CHAPTER 58 : EVIL PLAN?

943 98 8
                                    

Aminudden berdiri tengah-tengah padang,waktu pagi ketika itu begitu sejuk. Namun Aminudden selamba dengan baju t-shirt tipis,nafas diatur dan tangannya mula bergerak seperti mempraktikkan kung fu tai chi.

Setiap gerakannya begitu kemas,aura beralun mengikut gerakan tangannya. Aura merah mula kelihatan,nafasnya disusun secara teratur. Peluh mula membasahi tubuhnya,biarpun badannya tidak terlalu besar tetapi jelas kelihatan tegap.

"Kau pukul angin,puas hati ke?" soal satu suara dan Aminudden segera menoleh,Ikhwan berdiri tegak sambil menyilangkan tangannya pada dada.

"Uncle..." Aminudden menghela nafas pendek.

"Care me to join your training?"

"If you don't mind..."

Ikhwan tersengih mendengar jawapan anak saudaranya,baju kotnya disangkutkan pada dahan kayu dan berjalan ke arah Aminudden. Mereka berbalas pandangan dan aura dilepaskan oleh Ikhwan,rumput bergoyang kuat akibat tindakan Ikhwan melepaskan auranya.

"Still scary as usual..." puji Aminudden memuji.

"Ah... You flattering me.." balas Ikhwan dan sekelip mata bergerak pantas di hadapan Aminudden.

Ikhwan menujah penumbuk dan Aminudden membesarkan matanya,sebelum terpelanting jauh merempuh pokok. Nasib baik dia sempat menahan tumbukan Ikhwan,Aminudden mendongak dan memandang Ikhwan. Aminudden membesarkan matanya apabila Ikhwan sudah berada di hadapannya,bersiap-sedia untuk melakukan serangan seterusnya.

"Dragon Bite!" Ikhwan menghayunkan serangan.

"Hawk Wing Crush!!" Aminudden turut menyerang balas.

DUUUSSH!!

KRAANG!!

"Not bad Am,make an a improvement a lot ha?"  puji Ikhwan.

"Yeah,I'm not gonna lose forever!!" Aminudden berkata menujah kakinya,Ikhwan mengelak dengan mengalihkan kepalanya ke kanan.

"I'm gonna defeat you!!" Aminudden memekik.

"Let see if you can!!" Ikhwan membalas.

DUUUSSH!!

DUUUSSH!!

DUSSHH!!

Pertarungan dua saudara itu berlaku dengan dahsyat,Alisa dan Alia serta Hikari yang baru tiba di situ hanya mendongak ke langit. Alisa hanya ketawa kecil sambil menekup sebelah pipi,Alia dan Hikari pula ternganga sahaja.

"Kalah la kau orang tua!" Aminudden meluru ke arah Ikhwan dengan laju.

"Ha? Siapa yang kau panggil orang tua ha?!!" Ikhwan mengelak secara berpusing mengelak serangan Aminudden.

"Alamak miss..." ujar Aminudden sambil mendongak ke atas.

"DROPKICK!!" Ikhwan menghayunkan kakinya ke bawah ke arah Aminudden.

"This must be hurt..." Aminudden berkata sendirian.

DUUUSSH!!

Serangan Ikhwan menggunakan buku lali kaki mengenai belakang kepala Aminudden,deras dan Aminudden terhempas laju ke bawah. Namun Aminudden berusaha untuk mengelakkan dari terus menjunam,Alia hanya tenang memerhatikan keadaan itu dan Hikari mula risau tetapi dia tidak mampu berbuat apa-apa.

"AIR HIKE!!" Aminudden bagaikan memijak lantai di udara dan berjaya mengelakkan dari merempuh tanah.

Aminudden bergolek beberapa kali sebelum terseret,Ikhwan tersenyum sinis melihat keadaan itu kemudian Aminudden merapatkan kedua tapak tangannya. Sebaik Aminudden pisahkan semula tapak tangannya,muncul busur berbentuk kepala helang.

CHRONICLES KAISER THREE : THE NEW LIGHT (C)™Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang