CHAPTER 74 : EXCALIBUR MORGAN

889 80 5
                                    


Padang pasir yang tanpa ada penghujung,Luiz dalam keadaan berkerudung berdiri di tengah-tengah padang pasir. Seolah-olah dia tidak merasa panas,kerana tiada sedikit peluh mengalir di mukanya. Jika orang biasa sudah tentu basah lencun,apa yang Dark Knight buat di sini?

Padang pasir yang tiada penghuni,dia sekadar menghela nafas pendek dan meneruskan langkahnya. Letusan berlaku di bawah tapak kakinya,seekor kala jengking gergasi menyerang hendap. Makhluk itu mencari-cari mangsanya tetapi tidak kelihatan,kemudian ia sedar dan menoleh ke arah kiri.

Luiz berdiri tenang memandangnya makhluk itu tanpa melakukan apa-apa,kala jengking gergasi itu hanya mengaum dan terus menyerang menggunakan ekornya yang dipenuhi racun yang berbisa. Namun sebelum sempat mengenai mukanya,harimau berperisai muncul dan menggigit ekor kala jengking gergasi sehingga putus.

Harimau berperisai itu mengaum dan bersiap-sedia menghadapi kala jengking gergasi,Luiz hanya memerhatikan perlawanan di hadapannya dengan senyap tanpa bersuara. Harimau berperisai itu adalah makhluk seruan Luiz,tetapi mengekori Luiz dalam bayang.

"Tigreal,habiskan dengan cepat.." ujar Luiz pada makhluk seruannya yang dipanggil Tigreal itu.

Tigreal tidak membuang masa dan kala jengking itu terus melakukan serangan terlebih dahulu,namun sekelip mata Tigreal sudah berada di belakangnya dan kala jengking gergasi itu ingin melakukan serangan susulan. Namun saat dia cuba menyerang,pengepitnya terputus kemudian disusuli seluruh tubuhnya.

"Bagus Tigreal..." ujar Luiz dan Tigreal kembali masuk ke dalam bayangnya.

Luiz berjalan dengan tenang tanpa menghiraukan apa yang menyerang,kerana Tigreal ada melindungi dia dengan sekelip mata. Akhirnya Luiz berhenti di sebuah makam lama,Luiz memerhatikan makam itu agak lama sebelum ingin melangkah masuk. Tetapi saat dia melangkah masuk,langkahnya terhenti dan menoleh ke arah kanannya.

Tidak jauh dari tempat dia berada,seseorang berkerudung berdiri memerhatikan dia. Tetapi langsung tidak memberi reaksi,hanya renungan dingin di sebalik kerudung lusuh. Luiz hanya membalas renungan dingin orang itu,Luiz kembali memandang ke hadapan dan terus melangkah masuk.

Lelaki berkerudung itu hanya memerhatikan Luiz masuk,tiupan angin di padang pasir semakin kuat da  kerudungnya terselak. Air muka Qatariz kelihatan dan dia lenyap sekelip mata ditelan cahaya,Luiz meneruskan langkahnya dan berhenti di hadapan sebuah pintu besar. Mulutnya terkumat-kamit kemudian menyentuh pintu tersebut,lalu pintu itu terbuka dengan bunyi yang menyeramkan.

Luiz melangkah masuk dan di hadapannya,terdapat patung-patung gergasi yang digayakan berdiri megah. Luiz berjalan menghampiri salah satu patung,Luiz memandang ke bawah pada nama yang tertera.

Luiz Morgan
The Great Swordman in History

"The Great Swordman huh?" Luiz mengusap nama pada papan tanda itu.

Dia mendongak ke atas patung gergasi itu,dia memandang ke arah patung yang lain. Setiap patung itu ada namanya sendiri,namun apa yang menjadi pertanyaan adalah patung pengasas negara Mentari.

Iskandar Syah
Great Ruler

Luiz berjalan ke arah patung yang duduk di atas kerusi itu,kenapa patung Iskandar berada di sini di kawasan luar dari negara Mentari. Luiz hanya memerhatikan sahaja patung itu,dia menoleh ke satu arah di mana terdapat pedang berwarna hitam terpacak di atas batu.

"Excalibur Morgan..." ujar Luiz memerhatikan pedang berwarna hitam gelap keunguan.

Alif dan Aminudden termengah-mengah,Arjuma hanya memusingkan pedangnya. Dia memandang ke arah pemuda tersebut,mereka berdua tidak menandingi kekuatan Arjuma. Malah mod Instinct Alif telah lama lenyap,baru pertama kali menguasai sudah pasti belum sempurna.

CHRONICLES KAISER THREE : THE NEW LIGHT (C)™Onde histórias criam vida. Descubra agora