BAB 49-REUNION 1

1.4K 53 2
                                    

Bismillah...Ly buat Reunion 1 sebab nanti akan ada yang kedua,enjoy😉
-
SAIFUL dan Syifa menuruni kereta Ferari hitam kepunyaan Nazim. Sejak berumur 17 tahun, Saiful sudah di bebaskan memandu oleh AHMADS dan AIMANS. Saiful mentang-mentang Nazim dekat rumah Hana dia boleh guna kereta Nazim.

"Hah sampai pun, ingatkan tak datang tadi." Tegur Muiz yang berada di luar pintu masuk.

Usrah Jamilah berpelukan. Rindu kot. Hampir 2 bulan tidak keluar mahupun berjumpa sesama sendiri. Hot Boy pula bersalaman dengan gaya sendiri. Mereka selalu berjumpa kerana pergi ke rumah Muiz untuk bermain permainan video.

Emcee mula menekan mikrofon setelah hampir semua meja di duduki oleh bekas pelajar tingkatan 5 di sekolah itu. Emcee tersebut ialah 2 guru lelaki sekolah itu yang tidak di kenali oleh Syifa mahupun rakannya yang lain.

Pada masa itu, semua pelajar di kehendaki memakai pakaian sukan sekolah kerana pagi itu akan ada permainan. Dan siapa sangka, permainan itu ialah permainan yang di gelar running man.

"Gile...dah lama aku tak main. Kalau aku tahu dah lama aku renggangkan kaki." Ucap Muiz.

"Kamu semua akan di bahagikan dalam kumpulan. Em, maaf ye. Setiap kumpulan berlainan jenis permainan. Saya serahkan kepada guru yang bertugas untuk mengedarkan ahli setiap kumpulan."

Usrah Jamilah dan Hot Boy beruntung kerana berada dalam kumpulan yang sama iaitu kumpulan A bersama lagi 12 orang yang lain.

"Baik, sila ambil perhatian. Kumpulan A akan bermain permainan Running Man, kumpulan B akan bermain permainan Datuk Harimau. Kumpulan C akan bermain(game yang ada anak itik lepastu serigala. Then ibu itik tu lindungi anak-anak dia daripada kena tarik dengan serigala). Dan terakhir kumpulan D kamu akan bermain permainan belalang belatuk."

Setiap kumpulan di bawa ke tempat yang berbeza. Kumpulan A di belakang asrama. Kumpulan B di padang bola. Kumpulan C di kawasan lapang. Manakala kumpulan D pula berada di belakang surau.

"Baik, sekarang, saya akan bahagi kamu kepada 2 kumpulan lagi." Jerit Miss Mia, guru sukan tingkatan 2. Syifa sedar sedari tadi Shahrul memerhatikan Miss Mia. Dia sudah dapat idea untuk mengusik.

Group A1(dapatkan kunci)

Muizzudin
Mikael
Ainul
Syafiqah
Rania
Syahida
Hana
Hareez
Irzan
Aqeel

Group A2(tarik tag nama A1)

Haikal
Saifullah
Syifa
Insyirah
Aleeya
Qaireen
Laznia
Ameen
Qazim
Farhan

Kumpulan A1 di beri walkie talkie manakala kumpulan A2 di ikat lonceng pada kaki kanan. Tugas kumpulan A1, mereka perlu mencari 5 buah kunci untuk membuka sebuah peti yang tempatnya ada pada klu kunci terakhir. Kumpulan A2 pula perlu menghalang kumpulan A1 mendapat kunci.

Mereka hanya boleh bermain dari kawasan belakang asrama sehingga bangunan blok E sahaja kerana bagunan blok A hingga D, surau, dewan dan beberapa tempat yang lain telah di gunakan.

Bila saja wisel di tiup, mereka mula beroperasi. Mereka berpecah. Sorang ke sana sorang ke sini. Sorang ke hulu, lagi seorang ke hilir. Lama-lama bertemu, jatuh hati. Aik? Jauh pulak lencong dia😅

Muiz sekarang dalam perjalanan ke perpustakaan. Walkie talkie di sambung dengan walkie talkie milik Mika.

"Woi Mika, sekarang aku on the way pergi library. Kau kat mana?" Soal Muiz sedikit tercungap kerana berlari.

Gadis BiasaWhere stories live. Discover now