MEREDAH KEGELAPAN 83

138 11 2
                                    

dari jauh lagi mereka melihat beberapa buah kapal jet pejuang sudah bersedia menanti mereka. pasangan mereka sudah mula masuk ke dalam jet pejuang masing masing. luna melangkah masuk ke tempat duduknya di seat belakang. sebelum tu sempat lagi partnernya yang  berbangsa sepanyol itu memperkenalkan dirinya pada luna. "hi... I'm maxwell jarred. you can call me max... whats your name?", soal partnernya yang berbangsa sepanyol itu dalam bahasa english. "oh my name is luna musa. by the way, nice to meet you...", balas luna dengan ramah. mereka bersalaman sekejap. dalam waktu yang sama kelihatan zarul cuba berbual dengan partner barunya yang berbangsa negro itu. "hi... my name is zarul khairuddin. whats your name?", soal zarul cuba beramah mesra. "oh... i'm regina jackson. anyway, its time to get ready for the war... hope we will work together to fight the enemies...", kata regina dengan penuh semangat sekali. "ya... riiight..", terpaksalah zarul buat buat bersemangat di depan mata perempuan negro itu. padahal dia merasa gementar sebab tak lama lagi dia akan terbang di dalam kapal jet pejuang milik tentera udara US. tidak jauh dari situ kelihatan profesor ismadi bersama partnernya yang berbangsa inggeris. "so you are my partner?", soal lelaki berbangsa inggeris itu pada profesor ismadi.

"yeah... my name is profesor ismadi ismail.... whats your name?", soal profesor ismadi ingin tahu. "no need for me to tell you my name... you can read my name tag, right?", soal lelaki inggeris itu seraya menunjukkan name tag yang tertera di baju kiri tenteranya. profesor ismadi cuba membaca nama lelaki tersebut di atas name tag kecil itu. "oh... i got it... your name is carl nickson, right?...", kata profesor ismadi. "yeah... thats right... hurry up... we need to get ready for the war...", balas lelaki itu sambil melangkah masuk ke dalam cock pit jet pejuang miliknya. "aye aye sir...", profesor ismadi pun terus melangkah masuk ke tempat duduknya di belakang. pada waktu yang sama kelihatan doktor park hoon sedang berkenalan dengan partner barunya. "hi... my name is park hoon tay... i'm your new partner. whats your name?", sapa doktor park hoon dengan mesra tapi sapaannya tidak di jawap. lelaki german itu hanya sibuk mempersiapkan dirinya bagi menghadapi peperangan. "er... excuse me... you didnt tell me your name... how can we fight the enemies if we didnt talk to each other?..", soal doktor park hoon. dia menegur sikap bisu lelaki german tersebut. "i dont feel like want to talk right now... if you want to know my name you just read my name tag, okay?... one more thing, if you want to work with me please dont talk with me because i'm not in the mood to talk right now...", balas lelaki german itu dengan wajah yang masam mencuka. doktor park hoon tidak faham mengapa lelaki german itu tiba tiba bad mood pula. "mungkin dia tak suka ada partner orang Korea macam aku kot but oh well whatever...", bisik doktor park hoon dalam hatinya. namun sempat juga dia mencuri pandang nama di name tag lelaki german tersebut. namanya ialah brendan john. perlahan lahan dia melangkah masuk ke tempat duduknya.

tidak lama kemudian mereka mula berlepas. satu demi satu jet pejuang di situ mula meluncur laju ke udara. zarul terpaksa duduk sambil menggetapkan giginya kerana gementar yang amat sangat. sebenarnya rasa phobia naik kapal terbang masih ada di lubuk hatinya tapi demi keselamatan dan keamanan planet bumi dia terpaksa tabahkan hati untuk menaiki kapal jet pejuang tersebut. "hey... why is your face look so pale?... are you okay?", tegur regina dari tempat duduknya. sempat lagi perempuan negro tu menoleh ke belakang melihat wajahnya secara sekilas. "oh... i'm okay... okay...", balas zarul pura pura tidak apa apa. padahal jantungnya berdebar sakan ketika dia melihat perempuan negro tu memandu jet pejuang tersebut dengan kelajuan yang maksimum. "get ready, zarul... just watch out at the enemies space ship in the radar skrin and shoot at them when you're ready to shoot them, got it?", soal regina dari tempat duduknya. "okay, i will try to shoot at them...", balas zarul sambil matanya memerhatikan skrin radar yang terletak tidak jauh dari tempat duduknya. dia cuba menembak salah satu kapal piring terbang yang muncul dalam skrin radarnya tapi tembakannya tidak mengenai sasaran. "you better find the target first and then when you think its on the target you just shoot at it...", regina terpaksa mengajarnya menggunakan skrin radar itu. "okay... okay... i will try to shoot at it once again...", balas zarul dari tempat duduknya. dia terpaksa menggunakan skrin radar itu untuk menembak space ship makhluk asing tersebut. kelihatan beberapa buah kapal musuh berlegar dalam skrin radarnya. dia terpaksa menembak kapal pihak musuh itu satu persatu. tembakannya ada yang menyasar dan ada juga yang mengenai sasaran. salah satu peluru kapal jet pejuangnya meluncur laju menuju ke sasaran. pintu kapal piring terbang pihak musuh berlubang sebaik saja terkena tembakan dari zarul. dalam diam zarul tersenyum gembira sebaik saja dia melihat tembakannya mengenai sasaran. dia pun terus mengambil walkie talkienya lalu dia cuba menghubungi semua rakan rakannya. "roger one to roger two to roger three... berita gembira... salah satu pintu kapal pihak musuh sudah pun berjaya di tembak sehingga pintunya berlubang. di minta semua orang bersiap sedia untuk menyerbu masuk ke dalam perut kapal terbang pihak musuh tu...", kata zarul melalui walkie talkienya.

"roger in... we've got it... roger and out...", kedengaran suara ketiga tiga orang rakannya menyahut panggilan walkie talkienya. "hey... why you...", belum pun sempat regina menghabiskan perkataannya zarul segera meletakkan pisau belatinya tepat di bawah leher perempuan negro itu. "if you want to live you better follow my instruction...", zarul bersuara dengan nada suara yang garang sekali. perempuan negro itu terdiam sebaik saja pisau belati milik zarul berada di dekat lehernya. "what is your instruction?", soal regina ingin tahu. "i want you to fly this thing into that space ship alien... NOW!...", tutur zarul dengan tegas sekali. "but... but... that is so dangerous... we didnt know whether....", belum pun sempat regina menghabiskan perkataannya zarul segera merapatkan mata pisau belati itu di dekat leher perempuan tersebut. "no more excuses... just do as i say...", tegas zarul dengan wajah yang serius. "alright...", mahu tidak mahu regina pun terpaksa memandu jet pejuang miliknya menuju ke arah kapal makhluk asing tersebut. tidak jauh dari situ kelihatan tiga buah jet pejuang meluncur laju menghampiri kapal makhluk asing tersebut. ianya tentu kapal jet pejuang yang di naiki oleh rakan rakannya. zarul tersenyum bila dia lihat luna melambaikan tangannya dari salah sebuah kapal jet pejuang tersebut. nampak gayanya rancangannya hampir berjaya. jika tidak ada aral melintang sebentar lagi mereka pasti akan berada dalam perut kapal makhluk asing itu....

MEREDAH KEGELAPAN (PG13)Where stories live. Discover now