BAB 4-RIMAS

2.8K 83 10
                                    

Bismillah😊
-
KANTIN menjadi destinasi pertama pelajar-pelajar tingkatan 3, 4 dan 5. Usrah Jamilah tidak terkecuali. Cuma bezanya, mereka cuma mengambil masa 15 minit untuk rehat dan 15 minit selebihnya bebas.

Sedang mereka makan, mereka di ganggu dengan usikan nyamuk jantan. Siapa lagi kalau bukan Hot Prince yang selalu menggatal dengan Usrah Jamilah.

"Hai baby, how's your holiday? I miss you." Kata Khairul atau lebih selesa di panggil Khai. Usrah Jamilah sudah menggeletar bukan kerana takut tapi geli.

"Tapi aku tak rindu kau." Balas Syifa sinis. Senyuman sinis tidak ketinggalan.

"Auch, you're hurting me!" Serunya. Usrah Jamilah tidak senang duduk. Kalau mereka pakai baju sukan, dah lama kena tendang. Tapi mereka masih memikirkan batas wanita.

"Lah, you ni. Sportinglah sikit." Putra pula menyampuk. 10 minit berlalu dengan pantas, mereka bangkit untuk membuang sampah dan mencuci tangan.

"Lah, korang dah habis makan ke? Jomlah teman kitaorang." Ly yang tulis pun dah geli😅

Usrah Jamilah tidak menghiraukan Hot Prince. Tanpa di sangka, Khairul memegang tangan Syifa yang tidak berlapik. Ulang ye, TIDAK berlapik. Syifa meronta-ronta untuk di lepaskan. Usrah Jamilah yang lain juga di perlakukan begitu.

Ramai pelajar menjadi penonton drama percuma itu. Ada yang senyum sinis. Ada yang marah. Yang paling tak di duga, ada yang menjerit teruskan drama. Dan tanpa di duga, satu tumbukan kuat hinggap di pipi Khairul sehingga dia jatuh tersungkur.

Kelihatan Hot Boy di situ dan yang menumbuk Khairul semestinya Saiful. (Hah, mesti ramai fikir Haiqal kan😜)

"Kau! Jangan sesekali kau berani sentuh adik aku!" Jerkah Saiful. Nafasnya turun naik. Bencinya terhadap Hot Prince terutama sekali Khairul semakin membuak apabila melihat dia memegang tangan Syifa yang tidak berlapik.

"Huh, suka hati aku lah nak buat apa! Korang siapa nak larang aku!" Marah Khairul pula. Dia di bantu rakannya untuk bangun.

"Aku abang dia. Aku kembar dia. Dia adik aku. Dia kembar aku. Aku ada hak untuk jaga dan lindungi dia. Aku bagi amaran, jangan sesekali sentuh dia atau kawan-kawan dia ataupun kau makan penumbuk aku." Saiful memberi amaran dengan tegas. Hot Prince menjeling sebelum berlalu pergi. Macam perempuan je.

"Korang okey tak?" Soal Mika prihatin. Semua mengangguk walhal mereka menahan sakit di pergelangan tangan kerana di cengkam kuat. Saiful yang perasan hal itu terus menarik tangan Syifa. Tangannya yang berlapik handsock dan baju lapis di tarik.

"Auch!" Syifa mengerang sakit dengan perlahan tapi cukup untuk di dengari oleh Saiful.

"Ya Allah dik, dah bengkak ni!" Seru Saiful apabila melihat tangan Syifa merah.

"Dah-dah, jom rawat dekat bilik sakit." Arah Muiz pula. Haiqal pula sedari tadi berdiam diri. Dia tidak tahu apa yang dia rasa. Marah? Sedih? Entah. Yang dia fikirkan ialah dia tidak suka Usrah Jamilah kerana mereka lebih terkenal. (Siapa nak join hentak kepala Haiqal?😂
-
BILIK sakit menjadi destinasi Usrah Jamilah. Saiful hendak ikut tapi di sebabkan Syifa larang jadi dia akur saja. Lagipun hanya Syifa saja mahramnya. Yang lain bukan.

"Weh, aku tak faham betullah dengan Hot Prince tu. Kita tak cari gaduh pun dengan dorang yang dorang nak kacau kita pahal?" Betak Iqah.

"Entah, bukan kita yang musuh dengan dorang." Bebel Ain.

Gadis BiasaWhere stories live. Discover now