.

"Aku nikahkan dikau dengan pasanganmu, Nur Fatemma Zahrah binti Ahmad Fazri dengan mas kahwinnya rm300 tunai." Ucap tok kadi dengan lancar.

Emir menarik dan menghembuskan nafas sekali."Aku terima nikahnya Nur Fatemma Zahrah binti Ahmad Fazri dengan mas kahwinnya rm300 tunai." Dengan sekali lafaz, Emir dan Emma sudah bergelar suami isteri yang sah.

Semua yang berada di dalam rumah itu menadah tangan untuk membaca doa. Usai mengaminkan doa, Emir manghampiri Emma lalu menyarungkan cincin emas belah rotan yang bertatahkan permata di jari manis tangan kanan Emma. Kemudian giliran Emma pula menyarungkan cincin ke jari manis Emir.

Emma lantas mencium tangan suaminya lalu dahinya dikucup lembut oleh Emir. Cahaya dari kamera yang diambil oleh jurugambar mencerahkan lagi suasana di dalam rumah dua tingkat milik keluarga Emma.

Usai acara pembatalan air sembahyang, jurugambar yang bertugas meminta pengantin dan para pengiring pengantin untuk bergambar bersama. Cantik-cantik belaka gambar yang diambil oleh jurugambar pilihan Emir dan Emma.

Ups! Ten obraz nie jest zgodny z naszymi wytycznymi. Aby kontynuować, spróbuj go usunąć lub użyć innego.
Istimewa Kasih Sayangmu [Complete]Opowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz