IKS - BAB 47

11.8K 272 5
                                    

Pintu bilik diketuk beberapa kali sebelum terkuak dari dalam. Maka tersembullah muka Mardiah di sebalik pintu yang dibuka hanya sedikit.

"Laa.. Kenapa tak siap lagi? Kita dah nak pergi dah ni!" Soal Azrell yang segak mengenakan tshirt polo dan seluar jeans biru gelap. Gaya rambutnya juga kelihatan lebih smart dan macho. Kedudukan Azrell yang hampir dengan muka pintu membuatkan bau wangian yang dipakai Azrell menusuk masuk ke rongga hidung Mardiah. Wah, wanginya. Susuk tubuh Azrell dilihat silih berganti tanpa berkelip mata.

"Ehem!"

Alamak dia perasan ke Mardiah tenung dia. Muka Mardiah berona merah menahan malu ditegur Azrell. Riak selamba ditayangkan."Nak siap nak pergi mana?" Soal Mardiah masih berdiri disebalik pintu. Yelah,dia tidak bertudung sekarang ni. Ini pun kalut mengambil tuala Qaysara membalut kepalanya dengan segera.

"Laa.. Pergi fitting baju nikah lah. Kan saya dah bagi tahu awak semalam. Dah lupa ke?" Jawab Azrell mendegus kecil. Apasal la lambat sangat nak faham. Nasib sayang tau.

Lantas Mardiah menepuk perlahan dahinya."Allahu,saya lupa. Kejap ye saya siap sekarang. Siapa lagi pergi? Takkan kita berdua saja?"

"Apa salahnya kalau kita pergi berdua saja?"

"Eh nanti Sara nak duduk dengan siapa?" Soal Mardiah cemas.

"Mama kan ada."

Amboi senangnya cakap. Ingat Puan Zalia itu bibik ke? "Kesianlah dekat Aunty. Bawa Sara sekalilah."

"Alah tak payah risaulah. Opah Sara pun ikut sekali" balas Azrell sambil mengenyitkan matanya lalu pergi meninggalkan Mardiah seorang diri di muka pintu. Dia kenyit mata kat Mardiah? Wau. Ah lantaklah.

Yang penting Puan Zalia turut ikut juga. Terasa segan untuk keluar berdua dengan Azrell. Lebih baik bawa Puan Zalia,lagipun dia lebih tahu tentang baju nikah ini.

Mardiah menutup pintu bilik perlahan lalu bersiap dengan cepatnya.

Dalam Mardiah sedang leka bersiap, kedengaran pintu bilik dibuka dari luar. Lantas Mardiah mengalihkan pandangannya ke arah erangan yang membuka pintu itu. Kelihatan Puan Zalia yang sudah cantik bersiap di muka pintu.

Langkah kaki Puan Zalia diatur menghampiri Mardiah dengan senyuman dibibir. "Cantik bakal menantu mama,ni! Dah siap?" Puji Puan Zalia lalu melabuhkan punggungnya di atas tilam empuk.

Tubuh Qaysara yang masih lena dilihat sekilas. Awal-awal lagi Mardiah sudah siapkan Qaysara walaupun dalam keadaan tidur. Comel saja Qaysara.

 Comel saja Qaysara

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Dah siap dah. Jom!" Mardiah mencapai beg keperluan Qaysara dan juga beg tanganya sementara Puan Zalia mendukung tubuh kecil Qaysara yang masih belum sedar dari tidurnya. Mardiah dan Puan Zalia beriringan keluar dari bilik menuju ke ruang tamu.

Azrell yang sedang bermain dengan telefonnya disergah oleh Puan Zalia dari anak tangga. Azrell bangun dari kedudukannya lalu menuju ke arah muka pintu utama. Enjin kereta  sudah dihidupkan terlebih dahulu. 

Istimewa Kasih Sayangmu [Complete]Where stories live. Discover now