MEREDAH KEGELAPAN 13

273 24 21
                                    

zarul berlari dan terus berlari. semua rakan rakannya pun turut berlari di belakangnya. ketika mereka sedang berlari merentasi dewan yang besar itu tiba tiba datang sekumpulan zombie dari arah sayap kanan bangunan tersebut. mereka mula mengejar zarul dan kawan kawannya. keadaan bertambah teruk bila sekumpulan zombie lain datang dari arah yang berlawanan. kini zarul dan kawan kawannya di kepung oleh zombie zombie itu. "macamana ni? mereka sudah mengepung kitalah...", tan fai long bersuara dengan nada suara yang sedikit cemas. "kita terpaksa lawan mereka. gunakan kapak korang untuk memecahkan tempurung kepala mereka. jikalau kepala mereka terbelah 2 mereka pasti akan mati buat selama lamanya tapi awas jangan sampai korang di gigit oleh zombie zombie tu pula... apa apa pun korang harus berdiri secara membelakangi di antara satu sama yang lain supaya senang kita membalas serangan musuh...", perintah zarul. mereka pun buat apa yang di suruh oleh zarul. mereka semua berdiri secara membelakangi dalam bentuk bulatan. sebaik saja ada zombie yang ingin menyerang mereka cepat cepat mereka menghayunkan kapak di tangan ke atas kepala zombie zombie tersebut. zarul berusaha untuk menetak dan mengopak kepala setiap zombie yang datang menyerangnya. begitu juga dengan kawan kawannya yang lain. cuma gina seorang saja yang kelihatan tidak begitu berani ketika menentang zombie zombie itu. wajahnya menampakkan ketakutan yang amat sangat sehingga tubuhnya terasa menggigil sakan. apa tidak takutnya, wajah zombie zombie tu semua kelihatan buruk dan ganas sekali.

dalam keadaannya yang ketakutan itu kelihatan salah satu zombie di situ ingin menggigit bahu kanannya tapi zarul segera menetak dan mengopak kepala zombie tu dengan kapak di tangannya. "kenapa dengan kau ni, hah?... kalau ada zombie kau gunakanlah kapak di tangan kau tu... kenapa kau diam saja dan membiarkan zombie zombie tu mendekati kau pula?", soal zarul cukup bengang. "maafkan aku... aku takut....", balas gina separuh menangis. "kau jangan takutlah... kami semua ada bersama dengan kau... kau harus berani dan kau harus menentang semua zombie zombie ni. kalau tidak kau akan di ratah hidup hidup oleh zombie ni, tau tak?...", ucap zarul sambil menghayunkan kapaknya ke arah zombie yang datang menyerang mereka. gina diam membisu. dia mula mengangkat kapaknya tinggi tinggi ke udara. tiba tiba datang satu zombie di depan matanya. gina pantas menetak bahagian leher zombie itu dengan menggunakan kapak di tangan. zombie tersebut terus jatuh di atas lantai dengan leher yang berlumuran darah tapi dia segera bangkit lalu dia cuba menggigit kaki gina pula. "cepat tetak kepala dia gina!...", kata zarul. dengan sepantas kilat gina menetak kepala zombie lelaki itu dengan kapak di tangannya. terus mati zombie tu di buatnya. "hah... macam tulah... gunakan saja kapak yang ada di tangan kau tu untuk mempertahankan diri kau sendiri...", tutur zarul sambil menghayunkan kapaknya ke arah zombie yang berada di depan matanya. satu demi satu zombie yang datang menyerang di bunuhnya. ketika mereka sedang sibuk menentang semua zombie zombie tu tiba tiba, "arrgggghhhhh....", kedengaran salah seorang daripada mereka menjerit kesakitan. zarul dan kawan kawannya segera mengalihkan perhatian mereka ke arah datangnya suara erangan itu. kelihatan benji memegang pergelangan tangan kirinya yang luka berdarah. rupa rupanya tangan kiri benji telah di gigit oleh salah satu zombie yang ada di situ. zarul pantas meluru ke arah zombie tersebut lalu di tetaknya kepala zombie yang sedang menggigit tangan pemuda indo itu. terus jatuh terkulai zombie tersebut di atas lantai di buatnya. setelah berjaya membunuh zombie zombie tu semua mereka pun pantas berlari meninggalkan ruangan itu.

sebaik saja mereka berada jauh sedikit dari ruangan tersebut, zarul pun berhenti dari berlari. begitu juga dengan kawan kawannya yang lain. perlahan lahan zarul menghampiri benji yang berdiri di sebelah gina saat itu. pemuda tersebut masih mengerang kesakitan. luka di pergelangan tangan kirinya kelihatan begitu teruk sekali. "oh.... tolong jangan bunuh gue... gue merayu pada kalian semua... gue tahu gue udah di gigit oleh si zombie tu tadi tapi tolonglah... jangan bunuh gue...", rayu benji sambil memegang tangan kirinya yang luka berdarah itu. zarul menggenggam erat kapak di tangannya. "oh... tolong jangan bunuh dia zarul... dia masih hidup. kasihanilah dia...", gina bersuara separuh merayu. "kau jangan dengar cakap si gina tu, zarul.... kau harus bunuh si benji tu sekarang juga... tak payah tunggu dia mati... nanti tak pasal pasal pula dia bertukar menjadi zombie dan meratah tubuh kita hidup hidup...", saran vijay dari belakang zarul. tanpa banyak bicara zarul segera meletakkan pergelangan tangan kiri benji di atas dinding lalu di tetaknya lengan kiri benji dengan kapak di tangannya sehingga putus. kelihatan darah merah memancut keluar dari lengan kiri benji. "arrrgggghhhhh....", benji menjerit kesakitan sebaik saja tangan kirinya di tetak sampai putus oleh pemuda melayu itu. "hey... kenapa kau tetak tangannya pula?", soal hezron cukup terkejut dengan tindakan pemuda melayu yang di anggapnya agak drastik itu. "ini untuk mengelakkan tubuh benji dari di jangkiti oleh X virus tu... kalau di biarkan dia akan menjadi zombie, tau tak...", jelas zarul dengan nada suara yang pantas sekali. dia segera menarik keluar tuala panjang kecil dari dalam poket seluarnya lalu di berikannya pada benji. "ikat lengan kau yang berdarah tu... just do it quickly...", arah zarul. gina yang berdiri di sebelah benji segera mengambil tuala kecil itu lalu di balutnya lengan pemuda indo tersebut dengan tuala di tangannya. benji mengerang kesakitan dengan airmata mengalir di pipinya. kesakitan yang di alaminya begitu kuat sekali. maklumlah lengan kirinya baru saja di tetak sampai putus oleh zarul sebentar tadi.

ketika mereka sedang berdiri di situ tiba tiba datang seorang zombie perempuan di situ. zombie tersebut berlari meluru ke arah mereka. zarul bersedia dengan kapak di tangannya. begitu juga dengan kawan kawannya yang lain. belum pun sempat zombie perempuan tu menerkam ke arah mereka tiba tiba, "truut-tut-tut-tut...", kedengaran beberapa das tembakan dari machine gun bergema di ruangan tersebut. perlahan lahan zombie perempuan itu jatuh terkulai di atas lantai dengan kepala berlubang akibat terkena tembakan. mereka segera mengalihkan pandangan mereka ke arah datangnya bunyi tembakan itu. kelihatan luna sedang berdiri tidak jauh dari situ. tangannya masih menggenggam erat machine gun yang masih berasap muncungnya. "luna?....", zarul terkejut sebaik saja dia melihat luna berdiri di depan mata mereka semua. gadis itu kelihatan masih okay. macam tidak ada apa apa yang berlaku ke atas dirinya. zarul segera menghampiri gadis itu. begitu juga dengan rakan rakannya yang lain. mereka merasa sungguh terkejut dengan kehadiran gadis itu di situ. mereka macam tidak percaya yang gadis tersebut masih hidup padahal mereka nampak dia jatuh di atas lantai setelah di gigit oleh zombie sebentar tadi...

MEREDAH KEGELAPAN (PG13)Where stories live. Discover now