CHAPTER 108 : DEAD & AWAKENING

665 82 11
                                    


Alif dan Ozmandiyas berlaga tumbukan lalu menghasilkan impak yang gegaran amat kuat sekali,tetapi tidak lama kerana Alif ditolak kasar ke belakang. Azryan melompat dari belakang Alif,Ozmandiyas terkejut dan Azryan mengacukan revolver miliknya.

BLAM!!

BLAM!!

Ozmandiyas tergerak beberapa langkah ke belakang dek tembakan deras itu,Aurora pula menyusul dan berpusing tubuhnya sebelum melakukan sepakan ke arah Ozmandiyas.

KRAKKK!!!

Ozmandiyas berjaya menahan dan kaki Aurora dipegang,si demon terus mencampakkan Aurora semula ke arah Alif dan Azryan berada. Alif segera berlari dan menangkap gadis tersebut,Azryan terus bergerak pantas dan Ozmandiyas terkejut sebelum mukanya dilutut oleh pemuda itu.

"GET LOST!!"

DUUUSSH!!!

Ozmandiyas tercampak ke belakang,tetapi dia tidak jatuh dan hanya terseret jauh sahaja. Ozmandiyas yang terdongak ke atas arah langit,menurunkan semula kepalanya dan hidungnya berdarah dek serangan lutut Azryan.

"Warna merah,aku fikir warna hitam darah kau.." ujar Azryan tersengih.

"Kau memang nak mati cepat ya?" Ozmandiyas menyoal geram.

"Bertenang la... Aku cuma bertanya sahaja.. Jangan ambil hati.." kata Azryan tersenyum sinis.

"Kau masih mampu tersenyum biarpun tahu kau tiada peluang untuk mengalahkan aku..." ujar Ozmandiyas.

"Jangan angkuh sangat syaitan... Aku baru sahaja nak serius..." kata Azryan.

Azryan dan Ozmandiyas terus bertembung lalu pertempuran hebat,berlaku dan Alif serta Aurora menyusul membantu Azryan. Mereka bertiga mengasak Ozmandiyas dengan deras,namun Ozmandiyas hanya tersenyum sahaja menangkis serangan mereka.

"Is that all you got..?" soal Ozmandiyas dan mereka terkejut,kerana mereka tidak dapat bergerak dengan tiba-tiba.

"I can't move my body..." ujar Alif dan Aurora juga sama.

"My turn..." ujar Ozmandiyas pula.

Ozmandiyas terus melakukan gerakan,dia memukul dengan gerakan tangan yang amat pantas. Alif dan Aurora dipukul pada bahagian perut,Azryan sempat membatalkan teknik Ozmandiyas dan menahan serangan lelaki berwajah demon itu. Alif dan Aurora terpelanting lalu terjatuh,Aurora batuk dan tubuhnya kesakitan.

"Damn it! Aurora!!" Alif menjerit sambil bangun berlari ke arah kekasihnya.

Alif membantu Aurora bangun,pasangan itu memandang ke arah Ozmandiyas. Azryan menyeret ke belakang,Ozmandiyas menyedari sesuatu daripada Azryan.

"Kau mampu membatalkan kuasa aku tadi..." Ozmandiyas merenung Azryan dengan tajam.

"Sorry to break you,but you magis doesn't work to me..." jelas Azryan.

"You got something else... Something scary,I can feel it..." ujar Ozmandiyas.

Azryan meregangkan ototnya dan seluruh tubuh dia,isyarat jari dilakukan dan Alif merasakan sesuatu. Azryan diselubungi aura berwarna hitam,mukanya mula terlukis corak seperti kabuki.

"Kabuki no Oni huh? Kau rupanya ninja dari negara Sakura? Ini benda yang jarang aku jumpa..." ujar Ozmandiyas tersenyum.

"Aku baru nak bermula,syaitan..." kata Azryan dengan suara garaunya,matanya bersinar kemerahan dan rambut yang berwarna putih berubah merah.

"Kau sememangnya seorang ninja yang ikhlas..." puji Ozmandiyas tersengih.

"Maaf aku tak makan kata-kata kau..." bidas Azryan.

CHRONICLES KAISER THREE : THE NEW LIGHT (C)™Where stories live. Discover now