CHAPTER 150 : FINAL FIGHT WILL BEGUN

668 74 11
                                    


The Dreary Hunter mula merempuh bangunan tinggi,negara itu kucar-kacir dan tentera negara yang diganggu dengan mayat hidup.

Zombie

Pluto duduk di tebing gunung,memerhatikan suasana meriah bagi dirinya. Mukanya tidak menunjukkan emosi,tetapi jelas dia sedang berseronok.

Pluto mengangkat tangan ke hadapan kemudian zombie semakin bertambah,zombie keluar dari dalam tanah menembusi tanah bertar hitam. Pluto bingkas bangun dan beredar,Ikhwan yang menyaksikan keadaan negara itu menoleh ke arah Farhan.

"Han giliran kau.." ujar Ikhwan.

"Okay.. Siapa yang berkumpulan dengan aku,cepat gerak..." arah Farhan.

Zharief dan Hikari bangun,mengekori Farhan dan Fara dari belakang. Aminudden dipandang oleh Hikari,menyedari Hikari memandangnya segera Aminudden mengangguk tanda berkata selamat berjaya.

Hikari berlari ke arah Aminudden,pipi suaminya dicium dan segera beredar. Aminudden agak terkejut dengan tindakan Hikari,pipinya diusap kemudian tersenyum sambil menggelengkan kepala. Alia yang perhatikan keadaan itu,menarik Aminudden dan mengucup pipinya.

"Alia?" soal Aminudden dan Hikari mula terkejut,tetapi dia tersenyum pula.

"Kena adil bukan?" soal Alia mukanya merah.

"Tsundere..." ujar Luqman dan Aila hanya ketawa kecil.

"Perempuan kadang tak boleh jangka.." kata Khaizo melihat keadaan tersebut.

Farhan dan Zharief melompat serentak kemudian disusuli oleh Fara yang memegang tangan Hikari,Fara menyentuh bahu suaminya kemudian Farhan pula memegang lengan Zharief.

Sekelip mata mereka teleport di atas bangunan tinggi,Farhan dan Zharief memerhatikan raksasa yang mengamuk tersebut.

"Jadi apa plan kau?" soal Zharief.

"Kau dengan aku lawan raksasa tu.. Fara dan Hikari tolong selamatkan mangsa jika ada yang terselamat atau tersepit di mana-mana..." ujar Farhan.

"Okay faham.." kata Zharief.

"Hati-hati! Hikari pegang tangan saya.." ujar Fara.

"Baik!" Hikari mencapai tangan Fara lalu mereka terus hilang sekelip mata.

Fara lenyap daripada pandangan mata kasar,bersama Hikari untuk melakukan operasi menyelamat. Farhan menarik pedangnya dan Zharief memasang senjata dari komponen dalam briefcase yang dibawa olehnya,selaras senapang panjang tercipta membuatkan Farhan tergamam.

"Nice badass weapon

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Nice badass weapon.." ujar Farhan dan Zharief memeriksa keadaan senapang tersebut

" ujar Farhan dan Zharief memeriksa keadaan senapang tersebut

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
CHRONICLES KAISER THREE : THE NEW LIGHT (C)™Where stories live. Discover now