BAB 34-BUNUH

1.6K 58 2
                                    

Bismillah...i'm back👋
-
LAMA tak dengar kisah Diva Babes? Mereka di sini.

"Hey Emma, sampai bila kita nak diam je. I sakit hati tau tak tak tengok Usrah Jamilah rapat dengan Hot Boy tu." Rungut Mimi.

"Relax Mimi, i know what i'm doing." Ucap Emma sinis lalu ketawa jahat.

"Apa plan you, Emma?" Tanya Masyita.

"Well, my plan taklah so fun but it will be a bit dangerous cause i'm using this." Lalu Emma mengeluarkan sebilah pisau dari beg kecilnya.

"What! You nak pakai pisau? You nak bunuh Usrah Jamilah ke?" Batrisya teramatlah terkejut.

"I takkan bunuh Usrah Jamilah. But one of them." Dan sekali lagi Emma gelak jahat. Dia sudah gila. Ye. Gila akan cintanya pada Haiqal. Benarlah cinta ini buta. Aik? Ada kena mengena ke?😅

"Tapi you tahu tak benda ni boleh buat you masuk penjara. I tak nak terlibat." Marah Masyita. Sejahat mana pun dia, dia takkan kotorkan tangan dia untuk membunuh.

"Whatever Syita, kalau you tak nak join i you tak payah join. Tapi fikirlah yang you takkan bahagia dengan Muiz sebab Ain akan ambil dia." Mereka bertiga terdiam.

"And if you guys don't want to join me, the door is there." Tangannya menunjuk kearah pintu.

"If you go out from this room, that's mean you're not Diva Babes anymore and you will not serve any happiness with your lovely crush."

Syamimi, Masyita dan Batrisya bangkit dari duduk dan menghampiri pintu. Mereka lebih rela keluar dari Diva Babes. Mereka tidak mahu mengotorkan tangan dengan membunuh.

"And you'll die." Baru saja tangan Mimi hendak memulas tombol pintu, dia terasa perutnya di tikam dari belakang. Darah memancut keluar. Masyita dan Batrisya sudah pun rebah di lantai.

"A-pa yang...y-you b-uat ni..sa-lah Emma. I seba-gai kawan y-you na-sihat. Jangan...bu-nuh Syi-fa." Dan satu lagi tikaman mengena pada perutnya.

Mimi rebah di lantai dan nafasnya terhenti. Tamat riwayat Syamimi, Masyita dan Batrisya tanpa sempat bertaubat. Emma memandang tajam ke arah mayat rakan-rakannya itu.

"What have i done? Oh, korang ni tak layak jadi kawan aku. Boys, uruskan mereka. Bawa mereka ke lorong gelap tu. Jangan sampai ada yang kesan korang buat." Arah Emma pada konco-konconya.

"Baik cik Emma."

"Well Syifa. Kawan aku pun aku boleh bunuh apa tah lagi kau yang bukan kawan aku. Tunggulah ajal kau Syifa. Bahagialah kau buat masa sekarang. Masa belum tamat. Tik tok tik tok. Tapi masa masih berjalan."
-
TANAH perkuburan semakin lama semakin sunyi. Terdengar bunyi tangisan dari Datin Wati, Datin Fariza dan Datin Risya. Tidak mereka sangka anak mereka mati di bunuh.

Nasib saja ada orang yang melalui lorong itu kalau tidak mungkin mayat anak-anak mereka ini tidak akan di jumpai.

Usrah Jamilah dan Hot Boy tidak ketinggalan untuk melawat kubur itu. Sebenarnya mereka bertiga ini baik. Cuma mereka terikut-ikut kata hasutan dari Emma.

Gadis BiasaWhere stories live. Discover now