CHAPTER 24 : ITS TIME FOR ME TO LEAVE

977 95 2
                                    

Mari kita lakukan undian,adakah kamu mahu watak di media dimasukkan?

Sila kemukakan pandangan!

BOOM!!

PRANG!!

"Argh!!"

Alif tercampak ke dan mendarat pada dinding bangunan,dia bagaikan melekat pada dan mendongak ke atas. Aurora sedang berlawan dengan lelaki misteri,dia mendecih lalu melompat tinggi dan melibas lelaki misteri itu.

PAKK!!

BAKK!!

"Not bad kid,how about join team with me?" soal lelaki itu tersengih.

"In you dream.." ujar Alif berbalas libasan.

Alif melibas tongkatnya namun lelaki itu tetap mengelak dengan mudah,Aurora menujah lembingnya ke arahnya tetapi tetap gagal untuk mendaratkan serangan pada lelaki tersebut.

Lelaki misteri mengacukan pistolnya pada kepala Aurora,membuatkan Aurora terkedu dan Alif meletakkan batang tongkat pada ruang lengan Aurora serta menarik ke belakang. Tembakan dilepaskan tetapi Alif berjaya buatkan Aurora terselamat,Alif sambut sambil memaut pinggang Aurora.

"Aurora awak okay?" soal Alif.

"Err... Y-yeah..." Jawab Aurora mengemamkan mulutnya,air mukanya merah.

"Nice move kid.." puji lelaki misteri tersebut,Alif mengetapkan gigi dan melibaskan tongkat sekuat hatinya.

Namun lelaki itu menahan tetapi dia tetap terpelanting,Alif dan Aurora mendarat di atas bangunan.

Mereka memandang ke arah bangunan yang berlubang,akibat libasan tongkat yang Alif buat pada lelaki misteri itu. Lubang itu diperhatikan dan lelaki misteri kembali bangun,dia mengibaskan bajunya yang mula kotor akibat perlawanan ini.

"Damn it,how strong that guy?" ujar Alif mula menyampah.

"Looks like he's only playing around..." ujar Aurora pula dan Alif menoleh ke arahnya kemudian menoleh semula ke arah lelaki tersebut.

"Not bad,now its time you guys for give up?" soal lelaki itu lagi.

"Not a chances!!" Alif meluru ke arah lelaki misteri itu.

PAKK!!

KRAK!!

Alif melibas tongkat dengan lebih kuat,lelaki itu menangkis dengan pistolnya dan Alif mencacakkan tongkat dia pada lantai dengan kuat. Lelaki itu kehairanan dan Alif melompat,lalu melakukan sepakan ke atas lelaki tersebut.

"Apa?" lelaki itu terkejut dan menahan dengan lengannya.

Lelaki misteri menyedari Aurora muncul dari tepi,lalu melibas tangannya dan terputus.

"Dapat awak!" Aurora mula girang,lelaki misteri itu tersengih.

Alif kehairanan dan muka lelaki itu terbuka umpama robot,malah ada kiraan saat dan Alif tersentak. Aurora ditarik dan dipeluk lalu dibelakangkan tubuhnya,dia menjadi perisai bagi Aurora.

BOOOMM...!!

Letupan yang kuat berlaku dan di bangunan sebelah,lelaki misteri itu tersengih melihat keadaan itu. Asap terhasil dari letupan itu begitu tebal,lelaki itu pula mendarat dan memerhatikan keadaan itu dengan senyuman puas.

Namun kiraannya salah kerana sesuatu keluar dari asap tebal,memanjang dan mengenai perutnya sehingga membuatkan dia muntah air liur serta menolaknya merempuh dinding bangunan sebelah. Benda itu ialah tongkat Alif,dan kembali ke saiz asal selepas mengibaskan asap tebal.

CHRONICLES KAISER THREE : THE NEW LIGHT (C)™Where stories live. Discover now