SPECIAL CHAPTER 2: NAZIM × FARHANA

1.1K 34 0
                                    

Author note: Hi semua, sebelum mula ni, Ly nak bagitahu. Special chapter hanya akan mewakilkan kisah mereka sebelum berkahwin dan semestinya kisah di sini tidak akan ada scene dimana berlaku di bab-bab sebelum ini. So, ianya flashback semata-mata. Iaitu kisah mereka sebelum mereka muncul di bab-bab AHSGB.

Bismillah...
-
Zaman Kolej

NAZIM duduk di sebuah pondok menunggu seseorang iaitu kekasih hatinya, Sarah Ayuni dengan senyuman yang tidak lekang di bibirnya. Namun, senyuman itu hilang apabila melihat Sarah Ayuni datang bersama seorang lelaki atau lebih tepat, musuhnya sendiri iaitu Hilman.

"You, apa semua ni?" Berang Nazim apabila melihat mereka berdua memegang tangannya.

"Hm, Nazim, i nak cakap yang hubungan kite berdua sehingga sini je." Terbuntang luas mata Nazim.

"What are you talking about Sarah Ayuni!" Jerit Nazim.

"You know what i meant." Nazim mengeluh hampa.

"But why, i really love you Yuni."

"Esok, i akan masuk course modeling. I sedar yang i minat fashion more than i minat course penulisan. But, dulu i masuk bidang ni sebab you masuk juga. Sekarang i sedar yang impian i lebih penting dari you." Kenyataan terakhir membuatkan Nazim ternganga.

"You cintakan i kan Yuni. Kenapa buat i macam ni?" Lirih suara Nazim.

"Haih, kau ni tak faham bahasa ke? Aku tak cintakan kau lagi. Dan Hilman had realise me that. I love Hilman more tham i love you!"

KREK!

Dengar tak? Hati Nazim sudah mula retak menanti belah dan kemudian menanti pecah.

"How dare you!" Marah Nazim. Air matanya mengalir deras. Tidak sangka dia di permainkan.

"So now, Muhammad Nazim Ahmad, i hope, you can stop disturbing me and don't show your face infront me again." Tekan Ayuni lalu berlalu pergi tanpa menghiraukan jeritan Nazim.

PRAK!

Hati Nazim sudah terbelah. Kesakitan yang dia hadapi tidak dapat di ungkap lagi.
-
2 tahun kemudian...

NAZIM terkejut melihat gadis di hadapannya kini, dan lebih terkejut apabila melihat dirinya yang tidak ditutup oleh seurat benang pun.

Apa semua ni? Yang dia ingat dia berjumpa dengan gadis itu kerana keinginan gadis itu sendiri. Namun, ketika hendak menuju ke kedai yang di janjikan, belakang lehernya di hentak dengan sesuatu yang keras sehingga membuatkan dirinya jatuh pengsan.

TOK TOK TOK!

Ketukan pintu yang kuat menyebabkan dua manusia itu menoleh. Lalu muncul 3 orang pegawai lelaki bersama seorang pegawai wanita memandang mereka dengan riak terkejut.

"Astaghfirullah alazim, apa kamu berdua buat ni!" Mengucap salah seorang pegawai itu.

Nazim dan Ayuni tunduk. Nazim naik berang. Matanya menikan mata Ayuni yang sudah tunduk kerana takut. Paling teruk, dia hampir berkasar dengan Ayuni bila Ayuni memberitahu yang mereka berdua sudah lama dalam hubungan berdua-duaan dan sekarang, dia mengandung.

Gadis BiasaWhere stories live. Discover now