cp 50

834 95 3
                                    

Aku membetulkan rambut panjang yang sudah aku keringkan. Cermin di hadapan aku ditatap oleh ku. Baju berwarna putih dipadankan dengan jeans biru ini memang sepadan.

Kemudian aku keluar dari bilik aku menuju ke ruang tamu rumah itu. Beg bagasi berwarna merah berdiri tegak disitu. Beg itu ditarik oleh aku menuju ke pintu keluar rumah ini.

Sebelum aku keluar, aku melihat dahulu rumah ini buat kali terakhir kerana takut ada suiz elektrik yang belum aku tutup. Setelah selesai, aku pun mencapai kunci rumah itu dan terus keluar.

Kotak lif di bagunan itu terus aku masuk apabila ianya sudah terbuka. Sesampai sahaja lif itu di tingkat terbawah, aku berjalan keluar sambil mebarik beg bagasi ku.

Aku cuba kereta grab yang aku pesan aku. Hampir beberapa saat juga aku mencari, akhirnya aku menemuinya. Aku membuka langkah menuju ke kereta itu.

Beg bagasi aku tadi diletakkan di dalam bonet kereta itu oleh bantuan pemandu grab tersebut.

Kemudian aku terus masuk ke dalam perut kereta dan meneruskan perjalanan aku menuju ke lapangan terbang.

Mesti korang tengah fikir aku pergi ke manakan. Okay sini aku nak cerita.

Sekarang ni sudah tiba cuti semesta aku, jadi sudah semestinya aku hendak balik ke rumah sebenar aku.

Aku sudah merancang semua tu sebelum cuti lagi kerana aku terlalu rindu mahu balik ke rumah itu.

Dan apa yang lagi untungnya World Tour ibu bapa aku sudah tamat, jadi sepanjang aku cuti merekan akan sentiasa ada.

Macam mana dengan Karl pula?

Sudah semestinya si syaitan itu ada. Cuma kali ni dia balik lebih dari aku sebab dia ada kerja sedikit. Sebab tu aku keluar seorang tadi. Kalau dia ada, dia sendiri akan pulang dengan aku.

Setelah hampir 15 minit di dalam kereta itu, akhirnya aku sudah sampai ke lapangan terbang aku.

Kereta ni berhenti di hadapan pintu lapangan terbang dan terus memandu ini keluar untuk mengambil beg bagasi ku. Aku membayar duit grab itu dan terus aku masuk ke dalam lapangan terbang itu.

Aku melabuhkan punggungku di kerusi menunggu sementara menunggu pengumuman penebangan ku.

Telefon aku dibuka untuk melihat  ada tak pesanan yang masuk. Tapi nampaknya tidak ada. Jadi aku terus membuka instagram aku untuk bermain.

Aku milihat semua gambar dan berita yang ada di dalam instagram aku. Dan semua itu aku lakukan sehingga penguman penerbangan aku kedengaran.

Apabila aku mendengar pengumuman itu, telefon aku terus aku tutup dan beg bagasi aku terus aku heret menuju ke gerbang masuk.

Masuk sahaja aku ke dalam perut pesawat, aku terus mengambil tempat duduk aku yang bersebelahan dengan tingkap. Telefon aku diaktifkan airplane mode supaya telefon itu tidak bermasalah apabila penerbangan aku bermula.

Tingkap kapal terbang ini ditatap oleh aku. Aku tidak tahu mahu melihat ke arah mana lagi selain daripada tingkap ini. Lagipun melihat pemandangan di luar tingkap lebih bagus daripada memandang kerusi hadapan aku.

Setelah beberapa minit aku menatap, akhir aku penerbangan aku bermula. Kapal terbang itu secara perlahan mula berjalan seterusnya terus dia terbang ke langit.

Tidak ada perkara yang nak dikagumkan apabila naik kapal terbang ini. Ini pun bukan kali pertama aku kena naik, apatah lagi naik seorang. Aku sudah selalu sangat naik sampaikan aku rasa naik kapal terbang ni macam naik kereta jer.

Aku mengeluh kecil di dalam hati aku. Sungguh bosan hidup aku sekarang. Aku tak ada apa nak dibuat di dalam kapal terbang ni. Sudahlah masa untuk pergi ke negara aku itu mengambil masa 5 jam lebih.

Tears of Melody [✔️]Where stories live. Discover now