CHAPTER 107 : FOR THE SAKE OF THIS WORLD

627 78 14
                                    


Suasana perang semakin berlarutan dan para raja semua dihantar pulang,para rakyat juga tidak ketinggalan kerana mereka juga perlu dialihkan. Kota tersebut tidak mungkin dapat diselamatkan,mereka mesti dipindahkan.

Farhan dan yang lain bertahan di posisi masing-masing,mereka harus bertahan sehingga orang awam berjaya dipindahkan sepenuhnya. Hafez menghelakan nafas panjang,nafasnya mengeluarkan wap dan memerhatikan android tempur yang mara tanpa henti.

"Nampaknya mereka tak akan habis..." ujar satu suara garau,Hafez tersengih.

"Yeah... Juga aku sedar sumber mereka datang..." ujar Hafez sambil menghentam salah satu android tempur.

Hafez melagakan penumbuknya dan sasaran dia,sebuah kapal armada yang terapung rendah. Situlah di mana android itu 'dilahirkan',Hafez mengangkat tangan kirinya ke langit.

Garisan corak pada tangannya mula menyala,awan menjadi mendung dan kilat menyambar Hafez. Atau lebih tepat menyambar tangan kirinya,kemudian tangan kirinya diselubungi kilat.

"Here and Now..."

I invoke the elemental Force of air..

I call to the breeze and the roaring wind

To the echoing song,and the lifting wing..

You that is ever dancing

You that echoes of the invisible

You that topples croes

I call you here

Angin yang bertiup lembut menjadi kencang,seluruh tiupan angin di kawasan berhampiran menjadi kuat. Windalfir atau spirit beast miliknya,hanya mendiamkan diri memerhatikan keadaan.

To infuse my intentions with your swirling gift

I call you here to sing the spirit  wind

Convey my will on your back

And raise your purpose into your sky

Breath & Cloud

Sound & Sound

Air, I call to thee...

Destroy enemy in front of me!

Tangan kiri Hafez diselubungi putaran angin umpama puting beliung mini,disertai kilat yang bercampur bersama angin kencang. Hafez menarik penumbuk ke belakang sedikit,nafas ditarik dan dihelakan kemudian dia segera menghayunkan terus penumbuknya.

"HURRICANE STORM!!!"

ZWOOSHH!!!

Serangan tornado diselangi kuasa kilat menghancurkan android tempur,sekali kapal induk utama yang menghasilkan android itu semua. Segala-galanya menjadi hancur berderai,Hafez terpelanting dan bergolek beberapa kali sebelum melanggar dinding.

"Kau okay?" soal Windalfir.

"Rasanya,aku belum boleh kawal sepenuhnya..." kata Hafez mengeluh dan tembakan seperti laser melalui di hadapannya.

Hafez menoleh ke arah kiri,ternampak Ikhwan baru sahaja melepaskan tembakan dengan meriam naga di tangan kanan. Dia segera bangun dan kehairanan,kenapa Ikhwan berada di situ malah ada lagis seorang berwajah sama dengan Ikhwan.

"OREAHH!!" Qatariz menumbuk askar tengkorak berzirah itu sehingga tercampak ke arah Hafez.

Hafez terkejut dan sebelum sempat dia berbuat apa-apa,askar tengkorak itu ditembak hancur oleh meriam naga milik Ikhwan. Hafez mengetap gigi terkejut dengan tindakan Ikhwan,kemudian Ikhwan baru menyedari kehadiran dia.

CHRONICLES KAISER THREE : THE NEW LIGHT (C)™Where stories live. Discover now